Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den první

 

Redakce Auto.cz je jako jediná z Česka součástí výpravy, která veze zcela nové Mazdy 3 z výrobního závodu v Hirošimě přímo na frankfurtský autosalon. Přinášíme reportáž z prvního dne.

Hodně zajímavá cesta stojí před osmi Mazdami 3 (a pěti doprovodnými CX-9), které dojedou po vlastní ose z Vladivostoku, kam je přivezl trajekt z Hirošimy, až na zhruba 15.000 kilometrů vzdálený autosalon ve Frankfurtu. Takovouto pouť absolvují Mazdy potřetí v historii: poprvé v roce 1977 přijely do Německa dvě 323 a v roce 1990 si na tuto pouť troufly čtyři Mazdy 626.

Část cesty absolvuje i zástupce Auto.cz (jako jediného českého média), tedy konkrétně moje maličkost. Ve třech dnech bych měl urazit 1.406 kilometrů a posunout se s konvojem z Vladivostoku do města Blagověščensk, tedy v podstatě po ruských silnicích kopírovat hranice s Čínou. Ostatně, všudypřítomné dvojjazyčné nápisy nám blízkost této mocnosti neustále připomínají…

Po prohlídce ruské tichomořské flotily ve Vladivostoku, jejíž velikost se podle našeho názoru v obecném povědomí hrubě přeceňuje, a po tom, co byly vozy požehnány knězem (polští kolegové, kteří jedou s námi, nenechali nic náhodě) jsme vyrazili vstříc hodně vzdálenému Frankfurtu.

Mazda 3 je na cestě z Hirošimy do Frankfurtu, Auto.cz je u toho

Byť jedeme po zdejší dopravní tepně, silnici M-60, občas to vypadá, jako bychom omylem zabočili na příjezdovou komunikaci ke kamenolomu. S asfaltováním provizorních cest si nikdo hlavu neláme: nahrne se dostatečné množství štěrku, udusá a je to. Když se opravuje most, což je mimochodem až podezřele často, těch 200 metrů v pohodě přetrpíte. Když se ale opravuje dvouproudá rychlostní komunikace a vy po šotolince musíte jet třeba dvacet nebo třicet kilometrů, není to příjemné. Snad každé naše auto už má v čelním skle na tyto úseky památku od kamínků.

Běžná úroveň silnic však není tak hrozná, jak se často povídá. Dlouhé úseky, které jsou v pořádku, vás však nesmí ukolébat. Pak totiž z ničeho nic přijde část doslova prošpikovaná výmoly, kterým ty naše středočeské říkají tak leda mami. Už chápu, proč zde má většina lidí SUV, nebo alespoň terénní pneumatiky s vyšším profilem. Vesničtí tuneři, a těch je tu spousta, v jejich silně ojetých šestiválcových Nissanech zkrátka trpí. Mimochodem, většina automobilů zde má pravostranné řízení, protože cena ojetin je v Japonsku výrazně (prý až o třetinu) nižší, takže se sem tato auta dovážejí opravdu ve velkém. I díky tomu lze na silnicích vidět i modely, o kterých se nám v Evropě ani nesnilo.

Ruští řidiči jsou sice trochu drsnější, žádný větší konflikt jsme však zatím neměli. A to je konvoj třinácti aut, jedoucích v poměrně těsných rozestupech na silnici nepříjemný soupeř. Na šotolinových částech jedeme co nejvíce vpravo, protože místní s typy Land Cruiser, Forester nebo Pajero (tyto tři modely jsou zde vysoce oblíbené) to berou téměř nesníženou rychlostí středem. Každopádně se vyplácejí lité šestnáctky s pneumatikami 205/60, které Mazda na automobily obula.

Nálada na palubě naší bílé Mazdy 3 hatchback, vybavené navigací (děkujme Bohu!), slabším dvoulitrovým agregátem o výkonu 88 kW a manuální šestistupňovou převodovkou je velmi dobrá, byť se jí co chvíli pokouší někdo svým nezodpovědným chováním pokazit (kolona se nemá rozdělit a tak se po každé cigaretce dáváme do pohybu dvacet minut). Od výjezdu z Vladivostoku jsme ujeli asi 420 kilometrů s průměrnou spotřebou 5,9 litru na 100 km, což je při třech osobách na palubě, jejich zavazadlech, dvou rezervních pneumatikách i s ráfky a velkém kanystru s benzinem v kufru hodně zajímavá hodnota.

Kolem silnice tu a tam zahlédneme slavnou Transsibiřskou magistrálu či rybníčky s lekníny. Příroda se reliéfem hodně blíží severním Čechám, lesní porost (kterého je opravdu požehnaně) mi zase z nějakého důvodu připomíná floru v Portugalsku. Měst nebo vesnic je velmi málo, když jimi projíždíte, tak si jich ale určitě všimnete: téměř před každým (na vesnici dřevěným) obydlím je stáneček s melouny, cibulí, houbami nebo žlutou tekutinou v PET lahvích, která svým zabarvením ze všeho nejvíce připomíná... no asi víte co. Ať jsme zatím jedli kdekoliv, vždy byla k pití brusinková limonáda. Za těch několik dní, co tu strávíme, tak dostaneme velmi prospěšnou urologickou kúru…

Nová Mazda 3 pojede z Hirošimy do Frankfurtu, Auto.cz bude u toho!

Na konci dne nás přivítal hotel o několik řádů horší, než byl ten ve Vladivostoku, po několika hodinách už se mi jej ale podařilo vyvětrat. Ale abych nebyl zbytečně zlý: Dalnerechensk má necelých třicet tisíc obyvatel, je na dohled od čínských hranic a největší ekonomický přínos plyne z těžby dřeva, takže zázraky se asi čekat nedají. Ostatně, ani u nás by asi pokoje v ubytovacím zařízení v některé ze zapadlých příhraničních oblastí nebyly kdovíjaký „labůž“. Když už jsme u paralely s Českem: kousek za hranicemi je malé čínské městečko Hulin, takže se našinec hned cítí tak nějak víc v pohodě...

Pod okny mi rachotí petardy, asi někdo oslavuje sobotní noc ve velkém stylu. Tedy aspoň doufám, že to jsou petardy. Ráno vstáváme po šesté hodině a vyrážíme na náš nejdelší úsek, při kterém urazíme něco přes 500 kilometrů. Vzhledem k velmi proměnné kvalitě silnic je to dávka docela zajímavá, tak nám držte palce, ať do Birobidžanu dorazíme bez velkého zpoždění. Odtamtud se opět ohlásím…

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den druhý

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den třetí

Mazda3
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Mazda Reportáže

 

Přidat názorDiskuse: Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den první







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…