Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zákaz vjezdu kamionům hrozí vedle Prahy i v části středních Čech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Cílem opatření, k nimž hodlá přistoupit Praha, podle Dolínka není vytlačit kamionovou dopravu do obydlených částí středních Čech.

Zákaz vjezdu pro kamiony by vedle Prahy mohl platit i v Říčanech u Prahy a dalších středočeských městech. Novinářům to řekli náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a středočeský hejtman Miloš Petera. Vjezd kamionům delším 12 metrů chce pražský magistrát zakázat kvůli vyřazení dostavby Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi ze seznamu projektů, které mají získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí.

Petera nicméně věří, že ministerstva dopravy a životního prostředí vyjednají jiné podmínky a stavba chybějící části Pražského okruhu mezi brněnskou a hradeckou dálnicí se vrátí zpátky mezi prioritní stavby. Doufá, že Středočeský kraj i Praha tuto záležitost budou moci řešit s premiérem Bohuslavem Sobotkou.

Lidé z Říčan a dalších měst kolem metropole by neměli odnášet to, že Praha chce ochránit své obyvatele. "My nechceme ohrozit střední Čechy. Nejde o to vytěsnit jeden problém do jiného území, jde o to vyřešit ten problém," uvedl Dolínek.

Zopakoval, že pražští radní budou do 14 dnů hlasovat o záměru vyhlášky, která by stanovila komunikace, na něž nebudou smět některá nákladní auta. Vyhlášku pak Praha pošle Středočeskému kraji, který by měl stanovit trasy pro kamiony na svém území. "Následně my vydáme naši vyhlášku o ochraně našich komunikací a střední Čechy - bohužel, nezávidím jim to - by musely rozhodnout, kudy by ta tranzitní doprava šla, protože by musely ochránit své vlastní komunikace a hlavně obyvatele," dodal Dolínek.

Praha reaguje na vyřazení části okruhu číslo 511 ze seznamu 11 prioritních staveb, jež by měly získat posouzení EIA ve zrychleném řízení - nově by stačilo rozhodnutí vlády a ministerstva životního prostředí. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce stavba ještě nemá územní rozhodnutí a její schvalování bude ještě složité, očekává se vstup různých spolků do projednávání. Proto má být stavba vyřazena. Dolínek i Petera s takovým postupem nesouhlasí, mohl by prý způsobit odklad stavby o další tři až čtyři roky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Avatar - S8
14. 6. 2016 23:22
Re: v ČR zřejmě není důležitější kousek dálnice než propojen
Určitě to není nejdůležitější úsek, ale jaksi náš (Královéhradecký) kraj je hodně opomíjený. Přes Náchod nám jezdí i 20.000 kamionů za den. Dálnice před Hradec po sto letech, dál v nedohlednu, dálnice na Moravu? To budou auta dřív lítat než bude dálnice Hradec - Olomouc a cca Moravská Třebová - Brno. Ať jedeme kam jedeme kromě směr Praha, je to zoufalé a na dálnici přijedeme za 2 hodiny jízdy nejdříve a z některých částí kraje i za 3 hodiny nájezd na dálnici. Obchvat to nevyřeší, tahle vláda už vůbec ne, takže bohužel budeme mít i nadále silnici s nejvyšší úmrtností v ČR (Hradec Králové - Náchod).
14. 6. 2016 23:19
Prazsky okruh
Podle me, se mel zacit stavet prazsky okruh hned po revoluci, ale ne tam kde je ted, ale na urovni Kladna, Berouna, Tynce nad Sazavou, Ceskeho brodu, Lysa nad Labem, Brandys a Melnik. Urcite by to slo. Podivejte se na Berlin, nebo M25 kolem Londyna. Ta je vzdy triproudova a nekdy i vic... A dostaveli to v 1986.. Tak mi nerikejte, ze by neslo neco podobneho - mensi - kolem Prahy...
14. 6. 2016 16:12
Re: ???
Ten kratky usek dokaze zasekat celou Prahu a vytlacuje auta do obytnych zon mestskych casti - je to kazde rano peklo, kdy se kolem rodinnych domku a detskych hrist honi vystresovani manageri a managerky se zpozdenim do prace. My tady v D. Pocernicich mame pesi zonu, ve ktere je umeni prejit ulici kolem 8 rano kvuli paralelnimuj provozu k streboholske spojce a Ceskobrodske. Je to tu skutecne zoufale.
14. 6. 2016 14:55
Re: Vidíte blbečci,
Ono by stačilo, kdyby se nekecalo a stavělo.
Avatar - wakantanka
14. 6. 2016 14:49
Re: ???
Ano telefon. Kebyze mas kam zavolat tak to urobis. Ale ani ti nehovorim kolko krat som dostal pri nakladke len cmr a dodak bez tel.cisla. Ak si to clovek vcas vsimne vie zavolat sefovi ci spediterovi aby ti ho poslal. Ale vacsinou ti poslu cislo kde nikto neberie a pod. Potom si odkazany sam na seba resp.na kolegov s ktorymi sa spojis cez CB radio a dokazu ti poradit. A niekedy ti proste nepomoze vobec nic a dopadnes tak ako som pisal vyssie.