Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group po 13 letech klesly prodeje, Škoda ale opět překonala milion

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Koncern VW Group loni nepřekonal hranici deseti milionů prodaných aut. Může za to mimo jiné kauza Dieselgate.

Německá automobilová skupina Volkswagen zaznamenala loni první pokles prodeje od roku 2002. Odbyt vozů skupiny, do níž patří i česká Škoda Auto, se z předloňského rekordu 10,14 milionu snížil o dvě procenta na 9,93 milionu. Vedle emisního skandálu, který se odrazil na některých trzích v závěru roku, za to může slabá poptávka v Číně a propad trhů v některých dalších rozvíjejících se zemích světa.

V samotném prosinci klesl prodej vozů skupiny meziročně o 5,2 procenta na 834.000 vozů. Vlajková značka VW prodala za celý rok 5,82 milionu vozů, o 4,8 procenta méně než v roce 2014. V prosinci se její odbyt snížil meziročně o 7,9 procenta na 487.000 vozů. Pokles mateřské značky je tak hlavním důvodem snížení celkových prodejů koncernu.

Zatímco prodeje celého koncernu klesly, mladoboleslavská Škoda Auto si meziročně pomohla. Její prodeje meziročně vzrostly o 1,8 procenta na celkových 1,055 milionu aut. Růst prodejů zaznamenaly i značky Audi, Porsche a Seat.

Loni výrazně zpomalil růst čínského trhu a dvoucifernými tempy se propadaly prodeje automobilů v Rusku a Brazílii. Skandál s manipulacemi emisí u naftových vozů pak vedl k celoročnímu poklesu prodeje značky VW ve Spojených státech o téměř pět procent, odbyt celé skupiny tam ale stoupl o 1,2 procenta. Americký trh se ale na celkovém prodeji skupiny podílí jen 3,5 procenty.

Prodeje koncernu VW Group v roce 2015 podle značek
ZnačkaProdeje 2015 [ks]Prodeje 2014 [ks]Meziroční změna [%]
Volkswagen5.823.4006.118.700-4,8
Audi1.803.2001.741.100+3,6
Škoda1.055.5001.037.200+1,8
Seat400.000390.500+2,4
Porsche225.100189.800+18,6
Volkswagen Commercial Vehicles430.800446.600-3,5
MAN102.500120.100-14,7
Scania (odhad)76.60079.800-4,0
CELKEM9.930.60010.137.400-2,0

Odbyt vozů v Číně, která je pro skupinu největším jednotlivým trhem světa, klesl o 3,4 procenta na 3,55 milionu vozů. V Rusku se prodej propadl o 37 a v Brazílii o 38 procent. V Evropě naopak prodej posílil o 2,5 procenta na 3,95 milionu.

„Dodat téměř deset milionů vozů je vynikající výsledek, zejména s ohledem na nadále obtížnou situaci na trhu v některých oblastech i na problém s naftovými vozy v posledním čtvrtletí,“ říká k prodejním výsledkům šéf skupiny Matthias Müller, který v důsledku kauzy Dieselgate na tomto postu vystřídal Martin Winterkorna.

Volkswagen se loni v prvním pololetí dostal z hlediska prodeje před japonskou Toyotu na první místo na světě, na podzim ale kvůli skandálu ztratil. Toyota a americká automobilová jednička General Motors oznámí celoroční prodeje v příštích dnech. Toyota minulý měsíc odhadla, že prodej by měl za rok 2015 mírně klesnout na 10,1 milionu vozů.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních vozů MAN, Scania, dále užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Prodeje koncernu VW Group v roce 2015 podle trhů
TrhProdeje 2015 [ks]Prodeje 2014 [ks]Meziroční změna [%]
Evropa4.045.4003.945.200+2,5
Německo1.289.1001.239.300+4,0
Rusko174.300275.800-36,8
Severní Amerika931.800892.800+4,4
USA607.100599.700+1,2
Jižní Amerika558.300794.800-29,8
Brazílie389.900629.800-38,1
Asie3.934.9004.057.700-3,0
Čína3.548.6003.675.300-3,4
CELKEM9.930.60010.137.400-2,0

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - WinNatural
12. 1. 2016 00:07
Re: Jen tak dál
A napíšeš to i pod příspěvek vw-fanatika? Dokud tady budou takoví, musí tady být i opační - na hrubý pytel, hrubá záplata.
Avatar - WinNatural
12. 1. 2016 00:04
Re: Jen tak dál
No, ještěže víš, jak jsem to myslel, chytrolíne - samozřejmě šlo o prolhaný VW, nebo-li Hitler-wagen s unylým, nudným až odporným designem a podprůměrnou kvalitou ;-)
10. 1. 2016 17:17
Re: Jen tak dál
Naprotý souhlas! Ono to ale nemusí spočívat jen v malé kupní síle, ale hlavně v naprosté neznalosti automobilové produkce :-) :yes:
9. 1. 2016 23:24
Re: Jen tak dál
Ja myslim, ze to WinNatural napsal dobre, jen pod spatny clanek. Taky si myslim, ze tech odpornych hruz od Hjondé jezdi po silnicich zbytecne moc a chtelo by to je z evrpskych cest vymest, ač o sobe v reklamach tvrdi, ze jsou to nad-lidi v nad-autech. Jen bych majitele Hjundaju nenazyval imbecily, jsou to proste lide, kteri nemaji dost penez na to, aby si koupili auto, tak si misto auta hold kupuji Hjundaj. Ale jsou tu i lepsi a soucasne levnejsi voziky, treba Dacka...
9. 1. 2016 20:42
Re: Jen tak dál
Sorry, ale projevuješ se tady jako naprostý ubožák a antikoncernový fanatik. A fanatismus je vždy špatná věc. :-!