21.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW přeorganizoval vývoj modelů, chce rychleji reagovat na trendy

 

Volkswagen si je vědom toho, že mu vývoj novinek trochu trvá. Chce to však změnit a rychleji reagovat na zájem zákazníků.

Loni vypuklý skandál Dieselgate znamenal v koncernu VW Group personální zemětřesení. Výměny na nejvyšších postech ale nejsou jedinými změnami souvisejícími s touto kauzou. Mateřská značka Volkswagen se rovněž rozhodla přeorganizovat vývoj nových modelů. O takovém kroku se uvažovalo už dříve, skandál s emisemi ale toto rozhodnutí urychlil.

Vývoj nově bude rozdělen do čtyř skupin, jedna bude zaměřena na elektromobily, ostatní budou pracovat na různě velkých modelech. Odpovědnost za techniku, kvalitu, cenu a datum dokončení pak budou nově v rukou jediné osoby. Dosud byla tato odpovědnost rozdělena dle různých divizí a modelů.

„Musíme zajistit, aby firemní odpovědnost za každý projekt vozidla byla jasně přidělena. Očekáváme, že tyto změny přispějí k zásadnímu zrychlení vývoje,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess. Ten odkazuje na to, že třeba v malých SUV značce ujel vlak. Zatímco konkurenti jsou v nesmírně oblíbeném segmentu už dávno zastoupeni, Volkswagen se do něj teprve chystá.

Skupinu malých vozů bude mít na starosti Klaus-Gerhard Wolpert, který v posledních pěti letech vedl produktový management ve Volkswagenu. Pod jeho vedením bude probíhat vývoj nástupců Pola a Upu! nebo chystaného malého SUV.

Důležitou oblast kompaktních aut, do které spadá i Golf, nejprodávanější model v Evropě, povede Karlheinz Hell, který se od roku 2014 ve VW Group staral o nákup elektronických komponent. Vedle Golfu budou pod jeho vedením vyvíjena i kompaktní SUV.

Elmar-Marius Licharz dosud u Volkswagenu pracoval v oblasti kontroly produktu. Nově bude vést tým vyvíjející největší vozy wolfsburské značky, jako jsou Passat, Touareg nebo Sharan.

Poslední vývojářská skupina vyvine nové elektromobily. Volkswagen chce nabídku takových aut rozšířit, novinkou se stane třeba elektrický van vycházející z letošního konceptu Budd-E. Elektromobilem má být i druhá generace velkého sedanu Phaeton. Šéfem vývoje elektroaut se stal Christian Senger, který přišel od Continentalu, kde měl na starosti dodavatele automobilových systémů a kde vedl technickou divizi.

S prací jednotlivých manažerů bude pomáhat nově založená divize strategie a výrobků, která bude zodpovídat za životní cykly jednotlivých modelů a koordinaci jejich uvádění na trh.

Vývojáři Volkswagenu se navíc budou muset spokojit s omezenými finančními prostředky. Diess plánuje ročně snížit náklady na vývoj o jednu miliardu eur (27 miliard korun), a to z důvodu plánovaného šetření. Automobilka totiž potřebuje získat prostředky na vyřešení kauzy Dieselgate. Ta ji ještě vyjde draho – bude se muset zaplatit rozsáhlá servisní akce a odškodnit zákazníci (minimálně ti američtí). Volkswagen navíc čelí několika žalobám, které jej také můžou něco stát.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Belgická ulice na Vinohradech zkrásněla. Zatím sem mohou jen chodci

Belgická ulice na Vinohradech zkrásněla. Zatím sem…

Belgická ulice na Vinohradech se otevřela chodcům, od 3. října po ní opět začnou jezdit auta. Končí zde první…

50 tisíc voltů do rozkroku! Zhrzená blondýna se pomstila nevěrnému příteli

50 tisíc voltů do rozkroku! Zhrzená blondýna se…

Být nevěrný se nevyplácí. Na vlastní šourek se o tom přesvědčil mladík z Las Vegas. Jeho přítelkyně Mandie…

 

iSport.cz

Zloba po fiasku zůstává. SP mě nebavil, přiznal hvězdný bek USA

Zloba po fiasku zůstává. SP mě nebavil, přiznal…

Experti i oni sami se viděli ve finále, přinejmenším. Jenže přišly tři facky a boj o zlato uvidí Američané leda…

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít pravidla o přestupech

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít…

Fotbalovou Anglií otřásá prvotřídní skandál! Deník Daily Telegraph přinesl nahrávku, na níž reprezentační kouč…

 

Reflex.cz

ČNB chce přibrzdit kolotoč hypoték. Přitom ho sama roztočila

ČNB chce přibrzdit kolotoč hypoték. Přitom ho sama roztočila

Na ministerstvu financí se chystá změna zákona o České národní bance. Nová podoba zákona dá do rukou centrální…

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem proti Izraeli, které je v duchu nacistické propagandy

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem…

Norské národní divadlo v Oslu čelí vážnému obvinění, že nechalo natočit v duchu nacistické propagandy video…