Nové Volvo XC90 odhaluje své motory, vrchol nabídne 400 koní
Volvo postupně odhaluje svoji letošní velkou novinku – druhou generaci SUV XC90. Již dříve švédská automobilky odhalila interiér nového vozu, nyní zveřejňuje informace o nabízených motorech. Ty budou pocházet z nově vyvíjené rodiny Drive-E (nazývané též VEA).
Vrcholem nabídky bude plug-in hybridní verze s označením T8. Ta bude kombinovat dvoulitrový zážehový čtyřválec přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední kola s elektromotorem pohánějícím zadní kola.
Výhodou tohoto řešení nazývaného Twin Engine je jednak vysoký výkon – plug-in hybridní XC90 nabídne výkon okolo 400 koní (294 kW) a točivý moment 640 N.m – jednak nízké emise oxidu uhličitého.
Vedle hybridního režimu používajícího oba agregáty bude možné vůz přepnout také do režimu Pure. V tomto případě jede automobil pouze na elektřinu, v elektrickém režimu jeho dojezd činí přibližně 40 kilometrů.
Nabídka turbodieselů bude čítat dva agregáty. D5 s dvěma turbodmychadly bude disponovat výkonem 166 kW (225 k) a točivým momentem 470 N.m, přičemž v kombinovaném cyklu spotřebuje jen asi šest litrů nafty na 100 kilometrů. D4 nabídne výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 N.m při kombinované spotřebě okolo pěti litrů paliva na 100 kilometrů.
Nová XC90 bude dostupná také s dvěma benzinovými agregáty. T5 nabídne 187 kW a 350 N.m, nad ním stojící T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem pak bude vyladěn na 235 kW a 400 N.m. Všechny jednotky jsou čtyřválcové, nová generace motorů Volvo znamená konec agregátů s více než čtyřmi válci.
Základem druhé generace XC90 bude nová modulární platforma SPA. Ta byla od počátku navrhována tak, aby na jejích základech mohly být postaveny i modely s hybridním pohonem. Díky tomu instalace elektromotoru nijak neomezí prostor pro posádku nebo pro zavazadla. Nová XC90 bude dlouhá asi 4,9 metru, její interiér bude až sedmimístný.