Vzácné Ferrari F50: Exemplář číslo 266 je na prodej v Paříži

 

Když se draží jedno z 349 vyrobených Ferrari F50, je to vždycky událost. Jedno bude k mání v únoru v metropoli nad Seinou.

Ferrari F50, následník legendární Ferrari F40, zůstalo tak trochu v jejím stínu. Závodní verze GT nakonec na okruhy nevyrazila, ale model obecně je větší raritkou, protože Maranello už si hlídalo, komu auta prodá a postavilo jich oproti předchůdci sotva čtvrtinu. Nabídlo je pouze loajální klientele, která už nějaký vůz s koníkem vlastnila. Navíc se z dnešního pohledu jedná ještě o supersport ze staré školy bez zbytečných elektronických vychytávek. Jednou z mála výjimek bylo vstřikování paliva Bosch Motronic M2.7 v podélně před zadní nápravou uloženém vidlicovém dvanáctiválci 4968 cm3. Ferrari se v jeho případě vrátilo zpět k atmosférickým kořenům a té správné konfiguraci...

Lehounký agregát s rozvodem DOHC poskytoval kromě famózního zvuku 382 kW v 8500 otáčkách, kde začínalo červené pole. Měl mazání se suchou klikovou skříní, vačky poháněné řetězy a pětiventilovou techniku, tu použili u silničního vozu slavné značky vůbec poprvé. Jednotka vycházela z tříapůllitru F1 pro sezónu 1990. Ovšem pozor, nebyla spojená s polosamočinným sekvenčním řazením, klasická šestistupňová manuální převodovka s otevřenou chromovanou kulisou posílala na zadní nápravu 471 N.m/6500 min-1. Tu bychom našli podélně za motorem spolu s olejovou nádrží a samosvorným diferenciálem. Řadicí páka byla ovšem už kompozitová, šetřilo se každé kilo váhy.

Podvozek s rozvorem 2580 mm tvořila středová kompozitová skořepina s pomocnými trubkovými rámy, ze závodních tratí pocházelo i nezávislé zavěšení s dvojitými příčnými rameny nestejné délky a vzpěrami pushrod, pérování obstarávaly vinuté pružiny a napříč uložené tlumiče. Dvoukruhovým hydraulickým brzdám, konkrétně čtveřici vnitřně chlazených kotoučů, nepomáhalo žádné ABS ani posilovač. Auto jen pro zkušené, žádné zelenáče!

Digitalizace byla ale k vidění ve dvoumístném kokpitu: před pilotem se nacházel LCD displej, který ukazoval obvyklé údaje - rychlost, otáčky v dominantních kulatých budících, množství paliva v nádrži, teplotu vody i oleje (mazivo mělo také tlakoměr). Vše řídil mikropočítač. Trojice pedálů se dala nastavit dle tělesných rozměrů osoby za volantem. Vůz měřil na délku 4480, na šířku 1986 mm a byl jen 1120 mm nízký. Ale také lehký! Jen 1230 kg vážící střela s karbonovou karoserií se rozjela na 325 km/h a z klidu na stovku zrychlila za 3,87 s (výrobce udával tuto hodnotu na setiny). Míli, tedy 1609 m s pevným startem, zvládla za půlminutu a tři desetinky k tomu.

Po čtyřech letech vývoje svou špičku nabídky automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku představila v Ženevě 1995 na 63. ročníku tamní prestižní přehlídky. A byli u toho všichni důležití muži: Luca di Montezemolo, Piero Lardi Ferrari, Sergio Pininfarina a dokonce i Niki Lauda. Vznikla, pravda, trochu předčasně k padesátinám značky. Konstrukce ze všeho nejvíc připomínala formuli 1, ale bolid pochopitelně nepostrádal silniční homologaci.

RM Sotheby's nabídnou 3. února 2016 k prodeji rudý vůz s číslem podvozku ZFFTA46B000106825, motoru 45134, karoserie 210 a převodovky 380. Bohužel za blíže nespecifikovanou částku. Má i certifikát Ferrari Classiche, takže jeho původnost je zaručena, nejde o žádnou bouračku složenou z více kusů nebo postupně tuněný paskvil. Továrnu opustil jako dvoustý šedesátý šestý exemplář v pořadí. Je k němu i původní dokumentace, nářadí, plachta a kryt na odnímatelný hardtop. Dealer Ineco Auto S.p.A. z Verony jej 19. února 1997 prodal firmě Elicar S.r.l. a stroj dostal registrační značku AN 599 LJ. O servis se staral RAM ve Vicenze. V roce 2006 jej koupil nejmenovaný Francouz, od té doby nesl číslo AB 166 ZH. Zúčastnil se několika prestižních akcí a výstav včetně Le Mans Classic, o rok později musel být vyměněn u Modena Sport v Toulouse nefunkční displej. V červenci 2012 se o unikát postarali Auvergne Moteurs Philippa Gardetta. Dodnes najel jen něco málo přes 30 tisíc kilometrů, ale auto na denní cesty do práce to jaksi není, že? Jak je vidět, i historii má kompletní, vždyť mu bude teprve devatenáct.

Pohledy do historie: Ferrari F50 – formule na ulici

Spolupracujeme s TipCars.com
Zisk automobilky General Motors klesl o téměř 60 procent, přesto překonal očekávání Zisk automobilky General Motors klesl o téměř 60 procent, přesto překonal očekávání

Čtvrtletní zisk největší americké automobilky General…

Středula: Řada firem může v Česku platit mzdy jako Škodovka Středula: Řada firem může v Česku platit mzdy jako Škodovka

Zaměstnanci v Česku dostali přidáno, svým západním…

Výdaje rozpočtu a fondů by se měly vejít pod 1,5 bilionu, navrhuje ministerstvo Výdaje rozpočtu a fondů by se měly vejít pod 1,5 bilionu, navrhuje ministerstvo

Ministerstvo financí navrhuje pro příští rok výdajové…

Glosa Jaroslava Bukovského: Jak zvýšit mzdy o třetinu Glosa Jaroslava Bukovského: Jak zvýšit mzdy o třetinu

Existuje recept na to, jak zázrakem zvýšit mzdy v Česku…

 
Zdroj: RM Sotheby's, Svět motorů

Štítky Ferrari Kupé Supersport Roadster

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Podívejte se, jak se mění spojka u Ferrari F50. Slavné superauto musíte rozpůlit! Podívejte se, jak se mění spojka u Ferrari F50. Slavné superauto musíte rozpůlit!

Servisní péče o italské superautomobily nebývá snadná.…

Na prodej je Ferrari F50 Mika Tysona. Bezvadnému stavu odpovídá také cena Na prodej je Ferrari F50 Mika Tysona. Bezvadnému stavu odpovídá také cena

F50 bylo svého času jedno z nejrychlejších aut na světě.…

 



 
Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší!

Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší!

Dnes 12:50

Třetí vydání mělo v roce 2011 nelehkou úlohu navázat na dva úspěšné předchůdce. Nakonec se to kombinací svěžího designu a na svoji dobu nezvyklé nabídky bezpečnostní výbavy podařilo.




Blesk.cz

Odhalily zvrhlého producenta a sexuální praktiky Hollywoodu. Pitt natočí o novinářkách film

Odhalily zvrhlého producenta a sexuální praktiky…

Příběh novinářek Jodi Kantorové a Megan Twoheyové z amerického listu The New York Times (NYT), které pomohly…

Kontokorent vykryje „díry“ před výplatou, ale umí překazit cestu k hypotéce

Kontokorent vykryje „díry“ před výplatou, ale umí…

Kontokorent, tedy účet, kdy můžete v případě potřeby čerpat peníze do minusu, dnes nabízí drtivá většina bank.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Ze Štěcha je Angličan: nejlepší brankář vychytal postup a potkal Salaha?

Ze Štěcha je Angličan: nejlepší brankář vychytal…

Odložený gólman zažívá fotbalovou slast. Marek Štěch se po letním ukončení angažmá ve Spartě vrátil na Ostrovy.…

 

Reflex.cz

Pařížané vážně intoxikovali svou desetiměsíční dceru marihuanou

Pařížané vážně intoxikovali svou desetiměsíční dceru…

Rodiče ve Francii vystavovali desetiměsíční dceru a její dva starší bratry drogám. Holčička musela být kvůli…

Většina Evropanů by chtěla, aby Velká Británie zůstala v EU, jen Francouzi si to nemyslí

Většina Evropanů by chtěla, aby Velká Británie…

Brzy uplynou dva roky od doby, kdy Britové rozhodli v referendu, že opustí Evropskou unii. Od té doby se vedou…