Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyrobeno dvousettisící Porsche Boxster

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
Proti původním očekáváním zlomil stuttgartský junior druhý stotisíc už po deseti letech

Porsche Boxster s kulatým pořadovým číslem sjel z výrobní linky finského Valmetu ve městě Uusikaupunki, který je operativním partnerem při výrobě žádaného malého roadsteru. Rodné číslo 200.000 dostal Boxster S v šedé metalíze Meteor, určený pro nejmenovaného amerického zákazníka. Do výsledného čísla se započítává i Cayman, jehož zahájená výroba katapultovala odbyt za fiskální rok na 27.906, což je téměř dvojnásobek proti původně plánovaným číslům. První generace Boxsteru (986) totiž vstupovala na trh v roce 1996 s jediným dvaapůllitrovým boxerem a ambicí prodat 15.000 kusů za rok. Prodeje však neustále rostou, zejména po tržním debutu velice podobné, avšak důkladně vylepšené druhé generace (987) v roce 2004.

Zajímavou genezí procházejí i motory; zatímco startovní motorizace - plochý, vodou chlazený šestiválec 2,5 l (150 kW) sklízel občasnou kritiku pro svoje nevalné výkony, proto byl v roce 2000 převrtán na 2,7 l (162 kW) a kritiky utichly. Naopak pozdvižené obočí vyvolal nově uvedený Boxster S s motorem 3,2 l, jehož 184 kW už umožňovalo důstojné soupeření. V roce 2003 obdržely oba motory variabilní časování VarioCam a jejich výkony poskočily na 168 a 192 kW. O rok později se představila druhá generace Boxsteru a s ní ruku v ruce další porce kilowattů navíc; výsledkem bylo 176 a 206 kW. Od prvního srpna pak sjíždějí z výrobní linky Boxstery modelového roku 2007, které posílila nová generace variabilního časování VarioCam Plus. Tím se srovnal rozdíl mezi Boxsterem a Caymanem, jenž s inovovanými jednotkami vyráží do světa od samého počátku. Tak tedy nyní i Boxster se dočkal přepracované dva-sedmičky o výkonu 180 kW, Boxster S většího šestiválce, převrtaného na 3,4 l, o výkonu 217 kW. Podobné kilowattáže nabízely ještě nedávno základní Carrery...

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
21. 11. 2006 23:05
Re: PS, CV, HP, pK, KS, ch, ???
Aby to tu nebylo tak jednostranné, tak já mám mnohem raději označení v kW a vždy jsem měl. Koně, nebo koňská síla jako jednotka výkonu je zavádějící přežitek. [odkaz] Nebo vy se dopředu domlouváte, jaké koně počítáte? Anglické, německé, bílé, hnědé, ...? Představujete si, že máte pod kapotou stádo valachů, kteří běhaj dokola? Pokud by bylo v článcích značení výkonu kW/kůň, tak nic proti nemám.
21. 11. 2006 18:08
Re: kilowatáže
Myslím, že nejde o to si zvykat na kW nebo koně-k, ale spíš o to nechápat to strnule jakože buď to nebo ono, ale používat oboje označení paralelně. Vždyť to takhle funguje v celé Evropě. Hodně lidí kvůli tomu začalo chybně přejímat německé označení PS (správně je česky k, postaru KS). Navíc milovníci aut přece používají koně, to dá rozum, a to je vaše cílová skupina. ;-)
Avatar - ManInBlack
21. 11. 2006 17:40
Re: kilowatáže
Já se s poděkováním taky připojuji :-)
21. 11. 2006 17:24
Re: kilowatáže
I já děkuji, také jsem koňomil :-)
21. 11. 2006 15:38
Re: kilowatáže
>:D >:D Jako v tom filmu ze Stallonem: I C U