10 aut, která (v USA) nejčastěji kupují ženy
Za auta pro ženy jsou mužskou polovinou populace nejčastěji označována malá roztomilá vozítka v jasných barvách, protože správný chlapák do něčeho takového přece nesedne. Realita je ovšem někde jinde, což dokazuje i běžný provoz na českých silnicích, v němž na ženu za volantem roztomilého čehosi až tak často nenarazíte.
V USA je situace hodně podobná, což dokládají i data z výzkumu společnosti Polk, která zveřejnil web Inside Line. Podle nich totiž ženy při nákupu vozu uvažují poměrně pragmaticky, ovšem s jistým ohledem na své estetické vnímání vozu.
Právě díky tomuto přístupu je na první pozici, mezi deseti auty, která v USA nejčastěji kupují ženy, Volvo S40. Ženy u tohoto švédského sedanu představují 57,9 % kupujících a vedle designu je přitahuje pověst značky Volvo jako výrobce bezpečných a spolehlivých vozů.
Na druhé pozici je s 56,9 procenty crossover Nissan Rogue a teprve třetí místo s 56,4 % obsadil kupé-kabriolet Volkswagen Eos, který je v tomto žebříčku prvním autem, o němž lze říci, že u něj převažuje styl nad praktičností.
Volkswagenu mezi auty kupovanými ženami patří ještě čtvrtá pozice, na níž je s 54,6 % Beetle ve své nové generaci. Ta si oproti svému předchůdci mírně pohoršila, protože sportovnější design začal k tomuto modelu přitahovat více mužských zákazníků.
Na pátém místě se vracíme od stylu k praktičnosti, protože je zde s 54,1 % pětidveřový hatchback Toyota Matrix. Po něm následuje přehlídka SUV a crossoverů, která začíná u šestého Hyundai Tucson (54,0 %) a pokračuje přes sedmou Hondu CR-V (53,4 %) k osmé Toyotě RAV4 (53,0 %).
Poslední záchvěv odklonu od především praktických vlastností předvádí Nissan Juke, který se ale o deváté místo dělí s Jeepem Compass a oba mají shodně 52,7 %.