Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Touareg Gold Edition: Pozlacené SUV pro šejky

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Volkswagen přivezl do katarského Doha pozlacený terénní Touareg, který nazval Gold Edition.

Oproti rovněž předváděné silniční verzi Race Touaregu 3 je tento exemplář postaven na bázi běžného vozu aktuální druhé generace. O tom, že není tak úplně obyčejný, ale svědčí nejen šedobílý lak Magic Morning, ale hlavně blyštící se zlato. Ne, nejde pouze o barvu, ale o skutečný čtyřiadvacetikarátový drahý kov!

Vyskytuje se všude, kde to je jen možné, a to jak zvenčí, tak uvnitř. Je jím pokryto firemní logo, žebrování masky chladiče i předních větracích otvorů v nárazníku, rámy oken, či střešní nosiče. Dvaadvacetipalcová kola dostala kromě zlatého hávu i speciální design. Na bocích najdeme pás v dolní části dveří, vzadu je pak stejně vyvedeno typové označení a horní hrana nárazníku pod víkem zavazadlového prostoru.

A v interiéru? Volant, displej, orámování přístrojů výdechy ventilace, některé ovladače, řadicí páka, klička vnitřního otevírání dveří, či loketní opěrky - vše září drahým kovem. Vnitřní prostor je jinak čalouněn kombinací tmavě hnědé a bílé barvy, kterou doplňuje ořechové dřevo. Strop pokrývá umělý semiš Alcantara, ručně prošívaná sedadla pak kůže Nappa, taktéž umělá.

Co se techniky týče, pod kapotou se nachází vidlicový osmiválec s výkonem 265 kW (360 k). Volkswagen detaily neuvádí, takže v útrobách bije s největší pravděpodobností 4,2litrové turbodieselové srdce s mírně zvýšeným výkonem.

Pochopitelně, s takovým vozem by nikdo do terénu asi nevyjel. Vzhledem k zemi premiéry je ale jeho vznik alespoň trochu logický, zákazníků by se v Kataru a přilehlých zemích (Bahrajn, Saúdská Arábie, Spojené arabské emiráty) našlo jistě dost. Touareg Gold Edition je ovšem pouhou studií. Tedy, alespoň prozatím.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - white label
30. 1. 2011 11:26
Re: V8
Ano, s největší pravděpodbností to bude 4,2 FSI, čemuž odpovídá větší max. výkon v PS i červené pole otáčkoměru. Redakce ale píše, že se kromě samotného výkonu k motoru nic dalšího neuvádí, a že motorizaci spíš jen odhadují, přičemž zřejmě vycházejí z faktu, že se 4,2 FSI běžně do Touaregu II (v současné době už ani do Q7) nenabízí...
Avatar - CtvrtSardel
30. 1. 2011 10:58
V8
Docela by mě zajímalo, jestli si je redakce tak jistá tím 4.2 V8 TDI. Jak známo, tak v končinách Arabského poloostrova se nosí víc benzín, pak taky na zádi je označení V8, nikoliv V8 TDI nebo TDI, a naposled také pohled do interiéru ukazuje otáčkoměr, jehož červené pole začíná až od 6ti tisíc. Podle mě to skoro vypadá, že VW do studie "Cocot-Shejk-Al-Islam-Pyčo" nacpal 4.2 FSI, právě aby udělal šejkům více radosti ze života.

No, a nebo taky ne ;-)
29. 1. 2011 16:02
Re: Kam sa podel dobrý vkus?
Vystihol si to celkom dobre. Skrátka si s tým nedali moc práce, pozlátili, čo šlo a zbytok ponechali. Je to fakt len ostentatívne vystrkovanie šperkov na obdiv, bez hlbšieho zmyslu. Teraz trošku preženiem, ale pripadá mi to, akoby si dáma brala do spoločnosti všetky šperky čo má - ale zabudla by na večerné šaty a ovešala sa nimi v šušťákoch a teniskách.
29. 1. 2011 01:32
Re: Kam sa podel dobrý vkus?
:yes:

Nicméně Klaudius to moc nerozvedl - těžko říci, co mu na tom autě připadá kýčovité. Mě například vadí kombinace plast-zlato. Je to taková polovičatá práce.
Avatar - abacus
28. 1. 2011 21:32
Re: Kam sa podel dobrý vkus?
Nemal som čas na tvoj príspevok adresne zareagovať. Ako som písal v príspevku dole, máš právo ako stredoeurópan dané prevedenie považovať za gýčové. Od čias renesancie a samozrejme za času totality bol prejav luxusu akokoľvek potláčaný. Zlato bolo odsúdené ako prejav malomeštiactva, zlého vkusu, gýču … ...Takže sa nebojme povedať ja nato mám... , alebo priznať, že pre mňa je to nateraz nedosiahnuteľný cieľ. Máme sa všetci čo učiť, aby sme dokázali nájsť tú správnu mieru a odlíšiť to pozlátko od skutočného bohatstva.