Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC90 se dále odkrývá, představeno bude za dva týdny

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
Nástupce velmi úspěšného SUV vyráběného od roku 2002 je za dveřmi. Volvo XC90 druhé generace bude využívat novou modulární platformu SPA.

Scalable Product Achitecture alias SPA, tak se nazývá nová modulární platforma, na kterou Volvo velmi sází a poprvé se představí v modelu XC90. Ten spatří světlo světa již za dva týdny ve Stockholmu.

My vám nyní přinášíme nové fotografie vozu, na kterých lze vidět nejen čelní světlomet s diodami, ale také technické uspořádání, jednotlivé nápravy, zavěšení a skelet vozu. Rozpoznat můžete také design litých kol či rozmístění sedadel. Poslední řada by měla nabízet dostatek prostoru i pro lidi se 170 cm. Tvar diod je pak automobilkou nazýván jako „Thorovo kladivo“.

S platformou SPA začíná Volvo v podstatě od začátku. Až 90% všech použitých součástek v XC90 bude zcela nových, je to takový technologický restart značky. Samozřejmostí bude použití motorů nové řady Drive-E včetně vysokovýkonného hybridu s 298 kW. Již dříve jsme pak viděli fotografii interiéru vozu, který vypadá opravdu dobře. Uvidíme tedy, jestli bude odhalování pokračovat v podobném duchu, či se dočkáme již rovnou vzhledu celého vozu.

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
Avatar - VL4D
13. 8. 2014 14:59
Prémie vs Mainstream
Já mám zato, že hlavní rozdíl mezi prémií a ''neprémií'' je více možností personalizace v prémii.

Např. Topper výše trefně poznamenal - nadupaná Octavia RS a základní Áčko.. Samozřejmě, že ta Oktávka bude působit ''prémiověji''. A co teprv mainstreamové Toyoty a VW? Takový Land Cruiser nebo Touareg si to může směle rozdat né jen s nejmenšími a ''nejoholenějšími'' vozítky prémie..

Vím, že to neplatí vždy a všude, ale na druhou stranu, někdy je opravdu rozdíl mezi prémií a mainstreamem jasný na první pohled. Např. porovnával jsem nadupaného ''Kaškaje'' a pak Audi A4 první generace po faceliftu. Ten Qashqai měl snad nejvyšší možnou výbavu - celokožený interiér, navigace i couvací kamera, panoramatické střešní okno a tak dále.. Pak jsem si však sedl do Á-čtyřky, které je přes deset let, a bylo mi jasné co prémie je, a co není. Ten Qashqai může mít libovolnou výbavu, ale např. ta kůže působila jako levná koženka kancelářské židle ve výprodeji (porovnával jsem s Lexusem GS druhé generace - neporovnatelné). Co se týče plastů - Audi A4 má dveře vyplněné několika pohlednými a na dotek příjemnými detaily, zatím co dveře Qashqaie jsou z jednoho kusu na dotek zvlášť nepříjemného tvrdého plastu..

Já osobně nemohu mít dobrý pocit z jízdy autem, které má levné spracování, a je mi jedno jak staré to auto je a jakou má výbavu. Celkový dojem z jízdy jsem měl lepší v Audi A4 z roku 2001, než v Qashqai z roku 2012 v plné výbavě.
Avatar - VL4D
13. 8. 2014 14:34
Re: Premiéra
S tou Octaviou RS a Áčkom to bolo trefné.

Podľa mňa je však hlavný znak prémie to, že máš viac možností personalizácie, než pri mainstreame.
13. 8. 2014 13:50
Re: Premiéra
pozri small overlap test VOLVO XC60, XC 90, Volvo S60 a porovnaj ho s Audi A4, Audi Q5, BMW 3 atd. Ano, presne definovaný EuroNCAP splnil už aj Číňan na 5 hviezd, ale ten small overlap test dopadol dobre u XC90 tky kontštruovanej pred rokom 2012 ale nie tak dobre u Audi A4 a iných 5hviezdičkových borcov EuroNCAP, lebo metodika je nová a hold niektorá prémia ti dodá pocit bezpečia, ale musíš buchnúť podľa smernice EU, a VOLVO je bezpečné aj keď buchneš inak ako podľa nariadení EU. Nestačí ? príklad z praxe, pre cca. 2 rokmi na ceste z Dolného Kubína na Kraľovany sa maník v A6 ponáhľal a vystrkoval sa spoza kamiónu, a vystrkoval, a vystrkoval.... až sa stalo, že v protismere bola žena vo VOLVO S80 a prebehol neštandardný small overlap test. Chlapík z A6 tky to mal hneď zasebou, žena doudieraná, otrasená, v šoku, asi nejaký zlomený necht, narazené kĺby ale inak ok.
Už je ti jasný rozdiel v bezpečnosti ?
13. 8. 2014 13:00
Re: Premiéra
Suhlasim
13. 8. 2014 12:37
Re: Premiéra
Však on plete...