Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4 (130 kW), modernizace šestiválců 3,2 (179 kW) a T6 (224 kW)

Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4 (130 kW), modernizace šestiválců 3,2 (179 kW) a T6 (224 kW)

 

Nový pětiválcový turbodiesel D3, představený ve Volvu S60, míří i do dalších modelových řad. U zážehových šestiválců proběhla modernizace, jejímž výsledkem je vyšší výkon a nižší spotřeba.

K nejdůležitějším novinkám, uváděným Volvem pro téměř všechny modelové řady v modelovém roce 2011, patří přeplňovaný vznětový pětiválec D3. Ten se představil pod kapotou zcela nové generace Volva S60 a je přímo odvozen od většího 2.4D zmenšením objemu na 2,0 l cestou menšího zdvihu.

Nový vznětový motor byl podle tiskových materiálů automobilky optimalizován pro nízkou spotřebu paliva a vstřikovací systém má jiný typ piezoelektrických vstřikovačů paliva ve srovnání s motorem D5.

Vznětové motory

Nový dvoulitrový turbodiesel ponese při použití ve Volvech S80, V70, XC70 a XC60 označení D3 a bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V těchto modelech bude disponovat výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 400 Nm.

Kombinovaná spotřeba paliva s šestistupňovou manuální převodovkou je 5,3 l na 100 km u S80 D3, 5,5 l na V70 D3 a 5,9 l na 100 km u XC70 D3 i XC60 D3.

Pro modelové řady C30, S40, V50 a C70 bude nový dvoulitrový turbodiesel v nabídce ve dvou verzích. První z nich s výkonem 130 kW (170 k) a točivým momentem 400 Nm ponese označení D4.

Provedení s označením D3 nabídne výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 350 Nm. Tato verze se nejprve na jaře 2010 představí v modelu C70 a koncem roku bude k dispozici i pro C30, S40 a V50.

Motory D3 a D4 mají mít podle automobilky stejnou kombinovanou spotřebu paliva, což znamená, že z modelů C30, S40 a V50 je uváděno vždy 5,1 l na 100 km, zatímco C70 si v obou verzích řekne o 5,9 l na 100 km. Obě verze dvoulitrového turbodieselu splňují emisní normu Euro 5 a stejně jako u větších modelů spolupracují s šestistupňovými převodovkami.

K novinkám mezi vznětovými motory patří i pohonná jednotka D2, která představuje čtyřválec o objemu 1,6 litru pro modely C30, S40 a V50. Tento motor s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 270 Nm spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. U všech tří modelů má kombinovanou spotřebu 4,3 l a splňuje emisní normu Euro 5.

Zážehové motory

V případě benzinových pohonných jednotek se Volvo věnovalo modernizaci zážehových řadových motorů T6 a 3,2, jejichž výsledkem je zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva. Tyto motory jsou určeny pro modelové řady S80, V70, XC70 a XC60.

Přeplňovaný šestiválec T6 o objemu 3,0 litru nyní nabídne stejný výkon jako v novém S60, což znamená, že disponuje výkonem 224 kW (304 k) a točivým momentem 440 Nm dostupným od 2100 do 4200 min-1. Standardem pro všechny modely je spojení s pohonem všech kol a automatickou převodovkou Geartronic. Kombinovaná spotřeba paliva motoru T6 je 9,9 l na 100 km u S80, 10,2 l na 100 km u V70, 10,6 l na 100 km u XC70 a 10,7 u XC60.

Atmosférický šestiválec 3,2 dostal v rámci modernizace novou klikovou hřídel a byly u něj provedeny úpravy snižující vnitřní tření. Díky tomu nyní nabízí výkon 179 kW (243 k) a točivý moment 320 Nm. Provedení splňující kalifornské standardy PZEV má výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 300 Nm. V případě motoru 3,2 l, standardně spojeného s šestistupňovou automatickou převodovkou, je kombinovaná spotřeba paliva u sedanu S80 8,9 l na 100 km, kombi V70 9,2 l na 100 km, crossoveru XC70 10,1 l na 100 km a SUV XC60 9,9 l na 100 km.

Další novinky

Kromě nových a modernizovaných motorů si Volvo pro modelové řady C30, S40, V50, S80, V70, XC70 a XC60 připravilo nový lak karoserie s názvem Flamenco Red. Pro modelové řady S40 a V50 jsou nově k dispozici laky karoserie Cosmic White a Orange Flame. Volvo XC60 bude nově nabízeno s lakem Seashell a nabídka litých disků pro tento model se rozrostla o 18palcová kola s šesti dvojitými paprsky.

Modelové řady S40 a V50 dostanou větší znak z modelů C30 a C70, ale design jejich masky chladiče zůstane jinak beze změn. Nejmenší sedan a kombi značky Volvo budou mít i rozšířenou paletu koženého čalounění sedadel s černými boky, bílými opěradly a oranžovým prošíváním.

Nabídku příplatkové výbavy kupé-kabrioletu C70 rozšíří nové parkovací senzory vpředu i vzadu. Modely řady V70 a XC70 jsou nově vybaveny elektricky sklopnými opěrkami hlav na zadních sedadlech.

Ve vozech s Volvo On Call bude možné aktivovat vytápění interiéru na dálku SMS zprávou a tento systém bude nově možné kombinovat s Bluetooth.

Všechny novinky pro modelový rok 2011 mají být k dispozici od konce května letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko není Rusko. V Nymburku demonstrují lidé proti KSČM a Zemanovi Česko není Rusko. V Nymburku demonstrují lidé proti KSČM a Zemanovi

Několik stovek lidí v Nymburku přišlo dát najevo svůj…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oznámil, že KLDR s…

 

Štítky Volvo Design

 

Přidat názorDiskuse: Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…

Neplodnost párů se zhoršuje, náklady na umělé oplodnění rostou. Pojišťovny ale přispívají už 10 let stále stejně

Neplodnost párů se zhoršuje, náklady na umělé…

Zájem o umělé oplodnění každým rokem roste. Pojišťovny však stále hradí jen první tři pokusy, přičemž úspěšnost…