21.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW přeorganizoval vývoj modelů, chce rychleji reagovat na trendy

 

Volkswagen si je vědom toho, že mu vývoj novinek trochu trvá. Chce to však změnit a rychleji reagovat na zájem zákazníků.

Loni vypuklý skandál Dieselgate znamenal v koncernu VW Group personální zemětřesení. Výměny na nejvyšších postech ale nejsou jedinými změnami souvisejícími s touto kauzou. Mateřská značka Volkswagen se rovněž rozhodla přeorganizovat vývoj nových modelů. O takovém kroku se uvažovalo už dříve, skandál s emisemi ale toto rozhodnutí urychlil.

Vývoj nově bude rozdělen do čtyř skupin, jedna bude zaměřena na elektromobily, ostatní budou pracovat na různě velkých modelech. Odpovědnost za techniku, kvalitu, cenu a datum dokončení pak budou nově v rukou jediné osoby. Dosud byla tato odpovědnost rozdělena dle různých divizí a modelů.

„Musíme zajistit, aby firemní odpovědnost za každý projekt vozidla byla jasně přidělena. Očekáváme, že tyto změny přispějí k zásadnímu zrychlení vývoje,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess. Ten odkazuje na to, že třeba v malých SUV značce ujel vlak. Zatímco konkurenti jsou v nesmírně oblíbeném segmentu už dávno zastoupeni, Volkswagen se do něj teprve chystá.

Skupinu malých vozů bude mít na starosti Klaus-Gerhard Wolpert, který v posledních pěti letech vedl produktový management ve Volkswagenu. Pod jeho vedením bude probíhat vývoj nástupců Pola a Upu! nebo chystaného malého SUV.

Důležitou oblast kompaktních aut, do které spadá i Golf, nejprodávanější model v Evropě, povede Karlheinz Hell, který se od roku 2014 ve VW Group staral o nákup elektronických komponent. Vedle Golfu budou pod jeho vedením vyvíjena i kompaktní SUV.

Elmar-Marius Licharz dosud u Volkswagenu pracoval v oblasti kontroly produktu. Nově bude vést tým vyvíjející největší vozy wolfsburské značky, jako jsou Passat, Touareg nebo Sharan.

Poslední vývojářská skupina vyvine nové elektromobily. Volkswagen chce nabídku takových aut rozšířit, novinkou se stane třeba elektrický van vycházející z letošního konceptu Budd-E. Elektromobilem má být i druhá generace velkého sedanu Phaeton. Šéfem vývoje elektroaut se stal Christian Senger, který přišel od Continentalu, kde měl na starosti dodavatele automobilových systémů a kde vedl technickou divizi.

S prací jednotlivých manažerů bude pomáhat nově založená divize strategie a výrobků, která bude zodpovídat za životní cykly jednotlivých modelů a koordinaci jejich uvádění na trh.

Vývojáři Volkswagenu se navíc budou muset spokojit s omezenými finančními prostředky. Diess plánuje ročně snížit náklady na vývoj o jednu miliardu eur (27 miliard korun), a to z důvodu plánovaného šetření. Automobilka totiž potřebuje získat prostředky na vyřešení kauzy Dieselgate. Ta ji ještě vyjde draho – bude se muset zaplatit rozsáhlá servisní akce a odškodnit zákazníci (minimálně ti američtí). Volkswagen navíc čelí několika žalobám, které jej také můžou něco stát.

Spolupracujeme s TipCars.com
Visegrád: Odchod Britů nezastaví vývoj unie Visegrád: Odchod Britů nezastaví vývoj unie

Velká Británie by měla co nejrychleji pracovat na…

ANO chce odvolat šéfa vojenské pojišťovny ANO chce odvolat šéfa vojenské pojišťovny

Šéf Vojenské zdravotní pojišťovny Karel Štein těsně unikl…

Jaroslav Bukovský: Nebe a pekla brexitu Jaroslav Bukovský: Nebe a pekla brexitu

Soudě podle explodujících finančních trhů, prozíraví…

Bud Spencer zemřel ve věku 86 let Bud Spencer zemřel ve věku 86 let

Ve věku 86 let dnes v Římě zemřel italský herec Bud…

 
 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016 Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016

Uplynulý víkend patřil dalšímu ročníku festivalu…

Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými…

 



Autoslevy


Související články
Terénní pick-upy na českém trhu (velká fotogalerie) Terénní pick-upy na českém trhu (velká fotogalerie)

Zájemci o terénní pick-upy na českém trhu mají poměrně…

Euro NCAP 2016: Volkswagen Tiguan – Pět hvězd i pro novou generaci Euro NCAP 2016: Volkswagen Tiguan – Pět hvězd i pro novou generaci

Volkswagen Tiguan se testů Euro NCAP zúčastnil již…

 



 
Goodwood Festival of Speed 2016: Byli jsme u toho!

Goodwood Festival of Speed 2016: Byli jsme u toho!

Včera

V okolí města Chichester na jihu Anglie bylo o víkendu zase pěkně rušno. Brány otevřel legendární goodwoodský festival rychlosti.




Blesk.cz

Co se dělo po loňských Varech? Celebrity, kterým se po festivalu změnil život!

Co se dělo po loňských Varech? Celebrity, kterým se…

Od loňského ročníku filmového festivalu v Karlových Varech se toho událo mnoho. A mezi pravidelnými návštěvníky…

Liška přiznal tajemství jména své dcery: Proč nedostala jeho příjmení?

Liška přiznal tajemství jména své dcery: Proč…

Před devíti měsíci se herec Pavel Liška (44) stal podruhé otcem, když jeho partnerka Bára Poláková (32) porodila…

 

iSport.cz

Plíšková hraje čtvrtý turnaj v řadě. I proto jsem postoupila, řekla

Plíšková hraje čtvrtý turnaj v řadě. I proto jsem…

Nejlepší sezonu na trávě hraje letos Karolína Plíšková. Po titulu z Nottinghamu a sobotním finále v Eastbourne…

Divoký pavouk EURO: Island proti Francii, Belgii se otevírá cesta do finále

Divoký pavouk EURO: Island proti Francii, Belgii se…

Hned dva velké giganty proti sobě poslal čtvrtfinálový pavouk EURO ve Francii. O postup do semifinále si to…

 

Reflex.cz

Hra o trůny: Všechno až dosud byla jen předehra. Jeden megalomanský prolog

Hra o trůny: Všechno až dosud byla jen předehra.…

Šestá řada Hry o trůny skončila. Vlastně spíš začala sedmá. Až v té, respektive v šesté knize cyklu Píseň ledu a…

Prezidentská vlajka na kusy je prasárna: Ovčáček má pravdu!

Prezidentská vlajka na kusy je prasárna: Ovčáček má pravdu!

Nikdy bych nečekal, že budu chválit Jiřího Ovčáčka. V cause rozstříhané prezidentské standarty ale má ve svém…