Volkswagen zvažuje prodej tří ze svých firem
Kolem skandálu Dieselgate je teď relativně klid, ale to neznamená, že mají ve VW pohodu, stále platí, že kvůli němu musí koncern významně přehodnotit svou obchodní strategii. A tím nemyslím odvrácení pozornosti z dieselů na elektromobilitu, ale spíše způsob, jak se finančně vypořádat s ekonomickými následky.
Už se nějakou dobu hovoří o tom, že jednotlivé značky omezí investice a některé projekty zastaví (zatím to vypadá minimálně na stopku pro Golf R400+ a velký kabriolet Bentley), v krajním případě by mohl i některé značky z dvanáctičlenného portfolia prodat. Zdá se však, že minimálně svůj hlavní byznys, tedy výrobu osobních aut, by rád zachoval v současném stavu.
Už dříve se hovořilo o možném prodeji značek MAN, Ducati, Lamborghini a Bentley, nyní Bloomberg s odvoláním na analytika, spolupracujícího s Morningstar, informuje, že šéf koncernu VW Matthias Müller s ohledem na současný boom v nákladní dopravě zvažuje prodej firem MAN, Scania, přičemž image Ducati je takové, že zůstává ve hře víceméně neustále - prodat ji lze za slušné peníze prakticky kdykoli.
Smyslem takového kroku by ovšem nebylo jen zalepit díru, Volkswagen by také měl po vzoru GM a Fordu, které převzaly kontrolu nad dodavatelskými firmami Delphi a Visteon, sjednotit dodavatele do jedné entity, což by přineslo snížení nákladů a zvýšení efektivity. Je tedy docela dobře možné, že VW bude v nejbližší době nejen prodávat, ale i kupovat...