Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo prodalo za rok 2014 takřka 466.000 vozů

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Švédskému Volvu se pod křídly čínského majitele Zheijang Geely obchodně daří. Za loňský rok se odbyt zvedl o skoro 9 %.

Prodeje Volva v posledních letech překračují hranici 400 tisíc vozů. V roce 2011 dosáhla automobilka výrazného odbytu 449.255 aut, zatímco na přelomu dekády to bylo jen necelých 373,5 tisíce. Tehdy to znamenalo dvacetiprocentní navýšení. Ještě pro pořádek přidejme výsledek sezóny 2009 (334.808), který jasně dokresluje progres značky za uplynulé období. Dvouciferný skok sice právě skončený rok nepřinesl, ale i tak je proč jásat. Klientela si totiž koupila po celém světě 465.866 volv, což v porovnání s rokem 2013 znamená skok o 8,9 %, ze 427.840 kusů. Zájem se nezvyšuje vždy, ale čísla jsou aktuálně hodně pozitivní.

Největším tahounem je samozřejmě trh čínský, Volvo už v Říši středu i vyrábí v trojici továren. S partnerem a majitelem Zheijang Geely společně vlastní dvě supermoderní v Čcheng-tu a Ta-čchingu, kde vznikají SUV a sedany S60. Závod Chang'an-Volvo v Čchung-čchingu, který vyrábí pro změnu velké limuzíny S80 s prodlouženým rozvorem, funguje již pět let. Portfolio lokálně produkovaných modelů se neustále rozšiřuje a expanduje i dealerská síť. Nové vozy si postavilo do garáží celkem 81.221 Číňanů, o 32,8 % více než předloni! Hlavně XC60, populární nataženou S60L a překvapivě i V40. Vraťme se opět ještě hlouběji do nedávné historie. Kupříkladu letopočet 2009 přinesl ve velké zemi na východě jen 22.405 přírůstků do statistik a čínský trh byl v rámci značky až pátý: za USA, Švédskem, Británií a Německem...

Spojené státy na tom nejsou dnes bohužel tak dobře, loňských 56.371 vozů znamená pád o 7,9 %, ale tam se odbyt přelévá mezi padesáti a šedesáti tisíci kusy již dlouho. Americké Volvo má však nové vedení i marketingovou strategii, takže uvidíme... Nejpopulárnějšími modely za Atlantikem jsou menší sedan střední třídy S60 a crossover XC60. Pochopitelně se největší naděje vkládají do velkého SUV XC90, které se loni konečně představilo v nové generaci. Ta starší se přestěhovala mimochodem právě do Číny jako XC Classic.

Západní Evropa včetně domácího Švédska vykazuje naopak slibný skok o 11,4 %, z 218.567 na 243.514 aut. Britské prodeje vylétly dokonce o čtvrtinu (!), německé o 18 % a nárůst těch domácích za nimi příliš nezaostal. Také Seveřané kupují hlavně XC60 a poloterénní XC70, obyvatelé Albionu i Němci si oblíbili také menší hatchback (nebo kombi?) V40.

XC s nižším v názvu se stalo nejoblíbenějším modelem značky vůbec. A globálně, to pro ty, kterým současná móda moc nevoní. Jejich řady se celosvětově rozrostly o 136.993, zatímco předloni jich své majitele našlo jen 114.010. Rovněž popularita kombíku V60 roste z 99.911 na loňských 110.528 jednotek.

Volvo pracuje na kompletní modelové obměně, která proběhne během příštích pěti let, zdokonaluje modulární platformu SPA, nabízí úsporné čtyřválce Drive-E a testuje ještě menší tříválce, mění design svých vozů, nezaostává ani ve své oblíbené bezpečnosti a s ní stále více propojené elektronice.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
12. 1. 2015 17:55
Re: nádhera
Že bys na to neměl, to si nemyslím .... Volva jsou poměrně levná jako ojetiny. Nedávno přijel jeden kamarád ve velmi pěkné S 80 3,2 po operáku a říkal, že za ní dal 380 tis.. Shodou okolností jsem měl možnost chvíli jezdit s XC60 se stejným motorem a nějak mě to teda nenadchlo, což bude asi tím, že moc nemusím kombíky a právě XC60 mi ze všech SUVek to zvýšené kombi připomíná úplně nejvíc. Pro mě sny o Volvu končí někde u 850 T5 .... Je zajímavé, že když jsme tahali auta z Německa na začátku 90.let, tak ojetá Volva byla taky velmi levná ....
12. 1. 2015 11:39
Re: nádhera
Ak sa nemylím, tak v Číne sa vyrábajú len autá pre čínsky trh, čo nás veľmi trápiť nemusí.

Pre náš európsky trh sa myslím naďalej vyrábajú v Švédsku. :yes:

(A aj keby nie, tak pozrite sa, čo máte napísané na vaších super-luxusných iPhonoch za 20 litrov na zadnej strane ;-) )
12. 1. 2015 10:52
nádhera
musím říct a nestydím se za to, že tohle je prostě onanistův sen, ty volva to jsou tak nádherný auta, je mi úplně jedno, že to dělají v číně, ale prostě když ten design vidíte, to je prostě jiná liga a nádhera.

když vidíte, jak mají udělané ty nápravy a podvozek, to se prostě německá premie může jít u těch SUV zahrabat. to je fakt nádhera.

...no, jednu nevýhodu volva mají a to, že na ně nikdy mít nebudu :-)