1. červenec: Den, kdy se rozhodne o budoucnosti Maybachu
Žádná jiná alternativa než zmíněné dvě neexistuje, tato slova vyřkl i šéf Daimleru Dieter Zetsche na nedávné tiskové konferenci. Pravděpodobnější je kladné rozhodnutí, dodal. Již delší dobu prosakují informace o spolupráci značky Maybach s britským Aston Martinem, které Zetsche rovněž potvrdil. S jiným partnerem se nejedná.
Obě značky by měly sdílet motory, platformy i hybridní systémy. Společný vývoj zahrnuje luxusní limuzínu a crossover. Nový sedan, pokud tedy přijde, se bude prodávat nejen jako nástupce Maybachu 57/62, ale i s emblémem oživené Lagondy. Ta už před časem představila luxusního křížence, kterého se také zákazníci nejspíše dočkají. Ten používá podvozkové skupiny nedávno odhalené třetí generace SUV Mercedes-Benz ML, ale také připravovaného nástupce větší třídy GL. Aston Martin má v úmyslu použít německé motory V8 a V12 a sedmistupňovou automatickou převodovku.
Koncept příští generace sedanu Maybach je podle Zetscheho ve značně pokročilé fázi vývoje. Na druhou stranu přiznal chybu: Daimler utratil přes miliardu dolarů na rozvoj značky Maybach, ale investice do vozidla vyráběného prakticky kusově nebyla příliš dobrá.
Loni vzniklo jen 157 aut, zatímco největší konkurent Rolls-Royce jich postavil přes 2000, tedy asi třináctkrát více! To dokazuje tristní situaci. V USA našlo majitele pouhých 63 vozů. Přitom ve Stuttgartu původně plánovali roční prodej 1.500 kusů, z toho pět stovek ve Státech.
Hlavním minusem Maybachu je přemrštěná cena za vůz, který veřejnost vnímá jen jako luxusnější Mercedes třídy S předchozí generace (W220). Koneckonců, vždyť je také skutečně jeho derivátem, byť částka vynaložená na koupi je spojena s opravdu nadstandardními službami.
O osudu Maybachu se s konečnou platností rozhodne 1. července letošního roku.