Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses: 27 hybridních autobusů pro Dordrecht

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Největší objednávka v dosavadní historii hybridních městských autobusů Volvo 7700 Hybrid pochází z Nizozemska.

Autobusový dopravce Arriva si objednal 27 městských autobusů Volvo 7700 Hybrid pro město Dordrecht. Zavedení hybridních městských autobusů probíhá v úzké spolupráci s provincií Jižní Holandsko, která podporuje čistší veřejnou dopravu.

Sériovou výrobu hybridních autobusů zahájila společnost Volvo Buses před šesti měsíci. Od té doby získala švédská firma zakázky na téměř 200 autobusů Volvo 7700 Hybrid pro řadu evropských měst, která se snaží dosáhnout u svých autobusů snížení spotřeby paliva i emisí škodlivých plynů.

Mezi první města, která nasadí nové autobusy do provozu, patří právě Dordrecht. Autobusový dopravce Arriva zde zahájí provoz hybridních autobusů v březnu příštího roku. Všech 27 autobusů Volvo 7700 Hybrid má být dodáno v průběhu roku 2011 a začátkem roku 2012.

Hybridní autobusy v Dordrechtu mají přilákat více cestujících prostřednictvím specifického barevného provedení exteriéru a interiéru. To má zdůrazňovat přívětivost autobusu k životnímu prostředí.

Arriva podepsala s Volvo Buses zlatý kontrakt, což znamená, že se Volvo Buses za paušální měsíční částku budou starat o údržbu a všechny opravy autobusů.

Volvo 7700 Hybrid je dlouhý 12,0 m, vysoký 3,2 m, široký 2,55 m a má rozvor náprav 5,95 m. Maximální kapacita tohoto autobusu je 95 cestujících. K pohonu slouží kombinace vznětového motoru s elektromotorem.

V provozu má elektromotor vozidlu sloužit v rychlostech do 20 km/h, potom roli pohonu přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí v garážích).

K pohonu hybridního autobusu slouží čtyřválcový turbodiesel D5 o objemu 5,0 litru s výkonem 155 kW (210 k) a točivým momentem 800 Nm. Vznětový motor spolupracuje se systémem I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor). Tento systém obsahuje elektromotor, alternátor a elektronickou řídící jednotku. Elektromotor má výkon 118 kW (160 k) a točivý moment 800 Nm. Hybridní pohonný systém spolupracuje s automatickou převodovkou Volvo I-Shift.

Při srovnání spotřeby paliva se standardním provedením autobusu Volvo 7700 má u hybridní verze dojít k snížení o více než 30 %. V případě emisí výfukových plynů se má jednat o snížení v rozmezí 40 až 50 %.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Norge
20. 12. 2010 23:13
Re: vaha,
..rozdiel je cca.900kg, cize celkova povolena hmotnost je 18.900kg oproti standard-u v tejto kategorii. Napr. MAN Lions City model M. - 18.000kg, atd.
Dalo by sa povedat, ze je to rozdiel 11 pasazierov o vahe caa.80kg, co je v praxi zanedbatelne...
Ak vsak hovorime o historickom centre nejakeho mesta, kde na tom zalezi, su tu aj ine varianty riesenia ;-)