Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájezdové autobusy Mercedes-Benz a Setra budou ještě bezpečnější

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daimler Buses zařadil do standardní výbavy zájezdových autobusů značek Mercedes-Benz a Setra aktivní brzdový asistent Active Brake Assist 4, snižující riziko srážky s chodcem a odbočovací asistent Siduegard Assist.

Daimler Buses věnuje aktivní bezpečnosti autobusů značek Mercede-Benz a Setra velkou pozornost a do jejich výbavy zahrnuje nejmodernější asistenční systémy. Ty většinou figurují nejprve v nabídce výbavy pro vrcholné verze a následně se rozšiřují do standardní výbavy prakticky všech modelů.

Pro zájezdové autobusy od Mercedes-Benz Tourismo RHD až po Setra ComfortClass 500 a TopClass 500 se díky tomu od modelového roku 2019 stane standardem aktivní brzdový asistent ABA, který 4 byl navržen a vyvinut pro snížení rizika srážky s chodci. Vedle něj pak bude nově součástí standardní výbavy i Sideugard Assist. Ten informuje řidiče o přítomnosti chodců a cyklistů v nepřehledných situacích, kdy vozidlo zatáčí vpravo.

Cílem ABA 4 je předvídat nehody a předcházet jim. Před hrozící srážkou varuje řidiče a zároveň aktivuje ABS. Tento systém využívá dvou radarů krátkého a dlouhého dosahu.

Radar krátkého dosahu sleduje prostor před vozidlem v úhlu až 120°, díky tomu je schopen odhalit chodce prakticky za všech jízdních situací, kdy mohou chodci vběhnout do jízdní dráhy vozidla ze strany, i když se pohybují souběžně s ním nebo v případech kdy vyjdou zpoza překážky.

Radar dlouhého dosahu pak odhaluje překážky v přímce před vozidel a to až do vzdálenosti 250 m, zatímco motocykly i cyklisty odhalí do vzdálenosti 160 m a v chodce rozezná do 80 m.

Siduegard Assist, jenž měl v případě autobusů premiéru v loňském roce při uvedení nové generace patrových autokarů Setra S 531 DT, má řidiče upozornit na chodce a cyklisty v jízdní dráze vozidla hlavně při odbočování vpravo, které je pro něj nejen při jízdě městskými ulicemi jedno z nejrizikovějšího.

Tento systém v první fázi upozorní řidiče na objekt, který se pohybuje v nebezpečné zóně. Ve druhé fázi je řidič informován, že v případě pokud bude pokračovat v jízdě, dojde ke srážce. V obou fázích je řidič varován zvukovými i světelnými signály.

Městské autobusy Mercedes-Benz využívají nový systém Preventive Brake Assist, který je prvním aktivním brzdovým asistenčním systémem v této kategorii vozidel. Tento systém nejprve varuje řidiče před možnou kolizí s chodci, vozidly i pevnými překážkami a následně připraví brzdový systém na intenzivní brzdění.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)