21.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW přeorganizoval vývoj modelů, chce rychleji reagovat na trendy

 

Volkswagen si je vědom toho, že mu vývoj novinek trochu trvá. Chce to však změnit a rychleji reagovat na zájem zákazníků.

Loni vypuklý skandál Dieselgate znamenal v koncernu VW Group personální zemětřesení. Výměny na nejvyšších postech ale nejsou jedinými změnami souvisejícími s touto kauzou. Mateřská značka Volkswagen se rovněž rozhodla přeorganizovat vývoj nových modelů. O takovém kroku se uvažovalo už dříve, skandál s emisemi ale toto rozhodnutí urychlil.

Vývoj nově bude rozdělen do čtyř skupin, jedna bude zaměřena na elektromobily, ostatní budou pracovat na různě velkých modelech. Odpovědnost za techniku, kvalitu, cenu a datum dokončení pak budou nově v rukou jediné osoby. Dosud byla tato odpovědnost rozdělena dle různých divizí a modelů.

„Musíme zajistit, aby firemní odpovědnost za každý projekt vozidla byla jasně přidělena. Očekáváme, že tyto změny přispějí k zásadnímu zrychlení vývoje,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess. Ten odkazuje na to, že třeba v malých SUV značce ujel vlak. Zatímco konkurenti jsou v nesmírně oblíbeném segmentu už dávno zastoupeni, Volkswagen se do něj teprve chystá.

Skupinu malých vozů bude mít na starosti Klaus-Gerhard Wolpert, který v posledních pěti letech vedl produktový management ve Volkswagenu. Pod jeho vedením bude probíhat vývoj nástupců Pola a Upu! nebo chystaného malého SUV.

Důležitou oblast kompaktních aut, do které spadá i Golf, nejprodávanější model v Evropě, povede Karlheinz Hell, který se od roku 2014 ve VW Group staral o nákup elektronických komponent. Vedle Golfu budou pod jeho vedením vyvíjena i kompaktní SUV.

Elmar-Marius Licharz dosud u Volkswagenu pracoval v oblasti kontroly produktu. Nově bude vést tým vyvíjející největší vozy wolfsburské značky, jako jsou Passat, Touareg nebo Sharan.

Poslední vývojářská skupina vyvine nové elektromobily. Volkswagen chce nabídku takových aut rozšířit, novinkou se stane třeba elektrický van vycházející z letošního konceptu Budd-E. Elektromobilem má být i druhá generace velkého sedanu Phaeton. Šéfem vývoje elektroaut se stal Christian Senger, který přišel od Continentalu, kde měl na starosti dodavatele automobilových systémů a kde vedl technickou divizi.

S prací jednotlivých manažerů bude pomáhat nově založená divize strategie a výrobků, která bude zodpovídat za životní cykly jednotlivých modelů a koordinaci jejich uvádění na trh.

Vývojáři Volkswagenu se navíc budou muset spokojit s omezenými finančními prostředky. Diess plánuje ročně snížit náklady na vývoj o jednu miliardu eur (27 miliard korun), a to z důvodu plánovaného šetření. Automobilka totiž potřebuje získat prostředky na vyřešení kauzy Dieselgate. Ta ji ještě vyjde draho – bude se muset zaplatit rozsáhlá servisní akce a odškodnit zákazníci (minimálně ti američtí). Volkswagen navíc čelí několika žalobám, které jej také můžou něco stát.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním…

Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy

Výrazně zvyšovat minimální mzdu? Podle vicepremiéra Pavla…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Nečekaná smrt živoucí Barbie (†23): Plastika se jí stala osudnou!

Nečekaná smrt živoucí Barbie (†23): Plastika se jí…

Svět živoucích Barbie přišel o jednu ze svých osobností. Kristyna Martelli (†23) byla mladou ženou, která se…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

SESTŘIHY: Příbram už není u dna, první Slavia čeká na zaváhání Plzně

SESTŘIHY: Příbram už není u dna, první Slavia čeká…

Fotbalisté Mladé Boleslavi vyhráli přestřelku v Brně 3:2 a jsou bod za třetí Spartou, která v neděli ve šlágru…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…