Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: XC90 to jen začíná, do roku 2017 Švédové obmění všechny modely

David Bureš
Diskuze (4)
Nové modely švédské značky použijí moderní techniku – platformu SPA a motory z rodiny Drive-E.

Letošní nejžhavější novinkou automobilky Volvo je druhá generace úspěšného SUV XC90. Již za tři roky ale bude tento vůz vůbec nejstarším modelem v nabídce značky. Volvo totiž v následujících letech chystá velkou mezigenerační obměnu svých aut.

Jako první na trh dorazí nová XC90, která bude debutovat ještě tento měsíc. Druhou generaci úspěšného SUV vyráběného od roku 2002 již příští rok doplní nový velký sedan.

Automobil pojmenovaný S90 nahradí dnešní S80, ve srovnání s ní bude větší a luxusnější. Spekuluje se také o příchodu verze kupé, která by se stala vlajkovou lodí značky. Model s možným označením C90 by se stal nepřímým nástupcem kupé-kabrioletu C70, jehož výroba byla ukončena v loňském roce.

Rok 2015 má být také ve znamení obměny kombi V70 a crossoveru XC70. Podle informací australského serveru Motoring by se nástupci mohli jmenovat V80 a XC80.

Za dva roky se výměny dočká aktuálně nejprodávanější model švédské značky – SUV XC60. S ohledem na prodeje vozu bude novinka pro Volvo velice důležitým modelem. Nynější XC60 je na trhu od roku 2008.

Mezigenerační obměna modelů Volvo vyvrcholí v roce 2017. To se nových generací dočkají kompaktní hatchback V40 a duo ze střední třídy – sedan S60 a kombi V60.

Druhá generace XC90 naznačí, co čekat od dalších modelů. Automobil přiveze nový designový styl, který naznačily dřívější koncepty Estate, Coupé a XC Coupe, a především novou techniku – motory Drive-E a modulární platformu SPA.

Právě platformu SPA v budoucnu použije naprostá většina nabízených modelů Volvo. Agregáty Drive-E (nazývané někdy též VEA) jsou postupně uváděny do jednotlivých modelů už nyní, nové jednotky znamenají konec pětiválců a šestiválců ve vozech Volvo.

Pětiválcové a šestiválcové agregáty chce Volvo nahradit kombinací spalovacího motoru a elektromotoru. Třeba XC90 plug-in hybrid (s označením T8) nabídne díky kombinaci elektromotoru a dvoulitru přeplňovaného turbodmychadlem a kompresorem výkon 294 kW.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - dochtor
14. 8. 2014 16:27
Re: ok
"dotykáče" v autách sú jedna veľká blbosť :no:
Avatar - Hittman
14. 8. 2014 15:19
Re: ok
Četl jsem recenzi na 4válec v benzínu se systémem Drive-E a nic moc rozdíl oproti 6ti válcové klasice. Škdoa, že už budou jen 4válci, kultivované, rychlé a úsporné 6ti válce asi zůstanou vyhrazeny jen D3, o vyšších počtech válců se už ani nebavím... :'-(