Volvo S60 - malá osmdesátka

Volvo S60 - malá osmdesátka

 
 

Působivý a temperamentní design nového sedanu S60 švédské automobilky Volvo dodává vozu zřetelný sportovní charakter. Přesto je dostatečně prostorný pro komfortní cestování pěti cestujících, neboť užívá stejnou podlahovou plošinu jako jeho větší sourozenci S80, V70 a Cross Country.

Nové Volvo S60 se vrací k tradici sportovního charakteru. Sportovní rodinné vozy Volvo se objevily již v v minulosti v 50.letech. Za zmínku stojí model PV 544 Sport nebo 122 Sport, poháněné motory s dvojitým karburátorem.

Z hlediska velikosti zapadá Volvo S60 mezi S40 a S80. Při jeho navrhování bylo cílem sladění sportovního exteriéru s prostorným interiérem. Velké množství inspirace vzešlo z vozu C70 coupé, avšak s požadavkem na nový tvar kombinovaný se čtyřmi dveřmi. Volvo S60 se vyznačuje krátkými převisy vpředu i vzadu, které jsou zdůrazněné rozšířenými boky karoserie po celé délce vozu až ke koncovým světlům, podobně jako u S80. Zavazadlový prostor má v porovnání s ostatními sedany Volvo vyklenutější tvar a pomáhá tak zaoblit karoserii sportovním až robustním stylem.

Karoserie o rozvoru kol 2715 mm (kratší než u S80 a V70) se vyznačuje v porovnání s Volvem S70 dvakrát větší tuhostí v krutu. Její hodnota překračuje 20 kNm/1 stupeň. Podvozek je tvořen pružícími jednotkami McPherson s dolními příčnými rameny vpředu a nezávislým zavěšením kol multilink vzadu. Volvo S60 má nejširší rozchod kol ve své třídě. Stabilita při prudkém brždění v zatáčce je vylepšena geometrií předních kol, která pro tento případ umožňuje polohu negativní sbíhavosti, zatímco zavěšení zadních kol má efekt pozitivní sbíhavosti, čímž je dosaženo lepší rovnováhy. Brzdy s ABS jsou opatřeny funkcí elektronického rozdělování brzdné síly EBD. Některé verze S60 jsou vybaveny stabilizačním systémem STC v rámci standardního vybavení, zatímco vyspělejší dynamický systém pro kontrolu stability a trakce DSTC s aktivním protismykovým systémem je dodáván jako výbava na přání. Pro Volvo S60 jsou k dispozici dvě volitelná nastavení podvozku s rozdílnými úrovněmi tuhosti. Pneumatiky a kola jsou k dispozici v několika verzích a rozměrech, v závislosti na použitém motoru a nastavení podvozku. Rozměr největších a nejširších pneumatik standardně dodávaných z výroby je 225/45 R17.

Jako pohonné jednotky jsou použity pětiválcové benzinové motory, známé z V70:

- 2.3 litru, s vysokotlakým přeplňováním, 184 kW (250 k)/330 Nm při 5200/2500-5200 ot/min

- 2.4 litru, s nízkotlakým přeplňováním, 147 kW (200 k)/285 Nm při 6000/1800-5000ot/min

- 2.4 litru, s atmosférickým sáním, 125 kW (170 k)/230 Nm při 5900/4500 ot/min

- 2.4 litru, s atmosférickým sáním, 103 kW (140 k)/220 Nm při 4500/3750 ot/min

- 2.0 litru, s vysokotlakým přeplňováním, 132 kW (180 k)/240 Nm při 5300/2200-5300 ot/min (jen pro vybrané trhy)

Spotřeba paliva se u všech verzí motoru pohybuje od 8,4 l/100 km (103 kW) až po 9,3 l/100 km (184 kW) v kombinovaném provozu dle normy EU 199/100. K dispozici je pětistupňová převodovka s manuálním řazením nebo pětistupňová automatická převodovka, která je k dispozici také s doplňkovou funkcí Geartronic (sekvenční řazení).

Poprvé od sportovního coupé Volvo 1800 ES z počátku sedmdesátých let sedí řidič za tříramenným volantem s airbagem o objemu 60 litrů. Kromě airbagů předních a bočních, je vůz vybaven také postranními nafukovacími clonami, chránícími hlavy cestujících v případě boční kolize.

K dispozici jsou dva různé typy designu interiéru, Dynamic a Comfort. Verze Dynamic je tvarovaná tak, aby měl vůz více charakter vozu s uspořádáním míst 2+2, zatímco verze Comfort slouží spíše pro komfort i třetího cestujícího na zadním sedadle. Uvnitř vozu naleznete drobné praktické prvky, jako je věšák na oděv na opěrce hlavy spolujezdce, držáky nápojů vpředu i vzadu, držák pytlíku na odpadky v zadním sedadle a spousta úložných prostor. Zavazadlový prostor je opatřen praktickým prvkem. Jelikož má dvě podlahové části, je možné jednu vyklopit směrem vzhůru a dopředu, čímž se vytvoří ochranná příčná stěna. Tak lze bezpečně převážet např. nákupní tašky zajištěné pomocí dvou elastických popruhů. K dispozici je také několik úchytných háčků. Mechanismus je snadno ovladatelný jednou rukou.

Volvo S60 také uvádí systém Volvo on Call telematics. Jedná se o inteligentní zabezpečovací systém, který je založen na interakci mezi navigací GPS a digitální mobilní telefonií. Tento systém kromě navigace dokáže také v případě nehody přivolat pomoc s určením polohy vozu s odchylkou 30m i v případě, že je samotná jednotka GPS zničena. V případě nehody telefon pomocí zprávy SMS ohlásí, že došlo k nehodě a identifikuje polohu. Současně se otevře linka pro hovory mezi vozem a operátorem služby Volvo on Call a operátor může přijímat informace o situaci. Pokud z vozu nedostane odpověď, uvědomí ambulanci a policii, kteří díky přesné poloze udané systémem, mohou jet přímo k místu nehody. Mezi další funkce systému patří: odemykání nechtěně zamknutého vozu s klíči vevnitř pomocí PIN kódu majitele (operátor se spojí s telefonem, který komunikuje s palubním elektrickým systémem vozu), sledování vozu při odcizení, při napadení lze aktivovat alarm stiskem tlačítka a upozornit tak operátora.

K pohodlí přispívá systém kvality vzduchu. Skládá se ze senzoru, kontrolujícího vnikání výfukových plynů a zápachů a vzduchového filtru v klima jednotce, který čistí vzduch, který již do vozu vnikl.

Ve Volvu S60 nechybí ani kvalitní audioaparatura. Na výběr je několik úrovní:

- tři jednotky rádia, tři úrovně reproduktorů, externí zesilovače, dva typy dálkového ovládání, měniče CD disků

- audiosystém připojený k multiplexnímu elektrickému systému prostřednictvím sběrnice dat, která řídí funkce, jako např. programování, hlasitost, tlumení a osvětlení ovládacích prvků

- systém Premium Sound, opatřeným zesilovačem 4 x 70 W, systémem Dolby Surround Pro-Logic s minimálně 13 reproduktory.

Při návratu z večírku majitel jistě uvítá funkci přístupového osvětlení, které může posvítit na oblast kolem vozu, když k němu přichází ve tmě nebo doprovodné osvětlení, které naopak může osvítit oblast před vozem poté, kdy byl vypnut motor a vůz uzamčen.



Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…