Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo GTI: Prý bude lepší než Golf GTI

Tomáš Dusil
Diskuze (35)
Volkswagen ukázal nové vydání malého pola GTI. Se 197koňovým dvoulitrem půjde o nejvýkonnější polo všech dob. A mělo by být také zábavnější než současný Golf GTI. Alespoň tak to u Volkswagenu slibují.

Rychlé polo se poprvé objevilo ve druhé generaci. Coby G40 poháněné motorem s originálním spirálovým dmychadlem. Následně tento agregát dostalo i třetí vydání. V roce 1998 vystřídala kompresor točivá 1.6 16V s výkonem 88, později 92 kW. Následovala verze s kontroverzním motorem 1.4 TSI twincharger, spojeným výhradně s dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Tu nahradila varianta s motorem 1.8 TSI, s nímž se opět vrátila manuální převodovka. Nyní je na startu zcela nová generace tohoto modelu.

Vyberte si převodovku

Nová doba si žádá nové přístupy. Proto bude v připravovaném Polu GTI ve spojení s motorem 2.0 TSI standardem šestistupňová samočinná dvouspojková převodovka DSG. Proč ne sedmistupňová? Pravděpodobně z důvodu vrcholu točivého momentu 320 N.m při 1500 až 6000 otáčkách. Tak to alespoň uvádějí předběžné informace. A taková porce je pro sedmistupňové DQ200 příliš velká. Ano, VW má k dispozici i robustnější dvouspojkové „sedmikvalty“. Kromě starší skříně DQ500 je to především nová DQ381, dobře známá z Atecy, nového Tiguanu či Škody Kodiaq. Tu však polo GTI nedostane. Zda z čistě marketingových důvodů, nebo prostě proto, že se bedle motoru mezi podběhy jednoduše nevejde, zůstává otázkou. Výkon vrcholí hodnotou 147 kW, což je o 6 kW více než u předchůdce.

Od roku 2018 má být k dispozici rovněž šestistupňový manuál. Proč není v sérii? Na to má VW odpověď. „Bylo to velice obtížné rozhodování, zda zvolit jako standard manuální skříň, nebo dát přednost automatu. Nakonec rozhodly preference trhu a také lepší jízdní výkony s DSG,“ říká k celé věci Ralf Kölling, ředitel divize malých vozů u Volkswagenu.

Mimo jiné dále slibuje, že nové Polo GTI přinese více agility a radosti z jízdy, také zásluhou kratšího rozvoru náprav, než jaký má větší Golf GTI. Ten je dle názoru Köllinga orientován více na silnice dálničního typu, případně vozovky první třídy s táhlými rychlými zatáčkami. K lepším jízdním vlastnostem má Polu GTI pomoci rovněž upravený podvozek, byť žádné extra změny třeba v podobě jiných náprav samozřejmě nečekejte. Světlá výška se použitím sportovního odpružení snížila o 15 mm, průměr stabilizátoru přední nápravy je nyní 21 mm a dále nebude chybět ani zjednodušená verze adaptivního odpružení. U ní si řidič může vybrat mezi režimy Normal a Sport. Přední brzdy dostanou ventilované kotouče o průměru 320 mm, vzadu postačí plné o rozměru 270 mm. K lepší dynamice v porovnání s předchůdcem má přispět také o 28 procent tužší karoserie v krutu. V ohybu výrobce tento údaj neuvádí. Auto bude jezdit na 17palcových kolech s pneumatikami 215/44 ZR17. Za příplatek budou k dispozici osmnáctky 215/40. Standardem má být systém XDS.

Kabina ve stylu

Staré dobré modely GTI od VW bude připomínat kabina se sportovními sedadly s potahem v typicky kostkovaném vzoru. Chybět nemají sportovní hliníkové pedály či dnes už takřka povinný volant se zploštělým věncem dole. Zajímavostí jsou „budíky“ tvořené TFT displejem. Kdy se nové polo objeví v České republice, zatím není známo.

Tomáš Dusil
Diskuze (35)
8. 11. 2017 23:01
Chyby v clanku
Pan redaktor by mohol po upozorneniach od diskuterov konecne opravit hp na PS + tu trapnu chybu s 44% profilom...
Avatar - white label
7. 11. 2017 19:29
Re: Prima volba
Tu vpředu nafouklou kapotu má i G7, zřejmě důsledek povinné ochrany chodců, ale asi by šla udělat i tak (opticky) lépe.
7. 11. 2017 18:44
Re: Tak snad raději koupit
Je fakt, že jsem ho naživo ještě neviděl, ale zítra jdu na testovačku Tourana, tak se na něj taky mrknu ;-)

Na fotkách mi přijde obtlousté a nevýrazné...
7. 11. 2017 18:18
Prima volba
Tak pokud odhlédnem od toho otřesného interiéru s červenými obklady (na přiložených fotkách), tak to auto vypadá velmi slibně. Je ovšem pravda, že (stejně jako nová Ibiza) je nové Polo z některých úhlů pohledu podivně nafouklé (příď). Každopádně nechápu, že raději nezačali s pořádnou manuální převodovkou, ale aspoň že bude k dispozici později. A proti Golfu GTI je zásadní výhodou nejen nižší hmotnost a větší agilita, ale také pořádná mechanická parkovací brzda! :-) :yes:
7. 11. 2017 15:30
Re: Ach tie kone...
Přesně tak. Když koně, tak jen jako doplněk (řekněme v závorce), aby si to staromilci nemuseli přepočítávat.