Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V70 Plug-In Hybrid: Volvo chce být lídrem na poli plug-in hybridů

Diskuze (4)
Volvo oznámilo ambiciózní plán stát se největším výrobcem plug-in hybridů. První takové sériové auto se představí v roce 2012. V současné době se chystá testování prototypů V70 Plug-In Hybrid.

Vývoj hybridních Volv probíhá pod hlavičkou projektu DRIVe Towards Zero, na kterém automobilka spolupracuje se švédskou energetickou společností Vattenfall. Hlavním cílem je snížit emise CO2 a tím i závislost aut na fosilních palivech a Volvo si od projektu slibuje také lepší image mezi výrobci prémiových a úsporných aut.

První plug-in hybrid značky Volvo se na trh dostane za tři roky – v roce 2012. Jeho pohonné ústrojí se bude skládat z baterií dobíjených ze zásuvky rozvodné sítě, elektromotoru a vznětového motoru. Baterie bude možné samozřejmě dobíjet i rekuperací energie při brzdění. Dieselový motor bude spalovat syntetickou naftu vyráběnou z obnovitelných zdrojů a bude vyhovovat přísným emisním limitům, pravděpodobně tedy Euro 6.

Volvo očekává u tohoto auta nejnižší hodnotu emisí CO2 v dané třídě. Za předpokladu, že dobíjení z rozvodné sítě bude realizováno elektrickým proudem získaným z obnovitelných zdrojů, emise v kombinovaném cyklu dosáhnou jen 50 g/km. Takto CO2-šetrná auta by měla v nejbližších letech získat další daňové zvýhodnění.

Od dva roky starého konceptu C30 ReCharge se připravovaný plug-in hybrid liší ve dvou zásadních parametrech – malé Volvo mělo zážehový motor spalující E85 spojený s generátorem a pohon obstarávaly elektromotory umístěné v nábojích kol. Naproti tomu sériové elektrické Volvo zůstane u jednoduššího uspořádání s jedním elektromotorem.

Trojice testovacích V70 Plug-In Hybrid, které budou v Evropě nasazeny do zkušebního provozu začátkem léta, jsou už postaveny podle principu zvoleného pro sériový model. Budou se ale lišit v jednotlivých detailech, které zatím ani nejsou definitivně určeny. Cílem testů totiž je mimo jiné zjistit požadavky řidičů na fungování plug-in hybridů v běžném provozu. Ve spolupráci s Vattenfall se také bude posuzovat vhodná rychlost dobíjení baterií. Detailní parametry projektu se tak budou ještě průběžně měnit.

Největším problémem jsou akumulátory, konkrétně jejich cena, výkonnost a bezpečnost. Toto úskalí také vede k tomu, že Volvo zatím nemá konkrétní plány na výrobu elektromobilů. Tento způsob pohonu považuje automobilka za nejvhodnější pro městský provoz a provádí vlastní výzkum v této oblasti, ale ve střednědobém horizontu se bude soustředit především na plug-in hybridy.

Vedle plug-in hybridů se bude Volvo i nadále zabývat úspornými turbodiesely řady DRIVe, které mají v modelech C30, S40 a V50 kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km, technologií FlexFuel (spalování směsi etanolu E85) a Bi-Fuel, která umožňuje spalování benzinu, ethanolu i plynu.

Pro připravované modely je ve vývoji také nová řada zážehových motorů GTDi, které přinesou úsporu spotřeby paliva v rozsahu 20 až 30 %. První Volva poháněná motorem GTDi se dostanou do prodeje ještě letos.

Diskuze (4)
3. 6. 2009 18:27
Re: GTDi=Ecoboost
Ford se inspiroval sam sebou TDDi, TDCi.
To jsi zase trochu pozadu, ted uz je aktualni kveten.
[odkaz]
Avatar - white label
2. 6. 2009 19:54
Re: GTDi=Ecoboost
Zdar lifte, tak Ford se inspiroval názvem od VW...GTD(i), nebo spíš GT(T)Di...? >:-[]
Co říkáš na ten Evropský duben...? Tvá noční můra "G" zase první, tvé prognózy (zase) vyjímečně nevyšly..., ale nic si z toho nedělej, hlavně zdraví, no ne...? :yes: ;-)
2. 6. 2009 16:47
GTDi=Ecoboost
Ale ne ve vyvoji primo u Volva. GTDi je od Fordu.
Avatar - element5
2. 6. 2009 14:03
Bravolvo!
Chlapci jedou :yes: