Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XSR700 XTribute je poctou klasickému modelu XT500

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Yamaha rozšiřuje svou řadu Sport Heritage o scrambler XSR700 XTribute, který je inspirován jedním z nejslavnějších modelů japonské značky.

Yamaha nabízí model XSR700 v rámci své řady Sport Heritage jako stylový naháč, spojující moderní techniku v podobě motoru a konstrukce rámu s řadou tradičních řešení. Pro modelový rok 2019 se na EICMA 2018 tento model dočkal nové verze XSR700 XTribute.

Novinka japonské značky je přímo inspirována modelem XT500 z let 1976 až 1989, představujícím se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem jeden z nejúspěšnějších modelů značky Yamaha na evropském trhu.

Yamaha XSR700 XTribute na svůj vzor odkazuje především svým vzhledem, což se maximálně odráží v jejím barevném provedení, pro je použito označení 1981, připomínající nejúspěšnější období modelu XT500.

Kromě svých barev se novinka může pochlubit i novými řídítky s hrazdičkou, robustnějšími stupačkami, novým plochým sedlem a manžetami na přední vidlici. Styl scrambleru pak má umocňovat použité obutí v podobě pneumatik Pirelli MT60RS vhodných pro jízdu v terénu i na silnici. Poslední třešničkou na tomto dortu má být pod sedlo vyvedený výfuk Akrapovič, který ovšem není standardním prvkem výbavy, ale je k dispozici za příplatek.

Po technické stránce se nová Yamaha XSR700 XTribute prakticky neliší od výchozího modelu XSR700, což znamená, že s ním sdílí podvozek, rám i pohonnou jednotku v podobě kapalinou chlazeného řadového dvouválce, poskytujícího z objemu 689 cm3 výkon 55 kW (74,8 k) při 9000 min-1 a točivý moment 68 N.m při 6500 min-1.

Yamaha XSR700 XTribute se stane v nabídce své značky vedle modelu SCR950 druhým scramblerem. V nabídce evropských prodejců značky Yamaha se má tato novinka objevit v dubnu roku 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - kari.laz
15. 11. 2018 09:50
Re: Dost daleko
Tak je to bohužel dnes skoro se vším. Jak u aut, tak u motorek, až na supersportovní motorky, které umí díky materiálům udělat i celkem lehké. Ale je hezké vidět, že se občas ukáže něco, co úplně nezapadne
14. 11. 2018 20:10
No...
Jak se na to tak dívám, tohle bych opravdu nechtěl čistit. Už jen to vedení výfuku - proč je vlastně vytažený nahoru, když je veden pod motorem, a to opravdu proklatě nízko. XT byla velmi pěkná čistě účelová motorka, ale tento "tribute"? Fakt nevím.
14. 11. 2018 18:05
Re: Dost daleko
Každopádně dost daleko od lehkého XT 500 :-)
Avatar - kari.laz
14. 11. 2018 16:59
...
Zajímavé a i výkony na vyjížďku, příměstský i městský provoz super. Zpestření mezi motocykly to bude každopádně, ale asi jich stejně moc vidět nebude.