Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 aut, která (v USA) nejčastěji kupují ženy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Jaká auta si nejčastěji kupují ženy? Právě na tuto otázku odpovídá výzkum, který vychází z prodejních čísel na severoamerickém trhu za loňský rok.

Za auta pro ženy jsou mužskou polovinou populace nejčastěji označována malá roztomilá vozítka v jasných barvách, protože správný chlapák do něčeho takového přece nesedne. Realita je ovšem někde jinde, což dokazuje i běžný provoz na českých silnicích, v němž na ženu za volantem roztomilého čehosi až tak často nenarazíte.

V USA je situace hodně podobná, což dokládají i data z výzkumu společnosti Polk, která zveřejnil web Inside Line. Podle nich totiž ženy při nákupu vozu uvažují poměrně pragmaticky, ovšem s jistým ohledem na své estetické vnímání vozu.

Právě díky tomuto přístupu je na první pozici, mezi deseti auty, která v USA nejčastěji kupují ženy, Volvo S40. Ženy u tohoto švédského sedanu představují 57,9 % kupujících a vedle designu je přitahuje pověst značky Volvo jako výrobce bezpečných a spolehlivých vozů.

Na druhé pozici je s 56,9 procenty crossover Nissan Rogue a teprve třetí místo s 56,4 % obsadil kupé-kabriolet Volkswagen Eos, který je v tomto žebříčku prvním autem, o němž lze říci, že u něj převažuje styl nad praktičností.

Volkswagenu mezi auty kupovanými ženami patří ještě čtvrtá pozice, na níž je s 54,6 % Beetle ve své nové generaci. Ta si oproti svému předchůdci mírně pohoršila, protože sportovnější design začal k tomuto modelu přitahovat více mužských zákazníků.

Na pátém místě se vracíme od stylu k praktičnosti, protože je zde s 54,1 % pětidveřový hatchback Toyota Matrix. Po něm následuje přehlídka SUV a crossoverů, která začíná u šestého Hyundai Tucson (54,0 %) a pokračuje přes sedmou Hondu CR-V (53,4 %) k osmé Toyotě RAV4 (53,0 %).

Poslední záchvěv odklonu od především praktických vlastností předvádí Nissan Juke, který se ale o deváté místo dělí s Jeepem Compass a oba mají shodně 52,7 %.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
29. 3. 2012 13:47
Re: Titulek
A co jsem asi napsal původně?
29. 3. 2012 07:08
Re: Titulek
V článku jsou uvedena procenta podílu žen jakožto kupců, což ovšem neznamená, že tyto modely kupují ženy nejčastěji.

Pokud si Volvo S40 koupí celkem 12 lidí za rok z toho 7 žen, ale třeba VW GOLF 500 lidí z toho 100 žen, tak které auto kupují ženy častěji?

Článek by se měl jmenovat např. "modely s největším procentuálním podílem žen-kupců", což ale už nevypadalo tak "hezky" a my bychom se neměli o čem dohadovat.
28. 3. 2012 21:13
Re: Titulek
No jo, máš pravdu. >:D Hold myslím na trh, ne na model. Špatný úhel pohledu. :-!

Edit: Sice mi došlo, že se to dá vyložit i jinak, ale nějak mi to, co jsi napsal, nedává smysl. :-) "tato auta kupují ženy nejčastěji i když největší podíl kupců mohou být muži" je podle mne protimluv. Jsem se původně zasekl v půlce tvého příspěvku a nedočetl jsem ho do konce. >:D
28. 3. 2012 20:16
Re: Titulek
Titulek je přesný,protože tato auta kupují ženy nejčastěji i když největší podíl kupců mohou být muži.Je to zkrátka dobré auto. >:D :yes:
28. 3. 2012 17:26
Titulek
Ten titulek je trochu nepřesný, ne? Jsou to spíš auta, u kterých ženy tvoří největší podíl kupců.