Vyrobeno dvousettisící Porsche Boxster
Porsche Boxster s kulatým pořadovým číslem sjel z výrobní linky finského Valmetu ve městě Uusikaupunki, který je operativním partnerem při výrobě žádaného malého roadsteru. Rodné číslo 200.000 dostal Boxster S v šedé metalíze Meteor, určený pro nejmenovaného amerického zákazníka. Do výsledného čísla se započítává i Cayman, jehož zahájená výroba katapultovala odbyt za fiskální rok na 27.906, což je téměř dvojnásobek proti původně plánovaným číslům. První generace Boxsteru (986) totiž vstupovala na trh v roce 1996 s jediným dvaapůllitrovým boxerem a ambicí prodat 15.000 kusů za rok. Prodeje však neustále rostou, zejména po tržním debutu velice podobné, avšak důkladně vylepšené druhé generace (987) v roce 2004.
Zajímavou genezí procházejí i motory; zatímco startovní motorizace - plochý, vodou chlazený šestiválec 2,5 l (150 kW) sklízel občasnou kritiku pro svoje nevalné výkony, proto byl v roce 2000 převrtán na 2,7 l (162 kW) a kritiky utichly. Naopak pozdvižené obočí vyvolal nově uvedený Boxster S s motorem 3,2 l, jehož 184 kW už umožňovalo důstojné soupeření. V roce 2003 obdržely oba motory variabilní časování VarioCam a jejich výkony poskočily na 168 a 192 kW. O rok později se představila druhá generace Boxsteru a s ní ruku v ruce další porce kilowattů navíc; výsledkem bylo 176 a 206 kW. Od prvního srpna pak sjíždějí z výrobní linky Boxstery modelového roku 2007, které posílila nová generace variabilního časování VarioCam Plus. Tím se srovnal rozdíl mezi Boxsterem a Caymanem, jenž s inovovanými jednotkami vyráží do světa od samého počátku. Tak tedy nyní i Boxster se dočkal přepracované dva-sedmičky o výkonu 180 kW, Boxster S většího šestiválce, převrtaného na 3,4 l, o výkonu 217 kW. Podobné kilowattáže nabízely ještě nedávno základní Carrery...