21.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW přeorganizoval vývoj modelů, chce rychleji reagovat na trendy

 

Volkswagen si je vědom toho, že mu vývoj novinek trochu trvá. Chce to však změnit a rychleji reagovat na zájem zákazníků.

Loni vypuklý skandál Dieselgate znamenal v koncernu VW Group personální zemětřesení. Výměny na nejvyšších postech ale nejsou jedinými změnami souvisejícími s touto kauzou. Mateřská značka Volkswagen se rovněž rozhodla přeorganizovat vývoj nových modelů. O takovém kroku se uvažovalo už dříve, skandál s emisemi ale toto rozhodnutí urychlil.

Vývoj nově bude rozdělen do čtyř skupin, jedna bude zaměřena na elektromobily, ostatní budou pracovat na různě velkých modelech. Odpovědnost za techniku, kvalitu, cenu a datum dokončení pak budou nově v rukou jediné osoby. Dosud byla tato odpovědnost rozdělena dle různých divizí a modelů.

„Musíme zajistit, aby firemní odpovědnost za každý projekt vozidla byla jasně přidělena. Očekáváme, že tyto změny přispějí k zásadnímu zrychlení vývoje,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess. Ten odkazuje na to, že třeba v malých SUV značce ujel vlak. Zatímco konkurenti jsou v nesmírně oblíbeném segmentu už dávno zastoupeni, Volkswagen se do něj teprve chystá.

Skupinu malých vozů bude mít na starosti Klaus-Gerhard Wolpert, který v posledních pěti letech vedl produktový management ve Volkswagenu. Pod jeho vedením bude probíhat vývoj nástupců Pola a Upu! nebo chystaného malého SUV.

Důležitou oblast kompaktních aut, do které spadá i Golf, nejprodávanější model v Evropě, povede Karlheinz Hell, který se od roku 2014 ve VW Group staral o nákup elektronických komponent. Vedle Golfu budou pod jeho vedením vyvíjena i kompaktní SUV.

Elmar-Marius Licharz dosud u Volkswagenu pracoval v oblasti kontroly produktu. Nově bude vést tým vyvíjející největší vozy wolfsburské značky, jako jsou Passat, Touareg nebo Sharan.

Poslední vývojářská skupina vyvine nové elektromobily. Volkswagen chce nabídku takových aut rozšířit, novinkou se stane třeba elektrický van vycházející z letošního konceptu Budd-E. Elektromobilem má být i druhá generace velkého sedanu Phaeton. Šéfem vývoje elektroaut se stal Christian Senger, který přišel od Continentalu, kde měl na starosti dodavatele automobilových systémů a kde vedl technickou divizi.

S prací jednotlivých manažerů bude pomáhat nově založená divize strategie a výrobků, která bude zodpovídat za životní cykly jednotlivých modelů a koordinaci jejich uvádění na trh.

Vývojáři Volkswagenu se navíc budou muset spokojit s omezenými finančními prostředky. Diess plánuje ročně snížit náklady na vývoj o jednu miliardu eur (27 miliard korun), a to z důvodu plánovaného šetření. Automobilka totiž potřebuje získat prostředky na vyřešení kauzy Dieselgate. Ta ji ještě vyjde draho – bude se muset zaplatit rozsáhlá servisní akce a odškodnit zákazníci (minimálně ti američtí). Volkswagen navíc čelí několika žalobám, které jej také můžou něco stát.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Vydávat se na cesty bez alespoň základní znalosti cizího jazyka dělá z poutníka nesamostatného tvora, odkázaného…