Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejděsivějších silnic podle Jalopniku

David Bureš David Bureš 30. 11. 2012 • 04:01
33
Mezi nejděsivější silnice patří podle amerického serveru průsmyk v Itálii nebo bulvár v New Yorku.

Vůbec nejděsivější silnicí světa je silnice Yungas v Bolívii, které se přezdívá silnice smrti. Tvrdí to známý americký motoristický server Jalopnik.

Jalopnik se svých čtenářů zeptal na ty nejděsivější silnice světa. Na základě nejlepších odpovědí na tuto otázku následně redaktoři sestavili pořadí nejstrašidelnějších míst, po kterých mohou řidiči jet.

Americký server tvrdí, že některé děsivě vypadající silnice jsou zároveň cestami, kde si řidiči svoji jízdu za volantem maximálně užijí. Jiné jsou ale doslova „pozvánkou na smrt.“ Vybrané cesty jsou pak úděsné v tom, že po nich jezdí bezohlední nebo nezkušení řidiči.

Nejděsivější silnice světa, silnice Yungas, leží v Bolívii, kde spojuje metropoli La Paz s městem Coroico. Svoji přezdívku tato cesta dostala kvůli množství obětí, každý rok na této silnici podle odhadů zemře 200 až 300 lidí. Provoz na této silnici komplikují časté mlhy, déšť, sesuvy půdy, kluzký povrch a na řadě míst šířka jen pro jeden automobil.

Druhý skončil průsmyk Stelvio v Itálii, který podle jiných žebříčků patří mezi místa, kde si motoristé mohou řízení auta nejvíce užít. Jalopnik tvrdí, že Stelvio je nebezpečné v tom, že množství vlásenek řidiče láká brzdit stále později a tvrději, pokud to však řidič přežene, může se zřítit z útesu.

Čínské silnice jako celek uzavírají nejděsivější trojici silnic světa. Zdejším problémem jsou nepředvídatelní řidiči. Po místních cestách jezdí tisíce lidí, kteří vlastní své první auto a kteří s řízením nemají velké zkušenosti. U takových šoférů je těžké odhadnout, co za pár sekund udělají. Nejhorší situace je pak v centrech čínských velkoměst.

Čtvrté nejděsivější silnice na světě jsou ty v Rusku, což dokazuje i množství videí z této země, které jsou plné dopravních nehod a nezvyklého chování zdejších účastníků silničního provozu. Podle Jalopniku se zdá, že neuplyne den, aby se na ruských silnicích nestalo něco bláznivého.

Děsivý je také bulvár Queens v New Yorku. Jeden z čtenářů Jalopniku tvrdí, že v této ulici je spoustu křižovatek v podivných úhlech, je tu mizerná viditelnost a navíc se to tu hemží mnoha lidmi, kteří chtějí přejít silnici na druhou stranu.

Desítku nejděsivějších silnic uzavřely „ledové“ silnice na severu Kanady, které vedou přes zamrzlá jezera či řeky. Právě zmrzlý povrch dělá tyto silnice děsivé a nebezpečné.

Nejděsivější silnice světa podle serveru Jalopnik
Poř.SilniceDůvod děsivosti
1.Yungas Road, Bolíviesesuvy půdy, kluzký povrch, úzká šířka…
2.Průsmyk Stelvio, Itáliemnožství zatáček
3.Silnice v Číněnezkušení a nepředvídatelní řidiči
4.Silnice v Ruskunebezpeční řidiči
5.Průsmyk Red Mountain, USAnebezpečné zatáčky, skály
6.Merritt Parkway, USAmnožství zatáček, hustá doprava
7.Queens Boulevard, USAmizerná viditelnost, množství chodců, hustá doprava…
8.NJ Route 1&9, USAúzká cesta, výmoly, rychle jedoucí řidiči…
9.Pikes Peak, USAměnící se počasí, nepozorní turisté…
10.„Ledové“ silnice v Kanaděled, sníh

Námět k diskuzi: Která je podle vás ta nejděsivější silnice v Česku?

Související články

Avatar - vijo
3. 12. 2012 10:25
Re: A z bližších lokalít...
bol som tam minulý rok na východ slnka... skoro ráno tam nebolo žiadne auto, tak som si poslednú sériu zákrut dával dokonca skrz ručnú, inak to ale nie je cesta na radosť z jazdy, skôr však na radosť z krajiny :-)
2. 12. 2012 09:26
Re: Mauna Kea
cesta na Trollstiegen byla uzasna,100 konova Thalia to dala,ikdyz obcas se jelo i na jednicku v zatackach v plnym rejdu).......u toho vodopadu zhruba v puli kopce na plne zatazenou rucni brzdu jsem si nebyl jistej jestli se nerozjede),nechtel jsem vypinat motor....
Avatar - guze
1. 12. 2012 23:09
Re: D1
Parádně napsáno, kéž by si tenhle text mohli přečíst lidé na novinkách :yes:
1. 12. 2012 21:06
Re: D1
jj, ale proč? Byla projektovaná na cyklické zbrušování a potom by vydržela bez problémů v krásně sjízdným stavu desítky let a to zcela bez hrbů. Nevymačkala by se těžkými kamiony jako ty dnešní nekvalitní předražené dálnice, kde stojí délkový metr milion korun.
Ale správa silnic a dálnic se na údržbu vykašlala (aby měli důvod pro celkovou rekonstrukci) a tak to dopadlo jak to dopadlo. Přitom zbroušení jednoho kilometru by stálo jen 60 tisíc, zatímco nová dálnice bude stát co kilometr miliardu. A za 2 měsíce po otevření v ní budou vyježděné koleje, propadne se, atd. Ok, ze 60 tisíc za zbroušení povrchu se špatně "odklání" do vlastní kapsy, zato z miliardy když se pár desítek milionů ztratí, kdo si toho všimne?
Avatar - baca42
1. 12. 2012 17:44
Re: Stelvio
Takhle jsem na Stelviu a okolí sjel zadní gumu. Levý zatáčky na dvojku, pravý na jedničku.[odkaz]

Články odjinud