Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

 
 

Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely S40 a V50 modelového roku 2011. Nové úspornější turbodiesely nesou označení D2, D3 a D4.

Volvo S40 a V50 má modelovém roce 2011 kompletně inovovanou paletu vznětových motorů. Z dosavadních čtyř zůstává v nabídce jen jediný, novinkou je naopak trojice agregátů D2, D3 a D4. Navzdory dosavadní praxi neoznačují číslovky počet válců, ale relativní výkonové zařazení motorů.

Jediným turbodieselem, který pokračuje i nadále je úsporný DRIVe. Čtyřválcová šestnáctistovka D4164T o výkonu 80 kW je doplněna o systém Start/Stop a má vylepšenou aerodynamiku (součinitel odporu 0,29 místo běžných 0,31). Díky tomu v S40 vystačí v kombinovaném režimu s 3,9 l na 100 km.

Co do výkonu je úplnou novinkou D2. Motor s kódovým označením D4162T sdílí technický základ s DRIVe, má však výkon zvýšený na 84 kW (navíc je dosahován už při 3600 min-1) a o 30 Nm více. Navíc má Volvo S40 D2 šestistupňovou manuální převodovku a kratší stálý převod. Kombinovaná spotřeba je kvůli všem těmto rozdílům vyšší – 4,3 l/100 km.

Agregát D3 o objemu dvou litrů (pětiválcový motor D5204T přímo z vývoje Volva) známe už z dalších modelů, v čele s novou generací sedanu S60. Tato motorizace nahrazuje dosavadní čtyřválec 2,0D (100 kW, 320 Nm), novinka má 110 kW a 350 Nm. Kombinovaná spotřeba navíc klesla o půl litru na 5,1 l/100 km. Místo dvouspojkové převodovky dodávané na přání k 2,0D představuje u D3 alternativu šestistupňový měničový automat.

Volvo S40 2011 - ceny dieselových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
MotorDRIVeD2D3D4
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560156019841984
Válce/ventily4/44/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]80/400084/3600110/3500130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750270/1750350/1500-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]190195220 (215)210 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,48,7 (8,8)9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,35,1 (5,6)5,1 (5,6)
Cena Volvo [Kč]-589.000,---
Cena Kinetic [Kč]-621.000,---
Cena Momentum [Kč]-660.000,---
Cena Summum [Kč]-711.000,---
Cena R-Design [Kč]-701.000,---

Nejsilnějším turbodieselem se stává D4. Jedná se o silnější variantu D3, při shodném objemu má 130 kW a 400 Nm. Vyrovná se ta předchozímu pětiválci D5, který měl při objemu 2,4 litru také 400 Nm a jen o dva kilowatty více. Díky novému šestistupňovému automatu AWF21 mají navíc obě převodovky shodné základní parametry motoru (předchozí pětistupňový automat AW55-51 vyžadoval snížení točivého momentu na 350 Nm). Kombinovaná spotřeba je také 5,1 l/100 km, proti D5 došlo ke zlepšení o 1,1 litru.

Zatímco u turbodieselů proběhly rozsáhlé inovace, u benzinových motorů se Volvo omezilo na redukci. Zůstávají motory 1,6 (74 kW), 2,0 (107 kW) a přeplňovaný pětiválec T5 (169 kW, pouze s automatickou převodovkou). Končí manuální převodovka a pohon všech kol s T5 a také atmosférické pětiválce 2,4 (103 kW) a 2,4i (125 kW).

Trojici zážehových motorů i v modelovém roce 2011 doplňuje 2,0F upravený pro spalování směsi etanolu E85.

Volvo S40 2011 - ceny benzinových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,62,02,0F DRIVeT5
Převodovka5M5M (6A)5M5A
Zdvihový objem [cm3]1596199919992521
Válce/ventily4/44/44/45/4
Největší výkon [kW/min-1]74/6000107/6000107/6450169/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000185/4500185/4500320/1500
Max. rychlost [km/h]185210210235
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,5 (9,8)9,57,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,6 (8,1)7,79,0
Cena Volvo [Kč]499.000,-535.000,-546.000,--
Cena Kinetic [Kč]531.000,-567.000,-578.000,-769.000,-
Cena Momentum [Kč]570.000,-606.000,-617.000,-808.000,-
Cena Summum [Kč]621.000,-657.000,-668.000,-859.000,-
Cena R-Design [Kč]611.000,-647.000,-658.000,-849.000,-

Ceny u kombi V50 jsou vždy o 40 tisíc Kč vyšší než v tabulce uvedené ceny pro sedan S40.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4:…









Doporučujeme
Škoda Fabia III: První jízdní dojmy s tříválci 1.0 MPI Škoda Fabia III: První jízdní dojmy s tříválci 1.0 MPI

V okolí Lisabonu jsme porovnali obě výkonové varianty…

10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

 




Autoslevy


Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D

Volvo na autosalonu v Paříži představí modely C30, S40 a…

(Staro)nové Volvo S40 a V50 představeno (VIDEO) (Staro)nové Volvo S40 a V50 představeno (VIDEO)

Volvo představilo evoluční verze svých modelů S40 a V50.…

 

Související články
Polestar chce stavět i rychlá SUV, jako první zřejmě upraví Volvo XC60 Polestar chce stavět i rychlá SUV, jako první zřejmě upraví Volvo XC60

V souvislosti s Polestarem se v minulých měsících mluvilo…

První dojmy: Volvo XC90 (+video) První dojmy: Volvo XC90 (+video)

Druhý novinářský den pařížského autosalonu jsem začal…

 




 
Tesla by mohla vyrábět 500.000 elektromobilů ročně

Tesla by mohla vyrábět 500.000 elektromobilů ročně

Dnes 14:57

Analytici předvídají velký nárůst v segmentu elektromobilů, jenž by mohl zajistit automobilce Tesla odbyt až půl milionu vozů ročně.




Blesk.cz

Módní kiks upocené Čvančarové: Jitko, oblékni se podle své velikosti, radí stylista

Módní kiks upocené Čvančarové: Jitko, oblékni se…

Jitka Čvančarová (36) porodila svou dceru Elenu Emílii téměř před třemi lety, těhotenských kil se ale dosud…

Jak poznat kvalitní české maso

Jak poznat kvalitní české maso

Nové značení masa by mělo pomoci spotřebitelům v lepší orientaci ve stávající nabídce masa. Modré a červené…

 

iSport.cz

Erbanová po první přípravě bez Sáblíkové: Byl to velký životní skok!

Erbanová po první přípravě bez Sáblíkové: Byl to…

Zřejmě zlomová sezona v kariéře čeká rychlobruslařku Karolínu Erbanovou. Dvaadvacetiletá česká reprezentantka se…

Měl z toho HOSSinu. Slovenskému tisícovkaři tleskali i v aréně soupeře

Měl z toho HOSSinu. Slovenskému tisícovkaři tleskali…

Sezonu nerozjel zrovna velkolepě, ale čtvrteční večer všechno přebil. A i díky shodě okolností dostal…

 

Reflex.cz

Zeman ztrácí soudnost i kontrolu nad svými výroky. Čína je toho dalším důkazem

Zeman ztrácí soudnost i kontrolu nad svými výroky.…

To, co předvedl Miloš Zeman při návštěvě Číny, hraničí s naprostou ztrátou soudnosti. Prezident už podle všeho…

Nikdo ty muslimy nemá rád! Už ani velbloudi!

Nikdo ty muslimy nemá rád! Už ani velbloudi!

Soustavné útoky evropských medií na muslimskou komunitu začínají dosahovat skutečně nevkusných rozměrů. K Židům,…