Prohlédněte si nejdůležitější motocyklové novinky z EICMA 2018

 

Milán se během veletrhu EICMA 2018 mění ve střed motocyklového vesmíru, v němž se představují novinky pro sezónu 2019. V našem výběru se můžete seznámit s těmi nejzajímavějšími z nich.

Veletrh EICMA 2018 otevřel své brány nejprve odborníkům a tisku ve dnech 6. a 7. listopadu, aby byl následně od 8. do 11. listopadu přístupný i široké veřejnosti. Letošní ročník této akce nabízí skutečně pestrou a velmi širokou paletu světových výstavních premiér motocyklů více či méně renomovaných značek.

Řada výrobců své novinky představila s jistým předstihem, což se týká například modelu 1200 Scrambler britské značky Triumph nebo některých zástupců značky Yamaha, ale drtivá většina novinek se skutečně odhalila až na milánském výstavišti. Z této záplavy vybíráme prozatím jen několik nejzajímavějších strojů, z nichž se k některým ještě vrátíme a kromě nich si později představíme i další novinky pro sezónu 2019.

Aprilia RSV4 1100 Factory

Aprilia RSV4 patří k tomu nejlepšímu mezi silničními sportovními motorkami současnosti. Na základě tohoto stroje připravuje divize Aprilia Racing úspěšné závodní stroje, které mají na svém kontě řadu vítězství a mistrovských titulů.

Pro sezónu 2019 nastupuje Aprilia RSV4 1100 Factory, která již svým názvem dává najevo, že se může pochlubit přepracovanou pohonnou jednotkou v podobě vidlicového čtyřválce s objemem zvýšeným na 1078 cm3. Výsledkem všech změn provedených na motoru je nejvyšší výkon 159,6 kW (217 k) při 13.200 min-1 a točivý moment 122 N.m při 11.000 min-1.

Aprilia Tuono V4 1100 RR: Tenhle tuňák musí být nadívaný dynamitem!

Motor ovšem není jedinou novinkou tohoto modelu a vlajková loď značky Aprilia nabídne i kompletně přepracovaný podvozek spolu s armádou asistenčních systémů a upravenou aerodynamikou. Samotná Aprilia uvádí, že model RSV4 1100 Factory má být lehce identifikovatelný již jen podle svého barevného provedení.


Aprilia RSV4 1100 Factory
 

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR i přes své špičkové výkony začínalo nejen v rámci své kategorie patřit mezi veterány, vždyť veřejnosti se tento model poprvé představil před deseti lety, i když jeho výroba se rozběhla později.

Nyní značka BMW Motorrad představuje zcela novou generaci, která od svého předchůdce převzala prakticky jen jméno a zaměření. Vše ostatní je zcela nové. Začít lze s designem a od něj pokračovat přes rám a podvozek až k motoru a elektronice.

Chcete být nejrychlejší? Evropské supersporty na dvou kolech ve velké galerii

Srdcem nového BMW S 1000 RR je o čtyři kilogramy lehčí, nově vyvinutý řadový čtyřválec s technologií BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů, který disponuje nejvyšším výkonem 152 kW (207 k) při 13.500 min-1 a točivým momentem 113 Nm při 11 000 min-1.


BMW S 1000 RR
 

Ducati Panigale V4 R

Ducati patří mezi značky, které odhalily své novinky pro sezónu 2019 s lehkým předstihem před samotným veletrhem EICMA 2018, ale samozřejmě je na něm prezentují. Tradiční italská značka má na domácí půdě jedno z největších zastoupení novými modely, z nichž tím nejvýraznějším je Panigale V4 R.

Tento model přímo navazuje na rodinu modelů Panigale V4, jejíž premiéra se odehrála začátkem listopadu loňského roku, ale odlišuje se od ní přepracovaným designem i technikou v čele s pohonnou jednotkou.

Ducati Panigale V4 R je závodní superbike, který může i na běžné silnice

Ducati Panigale V4 R je totiž osazena novým vidlicovým čtyřválcem o objemu 998 cm3, disponujícím v provedení schváleném k běžnému silničnímu provozu nejvyšším výkonem 162 kW (221 k) při 15.250 min-1 a točivým momentem 112 N.m při 11.500 min-1.


Ducati Panigale V4 R
 

Ducati Diavel 1260 a 1260 S

Ze záplavy novinek značky Ducati si vedle modelů Panigale V4 R či elektrokola MIG-RR nebo dříve odhaleného cestovního endura Multistrada 1260 Enduro zaslouží zmínku i dvojice sourozenců Diavel 1260 a 1260 S.

Za přepracovaným designem se zde ukrývá zcela nový rám, který doplňuje dvouválec Ducati Testastretta DVT o objemu 1262 cm3 s nejvyšším výkonem 117 kW (159 k) při 9500 min-1a točivým momentem 129 N.m při 7500 min-1.

Ducati rozšiřuje nabídku o model Multistrada 1260 Enduro

Dvojice označení dává jasně najevo, že lze volit ze dvou verzí, ty se neliší výkony pohonné jednotky, ale komponenty podvozku a standardní elektronickou výbavou. Exkluzivnější Diavel 1260 S se díky tomu může pochlubit předním i zadním odpružením značky Öhlins.


Ducati Diavel 1260 a 1260 S
 

Honda CB650R

Honda na loňském podzimním tokijském autosalonu odhalila koncept Neo Sports Café. Ten nabídl moderní techniku ve spojení s liniemi v lehkém retro stylu.

Začátkem listopadu roku 2017 pak japonská značka na EICMA představila model CB1000R, který využívá tradiční jméno ve spojení s liniemi konceptu Neo Sports Café. Tento výkonný čtyřválec představuje vrchol rodiny modelů, do níž patří na stejném místě představený model CB300R a rovněž CB125R.

Honda Neo Sports Café naznačuje podobu nové CB650R

Pařížský se letos v říjnu stala místem světové premiéry zcela nového konceptu Neo Sports Café a na něj nyní přímo navazuje Honda CB650R, která doplňuje rodinu výše zmíněných modelů. Novinka je osazena řadovým čtyřválce o objemu 649 cm3, disponujícím výkonem 70 kW (95 k) při min-1 a točivým momentem 64 n.m při 8500 min-1.


Honda CB650R
 

Kawasaki W800 Street a W800 CAFE

Kawasaki na EICMA 2018 představuje ve světové premiéře novinku, která je především milovníkům klasických linií více než povědomá. Model W800 totiž před dvěma roky padl za oběť pro motocykly nastupující normě Euro 4 a nyní se vrací.

Na první pohled se může zdát, že Kawasaki jen upravila motor, aby plnil požadovanou emisní normu a W800 je zpět bez výraznějších změn. Ve skutečnosti je vzduchem chlazený dvouválec o objemu 773 cm3 z devadesáti procent nový a samotný výrobce prozatím neuvádí, jakých výkonů dosahuje.

Kawasaki Ninja ZX-6R 636 se vrací na scénu!

Kromě motoru Kawasaki zapracovala i na podvozku modelu W800 a ten ve své nové podobě disponuje kotoučovými brzdami na obou kolech i nezbytným ABS. K moderním prvkům pak patří i LED osvětlení. Na trh má tento model zamířit v příštím roce ve verzích W800 Street a W800 CAFE s kapotáží kolem světlometu.


Kawasaki W800 Street a W800 CAFE
 

KTM 790 Adventure a 790 Adventure R

Rakouská KTM na veletrhu EICMA 2016 představila plně funkční koncept 790 Duke, který přitahoval pozornost především díky své pohonné jednotce, kterou byl zcela nově vyvinutý dvouválec. Na loňském veletrhu EICMA 2017 měl tento model premiéru v sériové podobě a společnost mu dělal prototyp endura 790 Adventure R, který se na letošním EICMA 2018 proměnil v sériový stroj, který zamíří na trh rovnou ve dvou verzích.

KTM 790 Adventure má oslovit především jezdce, kteří hledají univerzální stroj vhodný pro jízdu po zpevněných vozovkách s občasnými výlety mimo ně. KTM 790 Adventure R je pak více zaměřena na jízdu v terénu, čemuž odpovídá její obutí, větší zdvihy odpružení, zvednutý přední blatník či užší jednodílné sedlo.

KTM 790 Duke míří na silnice s novým dvouválcem

Pohon obou provedení ovšem zajišťuje kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 799 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 70 kW (95 k) při 8000 min-1 a točivým momentem 88 N.m při 6600 min-1.


KTM 790 Adventure a 790 Adventure R
 

Moto Guzzi V85 TT

Moto Guzzi na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2017 překvapila konceptem V85, představujícím moderní cestovní enduro.

Tento koncept podle oficiálních materiálů značky Moto Guzzi neměl zůstat pouhým výstavním exponátem, ale naopak byl představován jako výchozí bod pro novou modelovou řadu, jejíž první zástupce má být na trh uveden v roce 2019.

Moto Guzzi odhalila přitažlivou novinku V9 Bobber Sport

Moto Guzzi svůj slib plní a v letošním roce představila cestovní enduro V85 TT, které představuje ve své sériové podobě její hlavní hvězdu na veletrhu EICMA 2018. Základem modelu V85 TT je robustní trubkový rám, v němž je uložen nový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s rozvodem OHV o objemu 850 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 59 kW (80 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 80 N.m při 5000 min-1.


Moto Guzzi V85 TT
 

MV Agusta Superveloce 800

MV Agusta se na EICMA 2018 stala značkou, které se povedlo zastínit premiéru očekávaného zcela nového čtyřválce v modelu Brutale 1000 Serie Oro nečekaným odhalením konceptu Superveloce 800, jehož základem je sériový supersportovní model F3 800.

Premiéru modelu s novou technikou se konceptu Superveloce 800 povedlo zastínit pouze za pomoci svého designu. Ten sází na současnou módu strojů odkazujících svým vzhledem i technikou na klasické modely druhé poloviny dvacátého století, ale přitom není přímou vzpomínkou na některý z konkrétních motocyklů značky MV Agusta.

MV Agusta se loučí s řadou F4 limitovanou edicí Claudio

Kapoty z uhlíkových vláken ve stylu inspirovaném klasickými závodními motocykly šedesátých let zde kryjí naprosto současnou techniku v podobě řadového tříválce o objemu 798 cm3 a ve výbavě nechybí ani TFT displej. Podle oficiálních materiálů značky MV Agusta se má koncept Superveloce 800 proměnit ve druhé polovině příštího roku v sériový model.


MV Agusta Superveloce 800
 

Royal Enfield KX

Royal Enfield si pro EICMA 2018 připravil jedno z největší a zároveň i nepřitažlivějších překvapení v podobě konceptu KX. Ten naprosto ničím nepřipomíná současnou produkci značky, jejíž kořeny přitom sahají hluboko do poloviny dvacátého století, a přesto je inspirován jedním z historických modelů své značky.

Royal Enfield KX byl totiž původně luxusní motocykl z konce třicátých let, který byl osazen velký vidlicovým dvouválcem. Koncept, který si od něj vypůjčil jméno, se od něj inspiroval i jeho koncepcí, ale vsadil na moderní design i konstrukci.

Indický Royal Enfield chce být konkurencí pro americký Harley-Davidson a britský Triumph

Koncept KX má ve svém nízkém a dlouhém rámu usazen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 838 cm3, který soupeří o pozornost s řešením podvozku. Technické specifikace Royal Enfield neuvádí, ale podle oficiálních materiálů se na sériový model v této podobě těšit nemáme. Maximálně se mohou do sériové produkce promítnout některá konstrukční řešení.


Royal Enfield KX
 

Yamaha Ténéré 700

Yamaha Ténéré 700, navazující na koncept T7 z roku 2016, patří mezi ohlášené a očekávané novinky, které se na EICMA 2018 představily v podobě, v níž zamíří do sériové výroby.

Základem štíhlého terénního motocyklu je nový lehký dvojitý kolébkový ocelový rám, v němž je usazen kapalinou chlazený dvouválec o objemu 689 cm3. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 50 kW (68 k) při 9000 min-1 a točivým momentem 68 N.m při 6500 min-1.

Yamaha Ténéré 700 World Raid a Stéphane Peterhansel v dunách marocké pouště

Yamaha Ténéré 700 s rozvorem kol 1590 mm, sedlem ve výšce 880 mm, světlou výškou minimálně 240 mm a hmotností 205 kg s plnou nádrží má být ideálním společníkem téměř do jakéhokoliv terénu.


Yamaha Ténéré 700
 

Foto: Aprilia, BMW, Ducati, Honda Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Royal Enfield, Yamaha

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands

Někdejší majitel obchodů značky Geox v Česku nemůže bez…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 

Štítky BMW Honda Motorky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…