Volvo S60 Concept: Od hran k vlnám, do výroby v roce 2010
Na začátku ledna 2009 se na Detroit Motor Show představí studie, jejíž název říká mnohé. Mělo by jít o komplexní indicii, která naznačí směr, kterým se příští S60 vydá. Sériová verze by se měla, podle oficiálních informací, představit v roce 2010.
Šéf Volva Stephen Odell slibuje, že nová S60 bude patřit k nejdůležitějším představitelům prémiové střední třídy, bude pokračovat v tradici maximalistické bezpečnosti pro posádku i okolí, ale hodlá patřit k vozům, které budou kupovat lidé, obdivující inovativní designérská řešení.
Už první model S60, který se prodává nepřetržitě od léta 2000, měl funkci průkopníka směřování designu Volva. Siluety ostatních Volv tehdy patřily k nejvíce konzervativním na trhu, ale S60 přišla s krátkou střechou a téměř splývavou zádí. Cestující na zadních sedadlech možná byli trochu omezeni, ale sportovní střih nové karoserie se stal silným prodejním argumentem, podobně jako futuristicky působící boční prolis, končící až charakteristickým profilem na zadním čele.
Nástupce odhodil poslední zbytky přímých linií a přidal vlny, které mají korespondovat s dynamikou tohoto Volva. Šéf Volva potvrzuje, že půjde o nejsportovnější model v historii firmy. Vpředu je jedno z mála dědictví minulosti - firemní maska. Ovšem i z jejích hran už nový design slevuje, když se od XC60 ve spodní části objevují složitější obrysy než dosavadní obdélník. Silueta připomíná sedan jen vzdáleně...
Uvnitř studie se nachází 1,6 m dlouhá středová konzola zhotovená ze skla. Při jejím vývoji a výrobě Volvo spolupracovalo se slavnou švédskou sklárnou Orrefors. Šéf oddělení designu společnosti Volvo Cars Steve Mattin k tomu řekl: Sklo se v sériovém modelu určitě neobjeví, možná v budoucnu a v menším měřítku. Chceme vědět, jak na tuto novinku budou reagovat naši zákazníci.
Nová generace zástupce značky ve střední třídě bude postavena na platformě současného Fordu Mondeo a veřejnost ji poprvé spatří v roce 2010.
XC60 a S60: Zachránci Volva
Automobilka také čelí krizi, kterou způsobila nejen současná celosvětová ekonomická situace, ale i drahý vývoj menšího sportovně-užitkového modelu XC60. Finanční prostředky spolykal i vývoj hybridního pohonu DRIVe se systémem stop-start, který je již dokončen a výsledek by se měl objevit v příštím roce. Za čtyři roky jej má doplnit další hybrid, tentokrát se bude jednat o kombinaci vznětového agregátu a elektrického pohonu.
V prvním pololetí letošního roku vykázala švédská společnost ztrátu 271 milionů dolarů, zatímco ještě loni byla v černých číslech, zisk ve stejném období činil 3 miliony dolarů. Ostatní příslušníci prémiového segmentu obměňují své modely po pěti až sedmi letech.
Lex Kerssemakers, viceprezident pro obchod společnosti Volvo Cars připustil, že desetiletý cyklus je v současné době výjimečný. Potvrdil také, že malá řada S40 se svého nástupce nakonec dočká, ač se s ním původně nepočítalo. Nejmenší model C30 se zřejmě bude vyrábět i v pětidveřové verzi, rozhodnutí by mělo padnout ještě letos.
PŘEDSTAVUJEME Volvo XC60 – Nejbezpečnější Volvo pochází z Belgie |
Volvo XC60 - První jízdní dojmy |