Volvo V70 Plug-In Hybrid: Volvo chce být lídrem na poli plug-in hybridů

Volvo V70 Plug-In Hybrid: Volvo chce být lídrem na poli plug-in hybridů

 
 

Volvo oznámilo ambiciózní plán stát se největším výrobcem plug-in hybridů. První takové sériové auto se představí v roce 2012. V současné době se chystá testování prototypů V70 Plug-In Hybrid.

Vývoj hybridních Volv probíhá pod hlavičkou projektu DRIVe Towards Zero, na kterém automobilka spolupracuje se švédskou energetickou společností Vattenfall. Hlavním cílem je snížit emise CO2 a tím i závislost aut na fosilních palivech a Volvo si od projektu slibuje také lepší image mezi výrobci prémiových a úsporných aut.

První plug-in hybrid značky Volvo se na trh dostane za tři roky – v roce 2012. Jeho pohonné ústrojí se bude skládat z baterií dobíjených ze zásuvky rozvodné sítě, elektromotoru a vznětového motoru. Baterie bude možné samozřejmě dobíjet i rekuperací energie při brzdění. Dieselový motor bude spalovat syntetickou naftu vyráběnou z obnovitelných zdrojů a bude vyhovovat přísným emisním limitům, pravděpodobně tedy Euro 6.

Volvo očekává u tohoto auta nejnižší hodnotu emisí CO2 v dané třídě. Za předpokladu, že dobíjení z rozvodné sítě bude realizováno elektrickým proudem získaným z obnovitelných zdrojů, emise v kombinovaném cyklu dosáhnou jen 50 g/km. Takto CO2-šetrná auta by měla v nejbližších letech získat další daňové zvýhodnění.

Od dva roky starého konceptu C30 ReCharge se připravovaný plug-in hybrid liší ve dvou zásadních parametrech – malé Volvo mělo zážehový motor spalující E85 spojený s generátorem a pohon obstarávaly elektromotory umístěné v nábojích kol. Naproti tomu sériové elektrické Volvo zůstane u jednoduššího uspořádání s jedním elektromotorem.

Trojice testovacích V70 Plug-In Hybrid, které budou v Evropě nasazeny do zkušebního provozu začátkem léta, jsou už postaveny podle principu zvoleného pro sériový model. Budou se ale lišit v jednotlivých detailech, které zatím ani nejsou definitivně určeny. Cílem testů totiž je mimo jiné zjistit požadavky řidičů na fungování plug-in hybridů v běžném provozu. Ve spolupráci s Vattenfall se také bude posuzovat vhodná rychlost dobíjení baterií. Detailní parametry projektu se tak budou ještě průběžně měnit.

Největším problémem jsou akumulátory, konkrétně jejich cena, výkonnost a bezpečnost. Toto úskalí také vede k tomu, že Volvo zatím nemá konkrétní plány na výrobu elektromobilů. Tento způsob pohonu považuje automobilka za nejvhodnější pro městský provoz a provádí vlastní výzkum v této oblasti, ale ve střednědobém horizontu se bude soustředit především na plug-in hybridy.

Vedle plug-in hybridů se bude Volvo i nadále zabývat úspornými turbodiesely řady DRIVe, které mají v modelech C30, S40 a V50 kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km, technologií FlexFuel (spalování směsi etanolu E85) a Bi-Fuel, která umožňuje spalování benzinu, ethanolu i plynu.

Pro připravované modely je ve vývoji také nová řada zážehových motorů GTDi, které přinesou úsporu spotřeby paliva v rozsahu 20 až 30 %. První Volva poháněná motorem GTDi se dostanou do prodeje ještě letos.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci

Na autosalonu v Ženevě Volvo představí novou studii.…

Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70 Švédský trh v roce 2012: Nejprodávanější bylo opět Volvo V70

Velké kombi Volvo V70 je na domácím švédském trhu…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…