Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

30 nejrozšířenějších aut v ČR: Vede Felicia, Mégane v TOP5

18. 2. 2011 • 06:55
52
45
Zobrazit náhledy (52)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Škodovky stále vládnou vozovému parku České republiky. Mezi nejrozšířenějšími modely jsou ale i Trabanty s průměrným stářím 37 let.

Za poslední půlrok z registru osobních aut zmizelo 4,5 tisíce Felicií, přesto je domácí model z 90tých let s 393 tisíci kusy stále nejrozšířenějším autem v Česku. Druhé místo náleží Škodě Fabia s 368 tisíci ks (+7,5 tisíce), třetí je Octavia s 324 tisíci ks (+12,5 tisíce).

Nejrozšířenějším zahraničním modelem je Renault Mégane, který se vyhoupl na páté místo, když předstihl Škodu 120. Stále jako jediný importovaný vůz má více než 100 tisíc registrací, konkrétně 111 tisíc.

V celém žebříčku nedochází k žádným výrazným změnám, mezi 20 nejrozšířenějšími modely klesly pouze již nevyráběné typy. Škoda 105 a 136 si pohoršily shodně o dvě příčky a Ford Escort se propadl za Mondeo.

Jediným mimoevropským autem v žebříčku zůstává stále Toyota Yaris, ke konci roku 2010 se vyšvihla z 32. na 30. místo.

Nejnižší věkový průměr v top 30 vykazuje Škoda Superb (4,94 roku), nejvyšší Škoda 100 (39,07 roku).

Průměrný věk všech osobních automobilů se za rok 2010 mírně zvýšil a to na 13,70 roku. Existují však relativně značné rozdíly mezi jednotlivými kraji a okresy. Jestliže v Praze byl průměrný věk osobních automobilů 13,11 roku, tak Ústeckém 14,71 roku. Nejmladší park osobních automobilů je registrován v okrese Praha - západ (11,75 roku). Na druhé straně vozový park v průměrném věku přes 15 let je v okresech Jeseník (15,03 roku), Chomutov (15,06 roku) a Děčín (15,29 roku).

Rovněž tak stupeň motorizace, to je počet obyvatel připadajících na 1 osobní automobil (OA), se regionálně značně liší. V Praze je to 1,93 obyv./OA, následuje okres Plzeň – jih (1,98 obyv./OA) a České Budějovice spolu s Mladou Boleslaví (2,05 obyv./OA). V žádném okrese ČR nepřipadají na jeden osobní automobil více než 3 obyvatelé; nejvíce je to 2,90 obyv./OA v okrese Jeseník, dále pak v okrese Karviná (2,89 obyv./OA) a v okrese Bruntál (2,87 obyv./OA). Přitom před deseti lety (k 31.12.2000) byl průměr za celou ČR 2,99 obyv./OA a v patnácti okresech hodnota přesahovala 3,50 obyv./OA.

Témata
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 2. 2011 15:45
Re: Megane
Co jsem uznal, postavil jsem je proti sobě. Můžu postavit vedle BMW Ladu Prioru a na kvalitě lady ani BMW to nic nezmění. Takže jaký výprask? Někdy je z tebe cítit nějaký vyzrálost a inteligence, ale někdy píšeš stylem jako bys "to tady osvobodil", což je dost v rozporu a vypadá to podivně.
Já bych tvá slova upravil. Renault je špička, to jsem koneckonců nikdy netvrdil, že není, to jen ty ze mě děláš nabubřelce, ale je špička v tom co dělá. To jest levné a místama low endové(Thalia) auta, rodinné MPV (v tom je špička) a kvalitní mainstream (Laguna). Což už když se na to podíváš, tak nesmysl to porovnávat s BMW jakožot výrobcem sedanů, kupé a SUV. O to mi celou dobu jde. Že má Renault skvělé hothatche, skvělou bezpečností úroveň, 4Control a já nevím co vše je super, beru to a nepopírám. Zkrátka si myslím, že celá naše diskuze byla zbytečná, jelikož ses ty jen chytl na můj ryp do Ranaultových českých dumpingových cen, to je vše...

Díky za chválu TDS, je to moje první auto. Možná jsem měl volit benzín, ne kvůli spolehlivosti (krom vodní pumpy jsem neměl žádný problém na motoru), ale spíš, že benzín se víc do tohohle auta hodí. Jede slušně, ale někdy to nestačí, však to znáš, výkonu není nikdy dost ;-)

Tvá oblíbená auta nejsou můj šálek čaje, ale takové odlehčené Clio II RS dá na * lecčemu, to jsem viděl na vlastní oči ;-)

P..a na kapotě byla opět z mé strany rypačka, to nic nevypovídá o mě přece. Pokud máš Renaulty, tak sis na to ještě nezvykl? ;-)

Podle tebe jsem možná nadutý a já nevím co vše. Vyvracet ti to nebudu, je to koneckonců jedno, ale měl bys vědět, že BMW je pro mě láska. Nemám BMW proto, abych byl khůl krutý týpek, ale jen protože se mi líbí. Jiné auto si určitě v dohledné době nekoupím. No takže asi tak...
Jen pro zajímavost, ty jsi vlastníkem nějakého hothatche nebo přímo Clia RS?
21. 2. 2011 10:01
Re: Megane
Hmm...máš pravdu nemá smysl ti dál cokoliv říkat...sám si uznal, že srovnatelný modely jsou 3er a Laguna, tím si svoji prémiovou modlu postavil vedle lowendu s pi..u na kapotě... solidní výprask >:-[] Nikdy sem nenapsal, že rencek je prémiové auto a rozhodně si to nemyslím, ale celkem slušně sem ti dokázal, že technicky nějak za BMW nezaostává, což je logické, když na vývoj nových technologií dává víc peněz, než BMW. Díval sem se na tvoje 325 TDS, pěknej kousek, hlavně ať drží a ať ti přináší jen radost, díky "dieslovým Nm" to i na tu váhu pojede celkem slušně, takže hlavně opatrně :yes:
Můj svět jsou HotHatche, Clio 3 RS, Civic TypeR 7G, Honda Prelude, Megane Coupe. A tvůj zas velké sedany...v pořádku, ale nebuď povýšenec, ještě botřebuješ čas na dozrání, ještě hodně diskuzí s takovýma, jako jsem já, pak nutně potřebuješ potkat pár modelů s p...u na kapotě a nápisem R.S., pak si zajeď na formule 1, nebo ještě lépe na World Series by Renault. Pak možná přijdeš na to, že BMW jsou sice v něčem světová špička a rozhodně v globálu dobrá auta , ale pak sou tady auta s DIAMANTEM na kapotě, který opravdu v některých disciplínách zadupou Mnichovskou vrtuli do země! To není ani moje přání, ani můj sem, ale realita. Ale nevěš hlavu, já byl před pár lety stejně tvrdohlavej a nadutej, jak ty ;-)
20. 2. 2011 06:57
Re: Megane
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 2. 2011 00:18
Re: Megane
Jo Vel Satis, ten byl tak ošklivý až byl nádherný ;-) A Avantime? Tomu bych snad odpustil i centrální přístroje. Měl jsem rád tyhle avantgardní Renaulty. Dle mého byla chyba je uvést pod značkou Renault. Kdyby měl Renault zavedenou značku, něco jako Lexus, tak by myslím měly trhu co říct.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 2. 2011 00:15
Re: Megane
Vidíš, tohle je diskuze na úrovni, ne jako s adamikosem :yes: Aha, už to vidím, máš Lagunu GT, super volba. Taky respektuju a uznávám, že máš sjety nové bavoráky. Já spíš ty starší. Ale to je fakt v celé prémii. Základní verze německého tria, no uznávám Audi je na tom líp, mají základní interiéry dost omšelé. MB C Classic tak i E90, tam je to navíc děs bez navi, to je jen rovná linie be nápadu. Hold pozůstatek Bangela. Fakt je i to, že právě tyhle verze jsou s srovnatelné s top verzemi laguny jak správně píšeš. V Laguně III jsem seděl několikrát, ale nejel s ní. Interiér na mě působil hodně dobře, ale to je asi jediný Renault, který to kdy dokázal. Scenic a hlavně Espace u mě nemohou nikdy bodovat kvůli centrálně umístěným přístrojům, na které jsem já absolutně vysazený. Takže proto mi tyhle interiéry nic neříkají. Že jsou rodinně praktické s milionem praktických vymožeností a schránek nepopírám. Ne nadarmo je Scenic jeden z nejprodávanějších MPV.

V kostce...BMW je proti Renaultu jiný svět, ale tam, kde se ty světy protnou, může (a nemusí) dojít k nečekaným situacím.

Velmi dobře řečeno. Já bych dodal svůj názor a to je ten, že k tomu protnutí světů docházet může, ale myslím si, že jen velice sporadicky. Jelikož si myslím, že když má člověk určitý obnos peněz na auto, tak většinou ví co zhruba chce. Takže bud chce něco ze sorty prémiovek nebo rádoby prémiovek a nebo takovou tu obyčejnou střední třídu (nemyšleno nijak hanlivě). Proto k faktickému boji o zákazníka 3er vs Laguna dochází spíše jen na diskuzních polích. Proto jsem nikdy nepochopil adamikose a jeho mermomocné srovnání nesrovnatelného. Renault, jakožto výrobce především levných,malých a rodinných vozů s BMW jakožto tradiční značkou výrobce výkonných sedanů a kupé (no a SUV ;-\ ). Takže jediné opravdivé srovnání je Laguna vs 3er na tom se shodneme ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku