Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

 
 

Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely S40 a V50 modelového roku 2011. Nové úspornější turbodiesely nesou označení D2, D3 a D4.

Volvo S40 a V50 má modelovém roce 2011 kompletně inovovanou paletu vznětových motorů. Z dosavadních čtyř zůstává v nabídce jen jediný, novinkou je naopak trojice agregátů D2, D3 a D4. Navzdory dosavadní praxi neoznačují číslovky počet válců, ale relativní výkonové zařazení motorů.

Jediným turbodieselem, který pokračuje i nadále je úsporný DRIVe. Čtyřválcová šestnáctistovka D4164T o výkonu 80 kW je doplněna o systém Start/Stop a má vylepšenou aerodynamiku (součinitel odporu 0,29 místo běžných 0,31). Díky tomu v S40 vystačí v kombinovaném režimu s 3,9 l na 100 km.

Co do výkonu je úplnou novinkou D2. Motor s kódovým označením D4162T sdílí technický základ s DRIVe, má však výkon zvýšený na 84 kW (navíc je dosahován už při 3600 min-1) a o 30 Nm více. Navíc má Volvo S40 D2 šestistupňovou manuální převodovku a kratší stálý převod. Kombinovaná spotřeba je kvůli všem těmto rozdílům vyšší – 4,3 l/100 km.

Agregát D3 o objemu dvou litrů (pětiválcový motor D5204T přímo z vývoje Volva) známe už z dalších modelů, v čele s novou generací sedanu S60. Tato motorizace nahrazuje dosavadní čtyřválec 2,0D (100 kW, 320 Nm), novinka má 110 kW a 350 Nm. Kombinovaná spotřeba navíc klesla o půl litru na 5,1 l/100 km. Místo dvouspojkové převodovky dodávané na přání k 2,0D představuje u D3 alternativu šestistupňový měničový automat.

Volvo S40 2011 - ceny dieselových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
MotorDRIVeD2D3D4
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560156019841984
Válce/ventily4/44/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]80/400084/3600110/3500130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750270/1750350/1500-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]190195220 (215)210 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,48,7 (8,8)9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,35,1 (5,6)5,1 (5,6)
Cena Volvo [Kč]-589.000,---
Cena Kinetic [Kč]-621.000,---
Cena Momentum [Kč]-660.000,---
Cena Summum [Kč]-711.000,---
Cena R-Design [Kč]-701.000,---

Nejsilnějším turbodieselem se stává D4. Jedná se o silnější variantu D3, při shodném objemu má 130 kW a 400 Nm. Vyrovná se ta předchozímu pětiválci D5, který měl při objemu 2,4 litru také 400 Nm a jen o dva kilowatty více. Díky novému šestistupňovému automatu AWF21 mají navíc obě převodovky shodné základní parametry motoru (předchozí pětistupňový automat AW55-51 vyžadoval snížení točivého momentu na 350 Nm). Kombinovaná spotřeba je také 5,1 l/100 km, proti D5 došlo ke zlepšení o 1,1 litru.

Zatímco u turbodieselů proběhly rozsáhlé inovace, u benzinových motorů se Volvo omezilo na redukci. Zůstávají motory 1,6 (74 kW), 2,0 (107 kW) a přeplňovaný pětiválec T5 (169 kW, pouze s automatickou převodovkou). Končí manuální převodovka a pohon všech kol s T5 a také atmosférické pětiválce 2,4 (103 kW) a 2,4i (125 kW).

Trojici zážehových motorů i v modelovém roce 2011 doplňuje 2,0F upravený pro spalování směsi etanolu E85.

Volvo S40 2011 - ceny benzinových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,62,02,0F DRIVeT5
Převodovka5M5M (6A)5M5A
Zdvihový objem [cm3]1596199919992521
Válce/ventily4/44/44/45/4
Největší výkon [kW/min-1]74/6000107/6000107/6450169/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000185/4500185/4500320/1500
Max. rychlost [km/h]185210210235
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,5 (9,8)9,57,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,6 (8,1)7,79,0
Cena Volvo [Kč]499.000,-535.000,-546.000,--
Cena Kinetic [Kč]531.000,-567.000,-578.000,-769.000,-
Cena Momentum [Kč]570.000,-606.000,-617.000,-808.000,-
Cena Summum [Kč]621.000,-657.000,-668.000,-859.000,-
Cena R-Design [Kč]611.000,-647.000,-658.000,-849.000,-

Ceny u kombi V50 jsou vždy o 40 tisíc Kč vyšší než v tabulce uvedené ceny pro sedan S40.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4:…














Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D

Volvo na autosalonu v Paříži představí modely C30, S40 a…

(Staro)nové Volvo S40 a V50 představeno (VIDEO) (Staro)nové Volvo S40 a V50 představeno (VIDEO)

Volvo představilo evoluční verze svých modelů S40 a V50.…

 

Související články
Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa) Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa)

Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila přehled…

Volvo hlásí nejlepší měsíc ve své historii, jeho prodeje vzrostly o 26 % Volvo hlásí nejlepší měsíc ve své historii, jeho prodeje vzrostly o 26 %

Švédskému výrobci se v listopadu dařilo v různých koutech…

 



 
Video: Nelegální driftování v japonských ulicích

Video: Nelegální driftování v japonských ulicích

Včera

Tajné noční závody, které inspirovaly filmovou sérii Fast and Furious, jsou skutečné. Jak ale vypadá nepřikrášlená realita nočních japonských měst?




Blesk.cz

Sekery, nože a obušky: 14 lidí ve Švédsku chystalo útok  na uprchlíky

Sekery, nože a obušky: 14 lidí ve Švédsku chystalo…

Čtrnáct lidí podezřelých z přípravy útoku na ubytovnu pro žadatele o azyl zadržela v pondělí nedaleko…

Vítr se v noci prožene Českem rychlostí i 125 km/h. Může odnést věci ze zahrad

Vítr se v noci prožene Českem rychlostí i 125 km/h.…

Nad Českou republikou se v pondělí večer přehnala tzv. zimní bouřka. Jev, který je v celé střední Evropě podle…

 

iSport.cz

CHAT: Sedával s Ovečkinem, teď září ve Slovanu. Ptejte se Kundrátka

CHAT: Sedával s Ovečkinem, teď září ve Slovanu.…

ONLINE ROZHOVOR STŘEDA 14.00 | V zámořské NHL začínal vedle Romana Hamrlíka, v kabině Washingtonu sedával kousek…

CHAT: Ptejte se účastníka Rallye Dakar Martina Macíka

CHAT: Ptejte se účastníka Rallye Dakar Martina Macíka

ONLINE ROZHOVOR OD 13:00 | V závodním poli byl i druhým rokem v řadě nejmladším řidičem kamionu. Martin Macík si…

 

Reflex.cz

Když opustíme EU, přijde k nám víc uprchlíků, straší Cameron skeptiky

Když opustíme EU, přijde k nám víc uprchlíků, straší…

V debatě o případném brexitu padají různé argumenty, že je občas těžko čitelné, kdo kde stojí. Zajímavě…

Češi jsou vyčůránci. Nového Churchilla mnohem víc připomíná Merkelová, rozhodně ne Le Penová

Češi jsou vyčůránci. Nového Churchilla mnohem víc…

Německo by mělo mít víc pochopení pro politiku v zemích ve východní části Evropské unie, jako jsou Česko nebo…