Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

1. červenec: Den, kdy se rozhodne o budoucnosti Maybachu

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Zanikne Maybach, nebo bude dále pracovat na vývoji druhé generace superluxusního sedanu společně s Aston Martinem?

Žádná jiná alternativa než zmíněné dvě neexistuje, tato slova vyřkl i šéf Daimleru Dieter Zetsche na nedávné tiskové konferenci. Pravděpodobnější je kladné rozhodnutí, dodal. Již delší dobu prosakují informace o spolupráci značky Maybach s britským Aston Martinem, které Zetsche rovněž potvrdil. S jiným partnerem se nejedná.

Obě značky by měly sdílet motory, platformy i hybridní systémy. Společný vývoj zahrnuje luxusní limuzínu a crossover. Nový sedan, pokud tedy přijde, se bude prodávat nejen jako nástupce Maybachu 57/62, ale i s emblémem oživené Lagondy. Ta už před časem představila luxusního křížence, kterého se také zákazníci nejspíše dočkají. Ten používá podvozkové skupiny nedávno odhalené třetí generace SUV Mercedes-Benz ML, ale také připravovaného nástupce větší třídy GL. Aston Martin má v úmyslu použít německé motory V8 a V12 a sedmistupňovou automatickou převodovku.

Koncept příští generace sedanu Maybach je podle Zetscheho ve značně pokročilé fázi vývoje. Na druhou stranu přiznal chybu: Daimler utratil přes miliardu dolarů na rozvoj značky Maybach, ale investice do vozidla vyráběného prakticky kusově nebyla příliš dobrá.

Loni vzniklo jen 157 aut, zatímco největší konkurent Rolls-Royce jich postavil přes 2000, tedy asi třináctkrát více! To dokazuje tristní situaci. V USA našlo majitele pouhých 63 vozů. Přitom ve Stuttgartu původně plánovali roční prodej 1.500 kusů, z toho pět stovek ve Státech.

Hlavním minusem Maybachu je přemrštěná cena za vůz, který veřejnost vnímá jen jako luxusnější Mercedes třídy S předchozí generace (W220). Koneckonců, vždyť je také skutečně jeho derivátem, byť částka vynaložená na koupi je spojena s opravdu nadstandardními službami.

O osudu Maybachu se s konečnou platností rozhodne 1. července letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
14. 6. 2011 09:54
Re: Mělo tohle auto smysl?
Problém Maybachu je že ho nezná ani zbývajících 10 %. Ono tahat zapomenuté obchodní značky, ač je pod nimi prodáván relativně špičkový výrobek není najlepší strategie. Image se buduje dlouho, hodně dlouho.
14. 6. 2011 05:46
Re: Mělo tohle auto smysl?
Problem Maybachu je, ze jako auto pro vyvolene za velmi exkluzivni penize nenabizi exkluzivni produkt. Konzervativni design proc ne, ale od zakladu unikatni (byt z vyuzitim skupin, co nejsou videt, od Mercedesu) vyrobek. Co zcela zabilo cely projekt podle meho byla image prebouchaneho S, ke vsi hruze priznana. Proc by mel nekdo soudny, kdo nema zadne velke citove pouto ke znace Maybach, utracet takove penize za "vylepseny Mercedes", kdyz lze mit v teto kategorii opravdovy unikat? Image samotne znacky Maybach je podle meho OK, oni skutecne nemohou mit reklamu na dresech hokejistu, aby je znal kazdy Tony, takze pokud je 90% populace nezna, vubec to nemusi vadit.
13. 6. 2011 19:26
Mělo tohle auto smysl?
Co myslíte? Já bych řekl, že ne (asi tak jako Phaeton od VW) Mercedes se chtěl ukázat a neklaplo to. Popravdě jsem ho viděl jen jednou před divadlem Kalich, tj nejspíš pan Horáček, parkoval ve vjezdu a modré zóně, tak byl dlouhý >:D ;-)
Avatar - euro89
13. 6. 2011 17:17
Re: Co???
Vím, že reklama je důležitý zdroj příjmu. Ale tak s ohledem o jaký jde stránky by tu mohly být jen reklamy, který nějak souvisí s auty či automobilovým průmyslem.
Avatar - cri-cri
13. 6. 2011 16:59
Re: Co???
:yes: jen to ale nepřahánět