Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známe ceny BMW M3 a M4: V Česku od 1.822.500 Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (37)
Automobilka BMW zveřejnila s napětím očekávané ceny dvojice ostrých modelů M3 a M4. Překvapení se nekoná.

Čtyřdveřové kupé BMW M3 přijde zákazníka nejméně na 1.822.500 Kč, dvoudveřový sourozenec BMW M4 Coupé 1.855.000 Kč včetně DPH. Pro srovnání, v prosinci 2013 se předchozí generace modelu M3 s osmiválcovým atmosférickým motorem prodávala jako kupé za částku 1.800.000 Kč. Stejnou cenu si M3 kupé drželo i v předešlých měsících, dá se tedy říci, že BMW se rozhodlo držet svou cenovou politiku i přes devalvační zásahy ČNB.

Oba vozy mají pod kapotou dobře známý třílitrový (2979 cm3) přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW při 5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. BMW se v tiskové zprávě zmiňuje, že je k mání v širokém rozsahu otáček, od 1850 do 5500 min-1. Normovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit.

Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC.

Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby, vzadu je pětiprvková. Výfukový systém má dvě dvojité koncovky. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců, pneumatiky mají vpředu šířku 255, vzadu 275 mm.

Sedan měří na délku 4671 mm, je 1877 mm široký a 1424 mm vysoký. Kupé je stejně dlouhé, o 7 mm užší a 41 mm nižší. I když jsou M3 a M4 tříprostorové, nechybí jim asymetricky dělené a sklopné zadní sedačky, respektive opěradla. Ty jsou stejně jako přední vyrobené z karbonu a čalouněné kůží. Příplatky zahrnují například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní sedadla M s vyhříváním, pochopitelně nechybí ani program BMW Individual. Součástí výbavy můžou být i elektroničtí pomocníci z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a podobně. Za příplatek je aplikace Laptimer, která měří časy na kolo při řádění na okruzích, k dvouspojkové převodovce M DCT také launch control i divoká funkce Smokey Burnout.

Oficiální uvedení BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé na český trh proběhne 21.6. 2014.

Aleš Jungmann
Diskuze (37)
Avatar - white label
23. 1. 2014 00:59
Re: Cena
"Příplatek" za M4 (proti M3) mi přijde spíš pouze "symbolický", i proto bych měl mezi nimi jasno docela rychle... ;-)
Avatar - white label
23. 1. 2014 00:50
Re: Slabý
Dobrý..., jen to chtělo trošku delší nadpis, namísto "Slabý", "Slaboduchý"! ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2014 00:42
Re: Slabý
5,8 litru? Tak to radši nechci vědět co to znamená když ty na to hodně šlapeš. To tu dneska maj sraz TDI střelci? >:D >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2014 00:40
Re: Slabý
Sakra tyhle kraviny sem už dlouho nečet :yes: >:D >:-[]
22. 1. 2014 22:22
Pekné ale
Je to krásne auto. Bol by som blbec ak by som povedal že sa mi M3 resp. M4 nepáči ale tá cena mi ničí sen. Nie som stých čo si to môžu hneď dovoliť a ak vôbec no mám sen ako každý, kto šoféruje auto pretože ho to baví. Auto v konfigurácii akej by som chcel by ma stálo ca 90k eur. To je pekná suma no za tú sumu si kúpim najskôr Nissan GT-R. Som hrdým majiteľom e46 320d z roku 2003 a nemôžem sa sťažovať. Tento rok si zadovážim ešte jednu E46 ale už vo verzii M. Sú to krásne autá, nenáročné na údržbu a z množstvom dostupných náhradných dielov. BMW robíš krásne autá ale najkrajšie si už spravil (e36, e46)! A za tú cenu si viem predstaviť vo svojej garáži Hi Tech GT-R (mám slabosť pre Hi-Tech)