20 nejhorších aut podle Auto Bildu
Auto Bild sestavil žebříček 20 nejhorších aut. Ten vznikl na základě hodnocení samotných uživatelů. Podmínkou bylo, že motoristé o daném autě zveřejnili alespoň 20 uživatelských testů. Všechna auta z dvacítky nejhorších dosáhla průměrného hodnocení alespoň ve dvou oblastech.
Nejhorším autem se podle uživatelů stal Mercedes-Benz třídy A první generace. Z 22 uživatelských testů získal průměrné hodnocení 2,82. Uživatelé na autě ocenili interiér a variabilitu, kompaktní rozměry, ale i to, že je vůz ekonomický a pohodlný. Naopak mu vytkli nedbalé zpracování, náchylnost ke korozi (především v oblasti dveří), slabé motory a vysokou pořizovací cenu spolu s vysokými servisními náklady.
Druhá generace Áčka skončila patnáctá, stejné hodnocení získalo i Béčko. Na obou uživatelé vychválili pohodlný vnitřek a kvalitní motory. Naopak jim vytkli rezavějící dveře. Lidem také vadí, že působí jako vozy pro penzisty.
Na druhé příčce skončil s průměrným skóre 2,67 Smart Fortwo první generace. Jeho plusy jsou snadné parkování, nízké náklady na provoz a zábava za volantem. Výhodou je také to, že se do něj vejdou i vysocí lidé. Jeden z uživatelů pak vyzdvihl to, že se do zavazadelníku vejde šest beden s pivem. Nevýhodami jsou vysoká pořizovací cena či vysoká spotřeba paliva. S autem se také hůře jezdí na dlouhé cesty.
Bronzový a tedy „třetí nejhorší automobil“ je dle Auto Bildu třetí generace VW Polo. Majitelé na něm vychvalují jeho jednoduchou techniku, agilitu a dobrou manévrovatelnost. Nevýhodou je koroze, horší převodovka a to, že ABS ani boční airbagy nebyly pro tento vůz dodávány standardně. V době jeho vzniku to však nebylo nic neobvyklého.
Čtvrtá generace Pola skončila pátá. Na něm se motoristům líbí ekonomický turbodiesel a komfortní sedadla, naopak jim vadí vysoké servisní náklady a problémy s elektronikou.
Čtvrtá byla Toyota Corolla deváté generace (prodávaná mezi lety 2002-2007). Uživatelé na ní ocenili poměr výkon-cena nebo spolehlivost, na druhou stranu jim vadily hlučné motory s nízkým točivým momentem a vysokou spotřebou paliva, nepohodlná přední sedadla a brzdy, které se rychle opotřebují.
Nejnovějším autem, které skončilo v desítce nejhůře hodnocených aut, je celkově osmý Fiat 500. Ten se podle motoristů může chlubit líbivým designem, kvalitním motorem a podvozkem, na druhou stranu je jeho nevýhodou velký poloměr otáčení, nepohodlné sedačky nebo horší komfort.
Největším automobilem v nejhorší desítce je pak první generace VW Sharan. Jeho výhodou je prostornost, variabilita a rozměrné dveře. Motoristům ale chybí boční posuvné dveře, navíc jim vadí slabší a hlučný turbodiesel či náchylnost ke korozi.
Z prodejně úspěšných aut zmiňme Ford Focus druhé generace, který skončil celkově dvanáctý. Motoristé chválí jeho design a spolehlivé motory, naopak odsuzují omezený výhled vzad, vysokou spotřebu benzinových agregátů, nedbalé zpracování a nevyhovující služby autorizovaných servisů.
Nejhorší automobily podle německého Auto Bildu | ||
Poř. | Model | Průměrná známka |
1. | Mercedes-Benz třídy A (W168) | 2,82 |
2. | Smart Fortwo (MC01) | 2,67 |
3. | VW Polo III | 2,5 |
4. | Toyota Corolla E120 | 2,47 |
5. | VW Polo IV | 2,44 |
6. | Opel Corsa B | 2,42 |
7. | Peugeot 206 | 2,4 |
8. | Fiat 500 | 2,39 |
9. | Opel Meriva A | 2,37 |
10. | VW Sharan I | 2,36 |
11. | Opel Corsa C | 2,36 |
12. | Ford Focus II | 2,32 |
13. | VW Caddy 2K | 2,3 |
14. | Volvo S40/V40 (Typ V) | 2,27 |
15. | Mercedes-Benz třídy A (W169) | 2,26 |
16. | Mercedes-Benz třídy B (W245) | 2,26 |
17. | VW Golf III | 2,26 |
18. | Opel Vectra B | 2,26 |
19. | Opel Zafira B | 2,26 |
20. | Ford Galaxy I | 2,22 |