reklama


Volvo S60 - malá osmdesátka

Volvo S60 - malá osmdesátka

 
 

Působivý a temperamentní design nového sedanu S60 švédské automobilky Volvo dodává vozu zřetelný sportovní charakter. Přesto je dostatečně prostorný pro komfortní cestování pěti cestujících, neboť užívá stejnou podlahovou plošinu jako jeho větší sourozenci S80, V70 a Cross Country.

Nové Volvo S60 se vrací k tradici sportovního charakteru. Sportovní rodinné vozy Volvo se objevily již v v minulosti v 50.letech. Za zmínku stojí model PV 544 Sport nebo 122 Sport, poháněné motory s dvojitým karburátorem.

Z hlediska velikosti zapadá Volvo S60 mezi S40 a S80. Při jeho navrhování bylo cílem sladění sportovního exteriéru s prostorným interiérem. Velké množství inspirace vzešlo z vozu C70 coupé, avšak s požadavkem na nový tvar kombinovaný se čtyřmi dveřmi. Volvo S60 se vyznačuje krátkými převisy vpředu i vzadu, které jsou zdůrazněné rozšířenými boky karoserie po celé délce vozu až ke koncovým světlům, podobně jako u S80. Zavazadlový prostor má v porovnání s ostatními sedany Volvo vyklenutější tvar a pomáhá tak zaoblit karoserii sportovním až robustním stylem.

Karoserie o rozvoru kol 2715 mm (kratší než u S80 a V70) se vyznačuje v porovnání s Volvem S70 dvakrát větší tuhostí v krutu. Její hodnota překračuje 20 kNm/1 stupeň. Podvozek je tvořen pružícími jednotkami McPherson s dolními příčnými rameny vpředu a nezávislým zavěšením kol multilink vzadu. Volvo S60 má nejširší rozchod kol ve své třídě. Stabilita při prudkém brždění v zatáčce je vylepšena geometrií předních kol, která pro tento případ umožňuje polohu negativní sbíhavosti, zatímco zavěšení zadních kol má efekt pozitivní sbíhavosti, čímž je dosaženo lepší rovnováhy. Brzdy s ABS jsou opatřeny funkcí elektronického rozdělování brzdné síly EBD. Některé verze S60 jsou vybaveny stabilizačním systémem STC v rámci standardního vybavení, zatímco vyspělejší dynamický systém pro kontrolu stability a trakce DSTC s aktivním protismykovým systémem je dodáván jako výbava na přání. Pro Volvo S60 jsou k dispozici dvě volitelná nastavení podvozku s rozdílnými úrovněmi tuhosti. Pneumatiky a kola jsou k dispozici v několika verzích a rozměrech, v závislosti na použitém motoru a nastavení podvozku. Rozměr největších a nejširších pneumatik standardně dodávaných z výroby je 225/45 R17.

Jako pohonné jednotky jsou použity pětiválcové benzinové motory, známé z V70:

- 2.3 litru, s vysokotlakým přeplňováním, 184 kW (250 k)/330 Nm při 5200/2500-5200 ot/min

- 2.4 litru, s nízkotlakým přeplňováním, 147 kW (200 k)/285 Nm při 6000/1800-5000ot/min

- 2.4 litru, s atmosférickým sáním, 125 kW (170 k)/230 Nm při 5900/4500 ot/min

- 2.4 litru, s atmosférickým sáním, 103 kW (140 k)/220 Nm při 4500/3750 ot/min

- 2.0 litru, s vysokotlakým přeplňováním, 132 kW (180 k)/240 Nm při 5300/2200-5300 ot/min (jen pro vybrané trhy)

Spotřeba paliva se u všech verzí motoru pohybuje od 8,4 l/100 km (103 kW) až po 9,3 l/100 km (184 kW) v kombinovaném provozu dle normy EU 199/100. K dispozici je pětistupňová převodovka s manuálním řazením nebo pětistupňová automatická převodovka, která je k dispozici také s doplňkovou funkcí Geartronic (sekvenční řazení).

Poprvé od sportovního coupé Volvo 1800 ES z počátku sedmdesátých let sedí řidič za tříramenným volantem s airbagem o objemu 60 litrů. Kromě airbagů předních a bočních, je vůz vybaven také postranními nafukovacími clonami, chránícími hlavy cestujících v případě boční kolize.

K dispozici jsou dva různé typy designu interiéru, Dynamic a Comfort. Verze Dynamic je tvarovaná tak, aby měl vůz více charakter vozu s uspořádáním míst 2+2, zatímco verze Comfort slouží spíše pro komfort i třetího cestujícího na zadním sedadle. Uvnitř vozu naleznete drobné praktické prvky, jako je věšák na oděv na opěrce hlavy spolujezdce, držáky nápojů vpředu i vzadu, držák pytlíku na odpadky v zadním sedadle a spousta úložných prostor. Zavazadlový prostor je opatřen praktickým prvkem. Jelikož má dvě podlahové části, je možné jednu vyklopit směrem vzhůru a dopředu, čímž se vytvoří ochranná příčná stěna. Tak lze bezpečně převážet např. nákupní tašky zajištěné pomocí dvou elastických popruhů. K dispozici je také několik úchytných háčků. Mechanismus je snadno ovladatelný jednou rukou.

Volvo S60 také uvádí systém Volvo on Call telematics. Jedná se o inteligentní zabezpečovací systém, který je založen na interakci mezi navigací GPS a digitální mobilní telefonií. Tento systém kromě navigace dokáže také v případě nehody přivolat pomoc s určením polohy vozu s odchylkou 30m i v případě, že je samotná jednotka GPS zničena. V případě nehody telefon pomocí zprávy SMS ohlásí, že došlo k nehodě a identifikuje polohu. Současně se otevře linka pro hovory mezi vozem a operátorem služby Volvo on Call a operátor může přijímat informace o situaci. Pokud z vozu nedostane odpověď, uvědomí ambulanci a policii, kteří díky přesné poloze udané systémem, mohou jet přímo k místu nehody. Mezi další funkce systému patří: odemykání nechtěně zamknutého vozu s klíči vevnitř pomocí PIN kódu majitele (operátor se spojí s telefonem, který komunikuje s palubním elektrickým systémem vozu), sledování vozu při odcizení, při napadení lze aktivovat alarm stiskem tlačítka a upozornit tak operátora.

K pohodlí přispívá systém kvality vzduchu. Skládá se ze senzoru, kontrolujícího vnikání výfukových plynů a zápachů a vzduchového filtru v klima jednotce, který čistí vzduch, který již do vozu vnikl.

Ve Volvu S60 nechybí ani kvalitní audioaparatura. Na výběr je několik úrovní:

- tři jednotky rádia, tři úrovně reproduktorů, externí zesilovače, dva typy dálkového ovládání, měniče CD disků

- audiosystém připojený k multiplexnímu elektrickému systému prostřednictvím sběrnice dat, která řídí funkce, jako např. programování, hlasitost, tlumení a osvětlení ovládacích prvků

- systém Premium Sound, opatřeným zesilovačem 4 x 70 W, systémem Dolby Surround Pro-Logic s minimálně 13 reproduktory.

Při návratu z večírku majitel jistě uvítá funkci přístupového osvětlení, které může posvítit na oblast kolem vozu, když k němu přichází ve tmě nebo doprovodné osvětlení, které naopak může osvítit oblast před vozem poté, kdy byl vypnut motor a vůz uzamčen.



Spolupracujeme s TipCars.com
Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun. V Česku jich je nedostatek

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun.…

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) odhalil novou nelegální praktiku, díky které nám V Česku zřejmě chybí…

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu rakve i zpopelněné ostatky!

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu…

Pohřební ústav ve floridském městě Jacksonville byl otevřen v roce 1856 a fungoval dlouhých 151 let, až do roku…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama