Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo R WRC: Rallye speciál pro rok 2013

David Bureš
Diskuze (26)
Citroën DS3 WRC, Ford Fiesta RS WRC a Mini Countryman WRC budou mít nového soupeře: Volkswagen Polo R WRC.

Automobilka Volkswagen na předváděcí akci v Olbii na Sardii oznámila, že v roce 2013 vstoupí s Polem R WRC do světového šampionátu v rallye. Potvrdily se tak zprávy zkraje dubna, že se německý koncern chystá závodit ve WRC.

Volkswagen si pochvaluje nové technické regule, které od letošní sezony omezují objem motoru na maximálních 1.600 cm3. Polo R WRC má pohánět přeplňovaný čtyřválec 1,6 TSI s přímým vstřikováním, jehož výkon bude jen o málo nižší než 224 kW (300 k).

Polo R WRC bude vybaveno pohonem všech kol a Volkswagen jej pro závodní účely upraví sám. Automobilka také založí vlastní tým, který se bude WRC účastnit.

Volkswagen má se světovým šampionátem rallye minimální zkušenosti. V roce 1986 se však švédský pilot Kenneth Eriksson s německým spolujezdcem Peterem Diekmannem stali za volantem Volkswagenu Golf GTI 16V světovými šampiony nově založené Skupiny A.

Soupeři Volkswagenu – Mini, Ford a Citroën – jsou v závodech rallye mnohem zběhlejší. Mini Countryman WRC se sice v letošní sezoně v rámci vývoje účastní jen vybraných závodů, už příští rok však může navázat na úspěchy původního Mini z šedesátých let. Mezi nimi vynikají především vítězství v náročné Rally Monte Carlo (1964, 1965 a 1967).

I Citroën DS3 WRC má úspěšné předchůdce, a to Xsaru WRC a C4 WRC. Za jejich volantem se Sébastien Loeb stal světovým šampiónem sedmkrát po sobě. Zatím se novému autu daří, Sébastien Loeb je se spolujezdcem Danielem Elenou v průběžném hodnocení první.

Ford do letošního ročníku WRC nasadil Fiestu RS WRC. Ta se pokusí konečně porazit konkurenční Citroën,před nímž se musel Ford v minulých pokaždé sklonit. Naposledy byl Ford nejlepší stájí v letech 2006 a 2007.

Volkswagen však zaznamenal úspěch v Rallye Dakar, kterou letos potřetí v řadě v kategorii aut vyhrála. V náročném pouštním závodě automobilka letos nastoupila s Race Touaregem 3, který dojel na prvních třech místech.

Současná generace Volkswagenu Polo se prodává roku 2009. Nejsilnější verzí na trhu je Polo GTI, pod jehož kapotou je zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily.

Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší na přední kola.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - igor77
9. 5. 2011 09:01
Re: škoda
fakt zajímavě napsáno
9. 5. 2011 08:35
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
u nas je tradicne nejvetsi sportovni akci barumka, kam prijde cca 250k divaku. ale ve vecernich sportovnich zpravach se obvykle neobjevi ani stek. A prave medialni podpora je daleko dulezitejsi nez pocet divaku na RZ.
Verim, ze s ucasti VW se i v nemecku zvedne medialni zajem a pocet divaku primo na soutezi vzroste. bohuzel jedna RZ v primem prenosu jaro nedela, zvlast ve srovnani treba s pokrytim monte carlo eurosportem. Ale to je prave ten problem, rally neni svou delkou atraktivni pro TV a absenci primych souboju zase pro vetsinoveho divaka.
S vetsim poctem tymu lze predpokladat rust nakladu, ale nelze ocekavat, ze by se nekdy v rally objevilo vic jak 6 tymu. To uz by se dalo rict ze vetsimu zajmu ze strany automobilek brani "fenomen Loeb". Coz je jiste pravda, bo kdo by se chtel ucastnit bez vidiny na vitezstvi. Jsem zvedavy jestli se muze stat ze by presel Loeb k VW, ale ze strany VW by to byl logicky krok.
Dalsi vec na kterou jsem zvedavy je co pouzije VW za motor, nejlogictejsi se jevi ze vezmou skodovacky motor od orecy a jen vymeni restriktor.
Kazdopadne zruseni te exkluzivity WRC pro MS ma jen sama pozitiva. Vitezstvi v narodnich sampionatech ma take svou vahu, financni prinos z prodeje klientskych aut je take nemaly. a zucastnene automobilce muze byt jedno, jestli soutez MS vyhraje jejich tovarni jezdec nebo pepa z horni dolni s jejich klientskym autem.
9. 5. 2011 03:02
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Saab potřebuje propagaci jako sůl, tak že úlet to není. ;-) Mluví se i o Mazdě nebo Suzuki.
Avatar - white label
9. 5. 2011 01:49
Re: Polo vs Fabia
To máš pravdu, ale zase jsem docela empatický, takže mi tě možná, už po té tvé první prohře, přijde docela líto... :-O :*) >:D
8. 5. 2011 23:55
Re: Polo vs Fabia
OK, ale myslím, že jsi soutěživej typ a s jednou prohrou se nespokojíš >:D