Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den první

 

Redakce Auto.cz je jako jediná z Česka součástí výpravy, která veze zcela nové Mazdy 3 z výrobního závodu v Hirošimě přímo na frankfurtský autosalon. Přinášíme reportáž z prvního dne.

Hodně zajímavá cesta stojí před osmi Mazdami 3 (a pěti doprovodnými CX-9), které dojedou po vlastní ose z Vladivostoku, kam je přivezl trajekt z Hirošimy, až na zhruba 15.000 kilometrů vzdálený autosalon ve Frankfurtu. Takovouto pouť absolvují Mazdy potřetí v historii: poprvé v roce 1977 přijely do Německa dvě 323 a v roce 1990 si na tuto pouť troufly čtyři Mazdy 626.

Část cesty absolvuje i zástupce Auto.cz (jako jediného českého média), tedy konkrétně moje maličkost. Ve třech dnech bych měl urazit 1.406 kilometrů a posunout se s konvojem z Vladivostoku do města Blagověščensk, tedy v podstatě po ruských silnicích kopírovat hranice s Čínou. Ostatně, všudypřítomné dvojjazyčné nápisy nám blízkost této mocnosti neustále připomínají…

Po prohlídce ruské tichomořské flotily ve Vladivostoku, jejíž velikost se podle našeho názoru v obecném povědomí hrubě přeceňuje, a po tom, co byly vozy požehnány knězem (polští kolegové, kteří jedou s námi, nenechali nic náhodě) jsme vyrazili vstříc hodně vzdálenému Frankfurtu.

Mazda 3 je na cestě z Hirošimy do Frankfurtu, Auto.cz je u toho

Byť jedeme po zdejší dopravní tepně, silnici M-60, občas to vypadá, jako bychom omylem zabočili na příjezdovou komunikaci ke kamenolomu. S asfaltováním provizorních cest si nikdo hlavu neláme: nahrne se dostatečné množství štěrku, udusá a je to. Když se opravuje most, což je mimochodem až podezřele často, těch 200 metrů v pohodě přetrpíte. Když se ale opravuje dvouproudá rychlostní komunikace a vy po šotolince musíte jet třeba dvacet nebo třicet kilometrů, není to příjemné. Snad každé naše auto už má v čelním skle na tyto úseky památku od kamínků.

Běžná úroveň silnic však není tak hrozná, jak se často povídá. Dlouhé úseky, které jsou v pořádku, vás však nesmí ukolébat. Pak totiž z ničeho nic přijde část doslova prošpikovaná výmoly, kterým ty naše středočeské říkají tak leda mami. Už chápu, proč zde má většina lidí SUV, nebo alespoň terénní pneumatiky s vyšším profilem. Vesničtí tuneři, a těch je tu spousta, v jejich silně ojetých šestiválcových Nissanech zkrátka trpí. Mimochodem, většina automobilů zde má pravostranné řízení, protože cena ojetin je v Japonsku výrazně (prý až o třetinu) nižší, takže se sem tato auta dovážejí opravdu ve velkém. I díky tomu lze na silnicích vidět i modely, o kterých se nám v Evropě ani nesnilo.

Ruští řidiči jsou sice trochu drsnější, žádný větší konflikt jsme však zatím neměli. A to je konvoj třinácti aut, jedoucích v poměrně těsných rozestupech na silnici nepříjemný soupeř. Na šotolinových částech jedeme co nejvíce vpravo, protože místní s typy Land Cruiser, Forester nebo Pajero (tyto tři modely jsou zde vysoce oblíbené) to berou téměř nesníženou rychlostí středem. Každopádně se vyplácejí lité šestnáctky s pneumatikami 205/60, které Mazda na automobily obula.

Nálada na palubě naší bílé Mazdy 3 hatchback, vybavené navigací (děkujme Bohu!), slabším dvoulitrovým agregátem o výkonu 88 kW a manuální šestistupňovou převodovkou je velmi dobrá, byť se jí co chvíli pokouší někdo svým nezodpovědným chováním pokazit (kolona se nemá rozdělit a tak se po každé cigaretce dáváme do pohybu dvacet minut). Od výjezdu z Vladivostoku jsme ujeli asi 420 kilometrů s průměrnou spotřebou 5,9 litru na 100 km, což je při třech osobách na palubě, jejich zavazadlech, dvou rezervních pneumatikách i s ráfky a velkém kanystru s benzinem v kufru hodně zajímavá hodnota.

Kolem silnice tu a tam zahlédneme slavnou Transsibiřskou magistrálu či rybníčky s lekníny. Příroda se reliéfem hodně blíží severním Čechám, lesní porost (kterého je opravdu požehnaně) mi zase z nějakého důvodu připomíná floru v Portugalsku. Měst nebo vesnic je velmi málo, když jimi projíždíte, tak si jich ale určitě všimnete: téměř před každým (na vesnici dřevěným) obydlím je stáneček s melouny, cibulí, houbami nebo žlutou tekutinou v PET lahvích, která svým zabarvením ze všeho nejvíce připomíná... no asi víte co. Ať jsme zatím jedli kdekoliv, vždy byla k pití brusinková limonáda. Za těch několik dní, co tu strávíme, tak dostaneme velmi prospěšnou urologickou kúru…

Nová Mazda 3 pojede z Hirošimy do Frankfurtu, Auto.cz bude u toho!

Na konci dne nás přivítal hotel o několik řádů horší, než byl ten ve Vladivostoku, po několika hodinách už se mi jej ale podařilo vyvětrat. Ale abych nebyl zbytečně zlý: Dalnerechensk má necelých třicet tisíc obyvatel, je na dohled od čínských hranic a největší ekonomický přínos plyne z těžby dřeva, takže zázraky se asi čekat nedají. Ostatně, ani u nás by asi pokoje v ubytovacím zařízení v některé ze zapadlých příhraničních oblastí nebyly kdovíjaký „labůž“. Když už jsme u paralely s Českem: kousek za hranicemi je malé čínské městečko Hulin, takže se našinec hned cítí tak nějak víc v pohodě...

Pod okny mi rachotí petardy, asi někdo oslavuje sobotní noc ve velkém stylu. Tedy aspoň doufám, že to jsou petardy. Ráno vstáváme po šesté hodině a vyrážíme na náš nejdelší úsek, při kterém urazíme něco přes 500 kilometrů. Vzhledem k velmi proměnné kvalitě silnic je to dávka docela zajímavá, tak nám držte palce, ať do Birobidžanu dorazíme bez velkého zpoždění. Odtamtud se opět ohlásím…

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den druhý

Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den třetí

Mazda3
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 

Štítky Mazda Reportáže

 

Přidat názorDiskuse: Z Hirošimy do Frankfurtu s Mazdou 3: Den první







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Dnes 18:50

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…