VW Bora 1,9TDI/66kW - Svěží vítr = Bora

VW Bora 1,9TDI/66kW - Svěží vítr = Bora

 
 

Po testech Pola, Golfu a Passatu přichází na řadu i horká novinka automobilky Volkswagen s názvem Bora. Tento model by měl důstojně nahradit designově příliš konzervativní Vento.

Na koncernovém podvozku, který je již všeobecně znám z Octavie, Golfu a Audi A3, je postaven zajímavě vypadající sedan, který se snaží co nejméně podobat svému pokrevnímu bratrovi Golfu. Bora se prostě snaží vypadat jako samostatný model.

Zvenku se dá říci, že se Bora Golfu ani moc nepodobá, ale něco jiného je to uvnitř. Zde je většina použitých dílů shodných právě s Golfem. Pro většinu zákazníků by to však neměl být problém, protože kvalita zpracování interiéru v Golfu je na dostatečně vysoké úrovni.

Testovaný vůz byl vybaven osvědčeným turbodieselem 1,9 s přímým vstřikováním paliva, poskytuje při nízké spotřebě (průměr při testu 6,3 l/100 km) velmi dobré výkony. Doba žhavení motoru je minimální, obvykle 1-2 sekundy. Po nastartování je zvuk dieselu sice tlumený, ale přesto zřetelný. Při běžné jízdě však hluk TDI motoru neruší. Především tah motoru v nízkých a středních otáčkách dodává tomuto vozu velmi dobrou dynamiku. Problém je však ve vysoké ceně, kterou musí zájemce za Boru s TDI motorem zaplatit.

Pro porovnání: rozdíl v ceně Bory 1,6/74 kW vs. 1,9 TDI/66 kW je 65.000 Kč! Dokonce i při koupi zážehového motoru 2,0/85 kW ušetříte (vzhledem k TDI) ještě 19.900 Kč! Zvláště při porovnání se zážehovým motorem 1,6 se vyšší náklady na pořízení TDI budou těžko vracet.

Interiér Bory, jak jsem již říkal, je prakticky shodný s Golfem. To v praxi znamená, použití kvalitních materiálů, velmi dobré dílenské zpracování i funkčnost. Přední sedadla poskytují dobré boční vedení a jsou příjemně tuhá. Opěradla jsou zezadu vybrána pro zvěšení místa vzadu. Místo vzadu je však slabinou Bory. V podélném směru výrazně připomíná Octavii, což by samo o sobě nebylo tak hrozné, ale ani nad hlavou místa není moc (u Octavie je to lepší). Nepotěší také nepřítomnost třetího tříbodového pásu a opěrky, které jsou za příplatek 2200 Kč. Výhled dozadu je výrazně omezen vysoko umístěným zadním oknem, které muselo uvolnit prostor velkému kufru.

Zavazadlový prostor s objemem 445 litrů je sice dostatečně velký, ale malý vstupní otvor brání naložení větších zavazadel. Potěší náročněji řešené upevnění víka, které nezasahuje do zavazadlového prostoru.

Jízdní vlastnosti vozu dobře eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Naklánění v zatáčkách je minimální. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti. Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé. Stejné pravé zpětné zrcátko je však použito např. u Golfu a Audi A4. Celkový dojem z řízení Bory je výborný. Vše funguje lehce, ovládací prvky se nacházejí tam, kde je očekáváte.

VW Bora TDI je povedeným automobilem nižší stření třídy, s výborným motorem, podvozkem, brzdami a dílenským zpracováním. Slabinami jsou: méně místa vzadu, vyšší cena a především u nás konkurence velmi podobné a levnější Škody Octavie.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 590 Kč Cena v testované výbavě: 675 Kč

Základní výbava:tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant stavitelný ve dvou osách, ABS, 2x airbag, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, imobilizér, zadní sklopná dělená sedadla (40%/60%) s loketní opěrkou, centrální zamykání

Výbava testovaného vozu:základní výbava + automatická klimatizace, rádio Beta , multifunkční ukazatel a dálkový ovladač centrálního zamykání

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.2 / 5
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 445 / 1785
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1275 / 545
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4376
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2513
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1494
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací

Autosalon v Kantonu je svědkem mnoha premiér. Volkswagen…

Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu

Dalším z řady modelů, vyvinutých pro specifický čínský…

 



 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…