Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaměstnanci Škody Auto budou dostávat prémie za směny navíc

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Prémie za plusové směny činí 500 Kč. Za práci o sobotách získají pracovníci z Kvasin 4000 Kč a dělníci ze závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí 3000 Kč.

Zaměstnanci největší české automobilky Škoda Auto budou příští rok dostávat opět prémie za směny z pátku na sobotu. Odměny 500 korun za takzvané plusové směny flexikonta odbory dohodly po dvouměsíčním kolektivním vyjednávání. V týdeníku Škodovácký odborář to uvedl šéf odborů Jaroslav Povšík.

"Pro příští rok se nám podařilo dohodnout za plusové směny prémii 500 Kč, kterou zaměstnanci obdrží navíc ke své denní mzdě za každou plusovou směnu. Prémie budou vypláceny nově kvartálně, ne až na konci roku," uvedl předseda podnikové rady odborů KOVO Povšík. Mluvčí Škody Auto Rudolf Dreithaler informaci potvrdil. Škoda Auto je nyní na začátku růstu. Objem prodaných vozů plánuje v budoucnosti nejméně zdvojnásobit. "Během kolektivního vyjednávání byl dohodnut pracovní kalendář na rok 2011 tak, abychom mohli uspokojit rostoucí požadavky našich zákazníků," řekl ČTK Dreithaler.

Po zavedení flexikont zaměstnanci automobilky prémii nedostávali. Odborářům se nyní navíc podařilo prémii o 100 Kč zvýšit, v minulosti pracovníci dostávali prémii za směnu z pátku na sobotu 400 Kč.

Flexikonta byla zřízena jako prostředek pro udržení zaměstnanosti při krizi na přelomu loňského a letošního roku. Tehdy flexibilní konta zachránila práci pro 1200 zaměstnanců, kteří by jinak museli z automobilky na konci letošního roku odejít. Dělníci byli v určitou část roku doma a chybějící hodiny si měli nahradit, až bude továrna zase vyrábět více. Flexikonta představují určité saldo plusových a minusových směn, firma tak může zaměstnance kdykoli povolat do práce i na plusovou směnu v noci z pátku na sobotu.

Flexikonta i nadále v mladoboleslavské automobilce zůstanou. Podle odborářů jsou připravena i na minusové směny, počítají ale spíše s plusovými. "Nikdo se nyní neodváží říci, zda odbyt a výroba bude za půl roku stejná," řekl Škodováckému odboráři Povšík.

Už na konci listopadu se odborářům podařilo vyjednat kompenzační platbu za práci o sobotách. Pracovníci z Kvasin získají 4000 Kč a dělníci ze závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí 3000 Kč. Ve třech závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí pracuje celkem přes 20.000 lidí.

Odboráři také odvrátili osmnáctisměnný model pracovní doby, který podle nich chtěla firma Škoda zavést. Už dříve uvedli, že by tento model enormně zatěžoval zaměstnance a předem jej zavrhovali.

Kolektivní vyjednávání bude pokračovat v lednu jednáním o mzdách. Průměrný plat dělníka ve Škodovce je letos 27.000 Kč.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
17. 12. 2010 22:19
Re: Ach jaj...
Navíc tahle zpráva tady už byla - v jiném článku se tady řeší, kolik stojí reklama na uata a ajaký je žebříček. Smyslem periodika ať v papírové nebo tiščtěné podobě není kvalifikovaně informovat a bavit, smyslem je nahnat inzerenty. Když tady bude málo článků, bude to vypadat, že magazín je chudičky, bude tady mnohem méně diskutujících (dá se ověřit, kolik lidí web navštíví) a celý fígl je v tom, že jiné weby člověk navštěvuje mnohem méně často, protože denně "nechrlí! desítky článků, novinek "novinek". A bojím se, že o tom to prostě je. A nejen tady.

Nakonec v televizní branži platí, že bezplatné kanály (a nejen u nás) jsou buď úděsné a nebo příšerné a snaha urvat prachy z reklamy z nich čouhá jako sláma z bot. HBO je placené, bez reklam a navíc ještě v posledních letech s vlastní produkcí, které se nevyrovná v neplacené branži nic a to včetně ještě jakž takž občas docela kvalitní produkce BBC. Jenže - platit web a být ušetřen i oné letní politické satiry, kterou sjme tady měli, nebo neplatit? Většina lidí tvrdí, neplatit, ale ve skutečnosti platíme všichni, tvrdě, nenávratně a nedostáváme prakticky nic....
17. 12. 2010 12:43
Re: Ach jaj...
Toto jsou bohuzel nejjednodussi clanky bez prilis mnoho prace. Verim,ze toho kluci v redakci maji vic nez dost nastarosti. Obavam se, ze daleko technictejsi informace jsou tezsi na zpracovani = nakladnejsi na cas = penize-profit.

Jen se podivaj jak malo je treba video recenzi ? Verim, ze redakce neni zrovna zahrnovana prosbama a nabidkama od vyrobcu aut at jim udelaji mini test...

Nevim...
16. 12. 2010 21:12
Ach jaj...
Načo sa zas máme kŕmiť bezduchými správami o tom, koľko dostanú či nedostanú navrch zamestnanci nejakého podniku? No a čo, že vyrábajú autá...
Je toľko zaujímavejších vecí na čítanie... ;-)