Zarooq Sand Racer 500GT: Speciál pro šejky žije, nově má 6,2 V8!
Historie Zarooq Motors se začala psát koncem roku 2014, když Mohammed Al Qadi, Iannis Mardell a Bruno Laffite začali plánovat vývoj a výrobu rychlého terénního vozu.
Na podzim roku následujícího byl představen koncept Zarooq Sand Racer, pod jehož designem byl podepsán Anthony Jannarelly, který mimo jiné pracoval i na supersportech W Motors Lykan Hypersport a Fenyr Supersport.
V souvislosti s tímto konceptem bylo uvedeno, že k pohonu sériových vozů poslouží před zadní nápravou uložený vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu přes 368 kW (500 k).
Po téměř dvou letech uvádí Zarooq Motors finální provedení pojmenované Sand Racer 500GT, které zůstalo věrné původnímu designu konceptu, ale dočkalo se zásadní změny v technice.
Základem dvoumístného vozu je trubkový prostorový rám, který nese povrchové panely karoserie z kompozitních materiálů, jejichž výrobu zajišťuje společnost Mansory. Ta stojí rovněž za finálním provedením interiéru, jemuž vládnou uhlíková vlákna a kůže.
Před zadní poháněnou nápravou je nyní usazen vidlicový osmiválec GM LT1 o objemu 6,2 litru, který je naladěn na nejvyšší výkon 386 kW (525 k) a točivý moment 660 N.m. S motorem spolupracuje pětistupňová sekvenční převodovka Weddle.
Zarooq Sand Racer 500GT s pohotovostní hmotností pouhých 1300 kg a maximální rychlostí 220 km/h disponuje odpružením od společnosti Intrax Racing se zdvihy až 450 mm. Dvoumístný terénní sporťák má stavitelnou světlou výšku, což znamená, že při jízdě v terénu využívá maximum zdvihu svých tlumičů, zatímco při jízdě po asfaltu se může snížit.
Společnost Zarooq Motors v současnosti plánuje výrobu série 35 vozů s cenou od 450.000 amerických dolarů (zhruba 10.350.000 Kč).