Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo: GTI za 522.000,-Kč, CrossPolo od 436.400,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (84)
V červnovém ceníku Volkswagenu se v tichosti objevil nový rychlý model Polo GTI, ale také v sousedním Německu populární verze CrossPolo.

V červnovém ceníku Volkswagenu se v tichosti objevil nový rychlý model Polo GTI, ale také v sousedním Německu populární verze CrossPolo.

Rychlé Polo s legendární zkratkou GTI se dostalo do prodeje i na českém trhu. Pod kapotou je klasicky přeplňovaný čtyřválec, důvěrně známý mnoha uživatelům Octavií 1.8 Turbo.

Pod kapotou nemá tento GTI-Junior nejnovější čtyřválec 1.4 TSI představený v Golfu GT, ale starší přeplňovaný zážehový dvacetiventilový motor o objemu 1,8 litru.

Ten dokáže v Polu GTI vyvinout maximální výkon 110 kW a točivý moment 220 Nm již při 1950 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí Polo GTI za 8,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 216 km/h. Kombinovaná spotřeba činí jen 7,8 l/100 km. Vysoké hodnoty točivého momentu v širokém pásmu otáček dovolují Polu GTI zrychlovat plynule bez nutnosti přeřazování. Na čtvrtý rychlostní stupeň dokáže Polo GTI zrychlit z 80 na 120 km/h za 7,5 sekundy.

Vizáží se slabší, menší a levnější bráška Golfu GTI přiblíží svému vzoru. Přídi dominuje protažená maska a ztmavené přední světlomety, karoserii může pokrývat stříbrný, černý, červený nebo bílý lak. Brzdové třmeny svítí za šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin červenou barvou. Sportovní podvozek je o 15 mm nižší než u standardního Pola.

Uvnitř Volkswagen postupoval podle obvyklého scénáře, takže nahradil klasické sedačky sportovními, přidal sportovní volant, chromované pedály a chromový dekor lemující středovou konzolu a výdechy ventilace.

Cena 522.000,-Kč je ve srovnání s Golfem GTI za 769.300,-Kč o téměř čtvrtmilion nižší, Polo je přitom při akceleraci jen o sekundu pomalejší ve sprintu z 0 na 100 km/h.

Součástí standardní výbavy Pola GTI jsou čtyři airbagy, ABS, EDS, ASR, ESP s komfortním brzdovým asistentem, Rádio "RCD 200" s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, Alarm s nezávislým zdrojem a ostrahou interiéru, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách s nepřímým měřením, kola z lehkých slitin "Denver" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/45 R 16.

Připlácí se za klimatizaci "climatic" s poloautomatickou regulací (+30.000,-Kč) nebo za automatickou klimatizaci "climatronic" (+41.500,-Kč).

Volkswagen CrossPolo

Zajímavým designérským počinem Volkswagenu je CrossPolo, malý představitel rozvíjející se skupiny vozů, které vypadají jakoby měly být schopné nadprůměrných terénních kousků, ale ve skutečnosti jsou jen lehce obrněnými verzemi běžných modelů. Obal ale prodává a zákazníci se chtějí odlišit! Racionálním argumentem jsou zase převážně městské cesty s podobnými vozy, takže uvážíme-li vlastnosti nového modelu, jeho koncepce nakonec není vůbec zcestná. Úspěch na německém trhu to nakonec potvrzuje.

Model CrossPolo volně navazuje na Polo Fun, jež přišlo na svět před třemi lety ve Frankfurtu.

Od standardního provedení se neodlišuje pouze upravenými nárazníky, plastovým obložením prahů a lemů blatníků a koneckonců i výraznými barvami (oranžová, černá, červená), ale také o 15 mm vyšší světlou výškou a koly z lehkých slitin "BBS" 7 1/2 J x 17 s pneumatikami 215/40 ZR 17. Cena vozu s zážehovým tříválcem o objemu 1.2 litru a s výkonem 47 kW začíná na částce 436.400,-Kč.

V nabídce budou celkem čtyři zážehové a dva vznětové motory s výkony 47 kW, 55 kW (481.600,-Kč s automatickou převodovkou), 59 kW (449.100,-Kč) a 77 kW (470.700,-Kč) nebo 77 kW se šestistupňovou převodovkou Tiptronic (507.400,-Kč) respektive 51 (481.900,-kč) a 74 kW (528.600,-Kč). V interiéru si stylisté pohráli především s barvami. Výplně dveří a střed sedadel budou vyvedeny v barevném odstínu karoserie, standardní pedály nahradily pedály chromované, chrom ozdobí i otáčkoměr a rychloměr. Řadící páku a ruční brzdu obepíná kůže.

Rozšířená výbava zahrnuje mimo ABS, 4 airbagů, rádia "RCD 200" s CD přehrávačem a centrálního zamykání s dálkovým ovládáním, také elektricky ovládaná přední i zadní okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dvě čtecí lampičky pro zadní pasažéry.

Ondřej Láník
Diskuze (84)
15. 7. 2006 22:55
Re: CROSSPOLO
No no, ty popíráš možnost, aby mladý člověk vydělal kvalitní prací kvalitní peníze. S tím tedy souhlasit nemohu. Pokud má mladej člověk něco v hlavě, a práce kolem SW je prioritně prací mladejch... pak mu to může hodit pěkné peníze. Četl jsem kdesi o nějakém mladíkovi, co si založil nějaký internetový obchod (žádné porno) a velmi prosperuje. Chce to jen něco umět a dokázat to umění prodat...
15. 7. 2006 22:50
Re: tak do fabie to nešlo ale do pola jo?
Asi proto, že ne každej žádá klimu... Polo není tak prosklené, aby klima byla nezbytnou podmínkou provozu. Ono, kolikrát je lehce pootevřená střecha příjemnější, než ofukování suchým vzduchem z klimačky. U vozů s větší plochou skeel je to jasné... tam bys nepřežil. No, ti korejci... ti by ti tam dali i krb... aby tě ulovili... to je jasné. Otázka je, kolik tam stojí hodina práce dělníka... a kolik v Německu... Prostě... Evropská auta jsou trochu dražší... ovšem o hodně (stále) lepší.
14. 7. 2006 22:45
Re: Docela slusna
Dost sis to u mně vyžehlil... ;-) :yes:
14. 7. 2006 00:06
Re: CROSSPOLO
Študák nemůže samozřejmě koupit auto za půl mega... teda pokud od 17ti nespolupracuje s nějakým SW podnikem a nedělá jim tam nějaké ty programy, ne? Jinak kliuk od 18ti (dnes už nemusí na vojnu) může od těch 18ti makat jako šroub. Možná, že ten půl mega za dva roky není nereálný cíl... Co myslíš?
13. 7. 2006 23:16
Re: Lidový vůz naší doby
Máme na EOS shodnej pohled :yes: :yes: je to štika.