Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4 (130 kW), modernizace šestiválců 3,2 (179 kW) a T6 (224 kW)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (68)
Nový pětiválcový turbodiesel D3, představený ve Volvu S60, míří i do dalších modelových řad. U zážehových šestiválců proběhla modernizace, jejímž výsledkem je vyšší výkon a nižší spotřeba.

K nejdůležitějším novinkám, uváděným Volvem pro téměř všechny modelové řady v modelovém roce 2011, patří přeplňovaný vznětový pětiválec D3. Ten se představil pod kapotou zcela nové generace Volva S60 a je přímo odvozen od většího 2.4D zmenšením objemu na 2,0 l cestou menšího zdvihu.

Nový vznětový motor byl podle tiskových materiálů automobilky optimalizován pro nízkou spotřebu paliva a vstřikovací systém má jiný typ piezoelektrických vstřikovačů paliva ve srovnání s motorem D5.

Vznětové motory

Nový dvoulitrový turbodiesel ponese při použití ve Volvech S80, V70, XC70 a XC60 označení D3 a bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V těchto modelech bude disponovat výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 400 Nm.

Kombinovaná spotřeba paliva s šestistupňovou manuální převodovkou je 5,3 l na 100 km u S80 D3, 5,5 l na V70 D3 a 5,9 l na 100 km u XC70 D3 i XC60 D3.

Pro modelové řady C30, S40, V50 a C70 bude nový dvoulitrový turbodiesel v nabídce ve dvou verzích. První z nich s výkonem 130 kW (170 k) a točivým momentem 400 Nm ponese označení D4.

Provedení s označením D3 nabídne výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 350 Nm. Tato verze se nejprve na jaře 2010 představí v modelu C70 a koncem roku bude k dispozici i pro C30, S40 a V50.

Motory D3 a D4 mají mít podle automobilky stejnou kombinovanou spotřebu paliva, což znamená, že z modelů C30, S40 a V50 je uváděno vždy 5,1 l na 100 km, zatímco C70 si v obou verzích řekne o 5,9 l na 100 km. Obě verze dvoulitrového turbodieselu splňují emisní normu Euro 5 a stejně jako u větších modelů spolupracují s šestistupňovými převodovkami.

K novinkám mezi vznětovými motory patří i pohonná jednotka D2, která představuje čtyřválec o objemu 1,6 litru pro modely C30, S40 a V50. Tento motor s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 270 Nm spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. U všech tří modelů má kombinovanou spotřebu 4,3 l a splňuje emisní normu Euro 5.

Zážehové motory

V případě benzinových pohonných jednotek se Volvo věnovalo modernizaci zážehových řadových motorů T6 a 3,2, jejichž výsledkem je zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva. Tyto motory jsou určeny pro modelové řady S80, V70, XC70 a XC60.

Přeplňovaný šestiválec T6 o objemu 3,0 litru nyní nabídne stejný výkon jako v novém S60, což znamená, že disponuje výkonem 224 kW (304 k) a točivým momentem 440 Nm dostupným od 2100 do 4200 min-1. Standardem pro všechny modely je spojení s pohonem všech kol a automatickou převodovkou Geartronic. Kombinovaná spotřeba paliva motoru T6 je 9,9 l na 100 km u S80, 10,2 l na 100 km u V70, 10,6 l na 100 km u XC70 a 10,7 u XC60.

Atmosférický šestiválec 3,2 dostal v rámci modernizace novou klikovou hřídel a byly u něj provedeny úpravy snižující vnitřní tření. Díky tomu nyní nabízí výkon 179 kW (243 k) a točivý moment 320 Nm. Provedení splňující kalifornské standardy PZEV má výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 300 Nm. V případě motoru 3,2 l, standardně spojeného s šestistupňovou automatickou převodovkou, je kombinovaná spotřeba paliva u sedanu S80 8,9 l na 100 km, kombi V70 9,2 l na 100 km, crossoveru XC70 10,1 l na 100 km a SUV XC60 9,9 l na 100 km.

Další novinky

Kromě nových a modernizovaných motorů si Volvo pro modelové řady C30, S40, V50, S80, V70, XC70 a XC60 připravilo nový lak karoserie s názvem Flamenco Red. Pro modelové řady S40 a V50 jsou nově k dispozici laky karoserie Cosmic White a Orange Flame. Volvo XC60 bude nově nabízeno s lakem Seashell a nabídka litých disků pro tento model se rozrostla o 18palcová kola s šesti dvojitými paprsky.

Modelové řady S40 a V50 dostanou větší znak z modelů C30 a C70, ale design jejich masky chladiče zůstane jinak beze změn. Nejmenší sedan a kombi značky Volvo budou mít i rozšířenou paletu koženého čalounění sedadel s černými boky, bílými opěradly a oranžovým prošíváním.

Nabídku příplatkové výbavy kupé-kabrioletu C70 rozšíří nové parkovací senzory vpředu i vzadu. Modely řady V70 a XC70 jsou nově vybaveny elektricky sklopnými opěrkami hlav na zadních sedadlech.

Ve vozech s Volvo On Call bude možné aktivovat vytápění interiéru na dálku SMS zprávou a tento systém bude nově možné kombinovat s Bluetooth.

Všechny novinky pro modelový rok 2011 mají být k dispozici od konce května letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (68)
Avatar - eLzyx
12. 5. 2010 13:19
Re: Up sizing alebo proti prúdu
Arabové a Indové jsou naprosto jiná sorta lidí, s naprosto jiným smýšlením. Už jen to, že Li Šu-Fu řekl, že bez přesunu části výroby dílů do Číny automobilka Volvo nemá šanci zlevnit=konkurovat, znamená pro mě jediné ... šizení kde se dá. Oni Číňani umí vyrábět kvalitní věci - pokud na to mají prostředky.
Díky nemám zájem. Raději finančně podpořím Saab či BMW.
Avatar - Dinar
12. 5. 2010 10:27
Re: Up sizing alebo proti prúdu
Půlku MB dneska vlastní arabové, jaguar Indiáni, a co? Z mého pohledu je to trochu zbytečná hysterie kolem těch Číňanů. Podstatné z hlediska budoucnosti, míněno kvalit budoucích modelů, je, kolik si majitel bude moci dovolit pustit prostředků do vývoje. Tady bych si na zmíněného Číňana docela vsadil ve srovnání s Koenigseggem.
Avatar - Dinar
12. 5. 2010 09:43
Re: Up sizing alebo proti prúdu
Stejně nepodstatná, jako že ho nedostává ani žádný Ford. >:D Zajímavý výrobce, který vyrábí motor pro všechny, jen ne pro sebe. Ono je to trochu jinak, jako obvykle, že se ti z toho sukují výtahová lana, je tvůj problém.

Ford spoluvyrábí motor, který ovšem není schopen ve svých (dříve i Volvu) modelech použít, protože tahle auta mají motory zastavěny napříč a Ford ani Volvo k V6 dýzlu jaksi nemají pro tuto zástavbu převodovku. Jiné vysvětlení nemám, proč si v tom případě nedomluví převodovku od PSA těžko říct, důvodů může být x, že ale Volvo nemělo tím pádem kam sáhnout, je prostě fakt.
Avatar - Dinar
12. 5. 2010 09:35
Re: Poraďte prosím ženské!
Ta tvoje kuří oka, to je vždycky drama. 1,8tdci je motor zvukově naprosto tragický, byť CR, horší než mnohá PD, která dokáže překonat maximálně spotřebou; vyšší. ;-)
O jejich bezproblémovosti se dá docela jistě hezky počíst na různých ford fórech, např. tady [odkaz]
Avatar - eLzyx
12. 5. 2010 08:45
Re: Up sizing alebo proti prúdu
jj, červivá jablka odpadla od poraženého stromu - Fordu. Bohužel ta jablka sebrali Číňani ;-\
Takže z mého pohledu Volvo ukončilo činnost v březnu 2010. Co produkuje dál - mě sice zajímá, ale nikdy si to nekoupím. Naštěstí Saab vstává z mrtvých, takže má automobilisticko-spotřebitelská cesta má stále svůj směr :yes: