VW Bora 1,9TDI/66kW - Svěží vítr = Bora

VW Bora 1,9TDI/66kW - Svěží vítr = Bora

 
 

Po testech Pola, Golfu a Passatu přichází na řadu i horká novinka automobilky Volkswagen s názvem Bora. Tento model by měl důstojně nahradit designově příliš konzervativní Vento.

Na koncernovém podvozku, který je již všeobecně znám z Octavie, Golfu a Audi A3, je postaven zajímavě vypadající sedan, který se snaží co nejméně podobat svému pokrevnímu bratrovi Golfu. Bora se prostě snaží vypadat jako samostatný model.

Zvenku se dá říci, že se Bora Golfu ani moc nepodobá, ale něco jiného je to uvnitř. Zde je většina použitých dílů shodných právě s Golfem. Pro většinu zákazníků by to však neměl být problém, protože kvalita zpracování interiéru v Golfu je na dostatečně vysoké úrovni.

Testovaný vůz byl vybaven osvědčeným turbodieselem 1,9 s přímým vstřikováním paliva, poskytuje při nízké spotřebě (průměr při testu 6,3 l/100 km) velmi dobré výkony. Doba žhavení motoru je minimální, obvykle 1-2 sekundy. Po nastartování je zvuk dieselu sice tlumený, ale přesto zřetelný. Při běžné jízdě však hluk TDI motoru neruší. Především tah motoru v nízkých a středních otáčkách dodává tomuto vozu velmi dobrou dynamiku. Problém je však ve vysoké ceně, kterou musí zájemce za Boru s TDI motorem zaplatit.

Pro porovnání: rozdíl v ceně Bory 1,6/74 kW vs. 1,9 TDI/66 kW je 65.000 Kč! Dokonce i při koupi zážehového motoru 2,0/85 kW ušetříte (vzhledem k TDI) ještě 19.900 Kč! Zvláště při porovnání se zážehovým motorem 1,6 se vyšší náklady na pořízení TDI budou těžko vracet.

Interiér Bory, jak jsem již říkal, je prakticky shodný s Golfem. To v praxi znamená, použití kvalitních materiálů, velmi dobré dílenské zpracování i funkčnost. Přední sedadla poskytují dobré boční vedení a jsou příjemně tuhá. Opěradla jsou zezadu vybrána pro zvěšení místa vzadu. Místo vzadu je však slabinou Bory. V podélném směru výrazně připomíná Octavii, což by samo o sobě nebylo tak hrozné, ale ani nad hlavou místa není moc (u Octavie je to lepší). Nepotěší také nepřítomnost třetího tříbodového pásu a opěrky, které jsou za příplatek 2200 Kč. Výhled dozadu je výrazně omezen vysoko umístěným zadním oknem, které muselo uvolnit prostor velkému kufru.

Zavazadlový prostor s objemem 445 litrů je sice dostatečně velký, ale malý vstupní otvor brání naložení větších zavazadel. Potěší náročněji řešené upevnění víka, které nezasahuje do zavazadlového prostoru.

Jízdní vlastnosti vozu dobře eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Naklánění v zatáčkách je minimální. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti. Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé. Stejné pravé zpětné zrcátko je však použito např. u Golfu a Audi A4. Celkový dojem z řízení Bory je výborný. Vše funguje lehce, ovládací prvky se nacházejí tam, kde je očekáváte.

VW Bora TDI je povedeným automobilem nižší stření třídy, s výborným motorem, podvozkem, brzdami a dílenským zpracováním. Slabinami jsou: méně místa vzadu, vyšší cena a především u nás konkurence velmi podobné a levnější Škody Octavie.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 590 Kč Cena v testované výbavě: 675 Kč

Základní výbava:tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant stavitelný ve dvou osách, ABS, 2x airbag, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, imobilizér, zadní sklopná dělená sedadla (40%/60%) s loketní opěrkou, centrální zamykání

Výbava testovaného vozu:základní výbava + automatická klimatizace, rádio Beta , multifunkční ukazatel a dálkový ovladač centrálního zamykání

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.2 / 5
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 445 / 1785
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1275 / 545
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4376
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2513
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1494
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací

Autosalon v Kantonu je svědkem mnoha premiér. Volkswagen…

Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu

Dalším z řady modelů, vyvinutých pro specifický čínský…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…