Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

44. Ročník Rally San Remo -preview

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Italská soutěž v centru letoviska San Remo se může pyšnit za své historie zajímavostmi i skandály.

Panizzi o čistý hattrick!

44. Ročník Rally San Remo -preview

19.- 22. září 2002

11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers


11. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers

5. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

Povrch asfalt

Italská soutěž v centru letoviska San Remo se může pyšnit za své historie zajímavostmi i skandály. V roce 1974 se tu daří vyhrát S. Munarimu na Lancii Stratos před smečkou konkurenčních pronásledovatelů továrního týmu Fiat. Byli nasazeny aby zabránili Lancii v získání titulu MS továrních týmů. Poprvé v seriálu MS tu vyhrává v roce 1981 žena M. Mountonová se spolujezdkyní F. Ponsovou na voze Audi Quattro A1, v roce 1985 zde získává své první a poslední vítězství Audi Sport Quattro S1 jezdec W. Röhrl a v roce 1986 tu prapodivnou diskvalifikaci zažívají vozy Peugeot 205 kvůli "nedovoleným podélným lištám". Soutěž tehdy vyhrál M. Alén a stal se na konci sezóny mistrem světa na pouhých čtrnáct dní. Výsledky San Rema 1986 byli anulovány a od zeleného stolu se MS pro rok 1986 stal J. Kankkunen. V pozadí nestál nikdo jiný jak "velký manager" J. Todt, který společně s právníky po předčasném zrušení skupiny B vysoudil na FIA peníze. V roce 1993 tu byl diskvalifikován C. Sainz na voze Lancia Delta HF z druhého místa.

Samotná soutěž se poprvé jede v roce 1928 pod tehdejším názvem Rally de Fiori a následující ročník 1929 je zároveň poslední. Znovu je obnovena až počátkem šedesátých let (1961) pod tradičním názvem Rallye San Remo - Rallye d' Italia. A od roku 1973 je pravidelnou soutěží seriálu MS. San Remo bylo snad jedinou soutěží v seriálu MS, kdy se jelo ve třech dnech na třech různých površích. Změna předpisů, a zkracování RZ vedlo k tomu, že San Remo se stalo jednou z čistě asfaltových soutěží, když ráz úzkých silniček kde na jedné straně jsou skály a na druhé propasti byl zachován. Jakékoliv zaváhání znamená konec nadějí v soutěži. Také zařazení soutěže na začátek podzimu dělá soutěž zajímavou. Poměrně dost tu prší, objevují se mlhy a spadané listí s jehličím dokáže vytvořit svoje.

První dva ročníky rally San Remo vyhrál v letech 1928,29 Urdareanu na vozech Fiat 520 a 521. Obnovenou premiéru v roce 1961 vyhrál De Villa na voze Alfa Romeo Giulietta. Mezi vítěze se v roce 1964 zařadil i E. Carlsson s vozem Saab 96, v letech 1965-66 tu byl úspěšný Cella s vozem Lancia Fulvia, a v roce 1968 tu vyhrál P. Toivonen na voze Porsche 911 T. Vítězství tu zaznamenaly i legendární vozy Renault Alpine 110 a to v roce 1970 když vyhrál J. L. Therrier a v roce 1971 O. Andersson. První vítězství v seriálu MS značek v roce 1973 zaznamenal J. L. Therrier s vozem Renault Alpine A 110 1800 S. Od roku 1974 tu kralovaly vozy tovární značky Lancia, když vyhrál S. Munari na Lancii Stratos, dva následující ročníky 1975-76 vyhrál B. Waldegaard rovněž na Lancii Stratos. Mezi úspěšné jezdce patří

M. Moutonová 1981 a S. Blomqvist 1982 oba na vozech Audi Quattro, A Vatanen tu zvítězil v roce 1984 s vozem Peugeot 205 T16, bylo to při diskvalifikaci Peugeotu v průběhu soutěže v roce 1986 jediné vítězství týmu Peugeot do roku 2000. W. Röhrl, tu vyhrál v letech 1980 Fiat 131 Abarth a v roce 1985, Audi Sport Quattro. Mezi nejúspěšnější jezdce patří M. Alén který tu zvítězil v letech 1978 Lancia Stratos HF,83 Lancia Rally 037,86 Lancia Delta S4, M. Biasion tu kraloval na nezapomenutelné Lancii Delta 1987-89, je to jediný jezdec s čistým hattrickem a D. Auriol 1990-91 Lancia Delta HF Integrale, 94 Toyota Celica T 4WD. V roce 1995 byla soutěž zařazena do seriálu F2, kterou vyhrál P. Liatti s vozem Subaru Impreza. Od roku 1996 se soutěž vždy podařila vyhrát jednomu jezdci dvakrát po sobě. C. McRae vyhrál v letech 1996-97 s vozem Subaru Impreza, v ročnících 1998-1999 T. Mäkinen s vozem Mitsubishi Lancer a poslední dva ročníky 2000-01 vyhrál asfaltový specialista G. Panizzi na voze Peugeot 206 WRC. K úplnému výčtu chybí pouze ročníky 1992, kdy vyhráli italští jezdci A. Aghini, na Lancii Delta HF Integrále a v roce 1993 G. Cunico na Fordu Escort RS Cosworth.

Rally San Remo byla také oblíbenou soutěží týmu Škoda. Startovali tu L. Křeček, S. Kvaizar na vozech Škoda 130 L kdy v roce 1987 dosáhli největšího úspěchu a obsadili první dvě místa ve své třídě, absolutně to znamenalo 22 a 23. Místo. Startoval zde i E. Triner, s vozy Škoda Favorit 136 L 1993 (12) 1994 (18) na voze Škoda Felicia Kit Car 1995 (13 F2 4) v roce 1997 odstoupil s Octavii Kit Car por technické potíže a v roce 1999 dokončil po počátečních problémech na 23. místě. P. Sibera tu startoval už v roce 1991 na voze škoda Favorit 136 L a dokončil na 16 místě, v roce 1992 nedokončil a v roce 1993 byl třináctý. V letech 1994, 95, 97 a 98 nedokončil pro technické potíže.

40. ROČNÍK RALLY SAN REMO 1998

Celková délka soutěže 1 494 km 24 RZ (401 km) 153 posádek na startu, 76 v cíli.

Od počátku soutěže vyhrával jednu RZ za druhou úřadující MS Mäkinen, od sedmé RZ sváděl boj s Liattim, a vzdálili se svým pronásledovatelům. Na třetím a čtvrtém místě se odehrával souboj vozů Toyota mezi Sainzem a Auriolem. Výborně jel Španěl Puras, C. McRae ztratil při defektu, a byl devátý. Thiry měl od začátku problémy s nastavením vozu, pak se přidali potíže s turbem. Startoval tu i novic soutěže Seat Cordoba WRC, ale Rovanperä havaroval v třetí RZ a Duez byl až na 22. místě. V jedenácté RZ druhého dne byl nucen odstoupit Auriol, který trefil v trávě kámen a zničil závěs předního kola, havaroval i Kankkunen, který trefil zeď a potíže po hodinách měl Thiry, kterému zhasl motor. Mäkinenovi se podařilo vyhrát dalších pět RZ a zvýšil náskok před druhým Liattim. Skvěle jel C. McRae, který vyhrál dvě RZ a zajel v RZ 11a 12 shodný čas jako Burns, a tím se posunul na třetí pozici, čtvrtý byl Sainz, pátý Burns a šestý Thiry. V závěrečném dějství potvrzoval dravou jízdou Mäkinen svou vedoucí pozici. Druhý Liatti, bez týmovou režie nepustil před sebe C. McRae a ten musel tvrdě bojovat před dotírajícím Delecourem, který v cíli ztrácel na C. McRae necelé dvě vteřiny (+1,7).

V tomto ročníku startovali i vozy Škoda ve F2, ale moc štěstí neměli. Do soutěže nastupovali vozy s váhovým handicapem, Po potížích s hnacím hřídelem byl Sibera až 41 (F2 13.), Danti měl potíže s ložiskem kola a jel do výměny po třech. Ve druhé etapě znamenaly potíže s hnacím hřídelem stop pro Siberu, Danti přes problémy s převodovkou dokončil na 26 místě (F2 8)

1. T. Mäkinen - R. Mannisenmäki (Fin) Mitsubishi Lancer EVO V 4: 34.34,5
2. P. Liatti - F. Pons (I) Subaru Impreza WRC 4: 34: 50,3
3. C. McRae - N. Grist (GB) Subaru Impreza WRC 4: 36: 04,7
4. C. Sainz - L. Moya (E) Toyota Corolla WRC 4: 36: 06,4
5. G. Panizzi - H Panizzi (F) Peugeot 306 Maxi 4: 37: 55,7
6. B. Thiry - S. Prevot (B) Ford Escort WRC 4: 38: 21,7

41. ROČNÍK RALLY SAN REMO 1999

Celková délka soutěže 1 384,58 km 18 RZ (384,88 km) 119 posádek na startu, 55 v cíli.

Zajímavostí ročníku 1999 byla dvouminutová penalizace před začátkem samotné soutěže F. Delecoura, který byl spatřen na RZ na horském kole před začátkem rally. (Mimo určený termín prohlídky RZ tam nemá co dělat). Na startu se také objevili posádky týmu Škoda A. Schwarz a E. Triner - M. Hůlka, na vozech Škoda Octavia WRC, ve skupině N se na startu objevili další čeští jezdci, M. Gargulák - J. Malčík, J. Tošovský - J. Krečman a R. Švec - J. Komarovová.

Od počátku soutěže se v čele usadily všechny tři vozy Peugeot 206 WRC v pořadí 1. G. Panizzi, 2. F. Delecour,3. M. Grönholm, čtvrtý byl P. Bugalski. Neméně zajímavý byl souboj T. Mäkinena s D. Auriolem, kteří měli v seriálu MS v boji o titul před startem stejný počet bodů. V úvodu prvního dne nadále vedl G. Panizzi, ale před koncem první etapy šel do vedení F. Delecour. Ze hry venku byl již C. Sainz, který havaroval, ztrátu zaznamenal i E. Triner, když výměnou kola ztratil čtyři minuty, a propadl se startovním polem. Ve druhé etapě kralovaly opět vozy Peugeot. Do čela šel G. Panizzi, před F. Delecoura kterého zlobil diferenciál. Nenápadně leč velmi rychle se přibližoval první trojici, T. Mäkinen, který začínal ze šestého místa s dvouvteřinovým náskokem před D. Auriolem na sedmém místě. Ze soutěže odstoupil i A. Schwarz, který poškodil závěs předního kola, a E. Triner se posunul na třicátou pozici. Třetí rozhodující den měl kvalitní vyvrcholení. Začalo pršet, a náskok G. Panizzi byl 22,9 vteřiny. V úvodní RZ třetího dne nervózního G. Panizziho T. Mäkinen porazil o 27 vteřin a šel do vedení. F. Delecour se pokusil o kontra, ale po selhání elektriky musel odstoupit. V poslední RZ ještě "nadělil" T. Mäkinen G. Panizzimu ještě 19,8 vteřiny a udělal velký krok za obhajobou titulu. G. Panizzi udržel náskok před D. Auriolem, který se po potížích F. Delecoura posunul na třetí místo. Posun v soutěži zaznamenal i E. Triner, který skončil na 23. místě. Ve druhé etapě po drobné havárii musel odstoupit ve skupině N M. Gargulák, J. Tošovský dojel ve skupině N čtrnáctý a R. Švec ve stejné skupině N devatenáctý.

1. T. Mäkinen - R. Mannisenmaki (Fin) Mitsubishi Lancer EVO VI 4: 26.45,0
2. G. Panizzi - H Panizzi (F) Peugeot 206 WRC +18,0
3. D. Auriol - D. Giraudet (F) Toyota Corolla WRC +42,2
4. F. Loix - S. Smeets (B) Mitsubishi Lancer EVO VI +3: 13,1
5. A. Aghini - L. Roggia (I) Toyota Corolla WRC +3: 50,2
6. J. Kankkunen - J. Repo (Fin) Subaru Impreza WRC +4: 00,5
23. E. Triner - M. Hůlka (CZ) Škoda Octavia WRC +21: 58,4

42. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2000

Celková délka soutěže 1065,75 km 17 RZ (344,98 km) 115 posádek na startu, 62 v cíli.

První rychlostní zkoušku vyhrává R. Burns, ale po druhé RZ jde do vedení G. Panizzi, ve třetí RZ ještě zvyšuje před R. Burnsem náskok. Výborně jede P. Longhi, který je pátý za Andreuccim a Liattim. Delecour vyřešil problémy s turbem a začíná stíhací jízdu, posouvá se před týmového kolegu M. Grönholma, který jede s třetím nenasazeným vozem Peugeot. V páté rychlostní zkoušce vyhrává F. Delecour, odstupuje P. Longhi, který končí mimo trať. V sedmé RZ vyrovnává interní souboj G. Panizzi s F. Delecourem na 3: 3, a udržuje si vedoucí pozici o (+15,4) před F. Delecourem. Na třetím místě je R. Burns, čtvrtý dojíždí C. Sainz, pátý P. Liatti, šestý M. Grönholm. A. Schwarz je se Škodovkou čtrnáctý a L. Climent ještě dál. Druhá etapa začíná tragicky. Brzy ráno dochází k tragické dopravní nehodě, při které zemřel policista a vážně byl zraněn fyzioterapuet P. Siekkinen. Dochází také k roztržce mezi G. Panizzim a F. Delecourem při snídani. (To má za následek ukončení spolupráce Peugeotu s F. Delecourem). První RZ vyhrává G. Panizzi, problémy má D. Auriol, kterému selže servořízení, to znamená ztrátu téměř tří minut. Zajímavě se vyvíjí 10. RZ, ve které po delší době v seriálu MS vyhrává T. Mäkkinen, a posouvá se na páté místo. Havaruje R. Burns, který ztrácí 17 vt, a s poškozeným chladičem končí na přejezdu. Další ztrátu zaznamenává D. Auriol, který stále jede bez posilovače řízení. Nenápadně se posouvá startovním polem C. McRae, který je již šestý, za C. Sainzem. Na třetí pozici se propracoval T. Mäkinen, za vedoucí dvojicí G. Panizzi, F. Delecour, čtvrté místo drží M. Grönholm, ten útočil na T. Mäkinena ale v jedné zatáčce pozdě brzdil a poškodil závěs zadního kola. Smůlu má po problémech se servořízením A. Auriol, kterého zlobí pro změnu diferenciál. Poslední třetí etapa nepřinesla žádné výrazné změny. Jedou se pouze dvě RZ, z nichž jedna byla po výletu M. Martina z tratě zastavena a následuje volný průjezd. Poslední RZ vyhrává F. Delecour, důležitější je výhra M. Grönholma nad C. Sainzem, který si tak udržel čtvrtou pozici. Premiéru si zde odbyla i druhá evoluce Škody Octavia, když A. Schwarz dokončil na dvanáctém místě, po problémech s turbem, dvakrát prorazil pneumatiku a druhý den měl potíže s mezi nápravovým diferenciálem. Druhý vůz týmu Škoda Španělského jezdce L. Climenta dojel na čtrnáctém místě.

1. G. Panizzi - H. Panizzi (F) Peugeot 206 WRC 3: 52: 07,3
2. F. Delecour-D. Grataloup (F) Peugeot 206 WRC +16,8
3. T. Mäkinen - R. Mannisenmaki (SF) Mitsubishi Lancer EVO VI +53,0
4. M. Grönholm - T. Rautianen (SF) Peugeot 206 WRC +1: 02,3
5. C. Sainz - N. Moya (S) Ford Focus RS WRC +1: 11,3
6. C. McRae - N. Grist (GB) Ford Focus RS WRC +1: 40,0

43. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2001

Celková délka soutěže 1 425,97 km, 20. RZ (368,12 km) 73 posádek na startu, 37 v cíli.

Letošní ročník měl své premiéry. Poprvé se tu představila nová "zbraň" pro MS nový vůz Mitsubishi Lancer WRC s jezdci T. Mäkinenem, a F. Loixem, na startu se objevil i český šampión R. Kresta v továrním týmu Škoda se třetím vozem. Startoval tu i lídr Šampionátu Super 1600 S. Loeb tentrokráte s továrním vozem Citroen Xsara WRC. Zvýšené nároky na bezpečnost znamenaly start "pouze" 73 posádek.

Od první RZ bojuje G. Panizzi s J. Purasem o své druhé vítězství v San Remo. Smolně začíná P. Bugalski, který svou stíhací jízdu jede až z 28. místa, když poškodil záď vozu. První ztrátu zaznamenává tým Škoda, po první RZ odstupuje A. Schwarz pro poruchu alternátoru, po pár kilometrech havaruje R. Burns, který poslal Subaru do rokle a jeho soupeři v boji o titul? Potíže s nastavením diferenciálů má T. Mäkinen, stejné problémy má překvapivě i C. McRae. Po vydařené stíhací jízdě se probojoval na třetí příčku P. Bugalski, čtvrtý je D. Auriol, překvapivě pátý je S. Loeb, šestý M. Grönholm, který měl potíže s převodovkou. Zbytek světa je zastoupen sedmou pozicí C. Sainzem a osmou F. Delecourem. Druhá etapa začala vítězstvím J. Purase, ale v následující RZ havaruje, poškodil zadní část vozu a odstupuje. Téměř ve stejném místě vzápětí havaruje P. Bugalski, pokračuje, ale závada palivového čerpadla znamená konec v 8. RZ. Do čela jde G. Panizzi, druhý je S. Loeb, který vyhrává svou první RZ, třetí pozici si drží D. Auriol, M. Grönholm využívá defektu C. Sainze a je čtvrtý, před sedmého F. Delecoura se dostává na šestou pozici R. Travaglia, jezdeckou chybou se propadá P. Solberg s poškozeným zadním závěsem. Tým Škoda drží B. Thirym čtrnáctou pozici, R. Kresta je se ztrátou 10 minut osmnáctý. Třetí etapa graduje soubojem o první místo mezi G. Panizzim a S. Loebem, který nabývá na dramatičnosti ještě deštěm a mlhou. Nevýrazný C. McRae rezignuje, je celkově až osmý, když v jedné RZ dojíždí šestnáctý. S. Loeb snižuje náskok vedoucího G. Panizziho, který jede pod tlakem a dělá několik chyb, ze třiceti vteřin na necelých jedenáct. Smůlu má M. Grönholm, který jede bez posilovače řízení a ztrácí drahocenný čas a propadá se až na nebodované sedmé místo. Souboj mezi R. Travaglia a C. Sainzem vyhrává Sainz, poměrně v klidu si třetí pozici drží D. Auriol. Premiéra vozu Mitsubishi WRC nedopadá nijak slavně, v 15. RZ havaruje T. Mäkinen a odstupuje s poškozeným zadním závěsem, F. Loix dojíždí na dvanáctém místě, přesto jedním bodem boduje v seriálu značek. Ve stejném místě končí i M. Martin, který po dlouhé jízdě na střeše končí v padesátimetrové rokli, havárie je naštěstí bez zranění. Poslední atak S. Loeba zpomaluje houstnoucí déšť, a tak G. Panizzi vyhrává San Remo již podruhé. Poruchou motoru končí účinkování R. Kresty na letošní San Remu, tři kilometry před koncem RZ, Bruno Thiry, který celou soutěž nemá potíže končí čtrnáctý.

1. G. Panizzi - H. Panizzi (F) Peugeot 206 WRC 4: 05: 49,5
2. S. Loeb - Elena (F) Citroen Xsara WRC +11,4
3. D. Auriol - D. Giraudet (F) Peugeot 206 WRC +54,9
4. C. Sainz - N. Moya (S) Ford Focus RS WRC +1: 11,9
5. R. Travaglia - F. Zanella (I) Peugeot 206 WRC +1: 32,8
6. F. Delecour-D. Grataloup (F) Ford Focus RS WRC +2: 28,6

44. ROČNÍK RALLY SAN REMO 2002

V letošním ročníku pojede G. Panizzi o svůj první hattrick v MS a zároveň by byl druhým jezdcem této soutěže, který vyhrál po sobě tři ročníky. První byl M. Biasion na Lancii.

Mistrovství světa graduje, do konce letošního ročníku zbývají pouhé čtyři soutěže. Náskok M. Grönholm 51. bodů před druhým C. McRaem 33. bodů je poměrně vysoký a měl by dovést M. Grönholma k druhému titulu MS. Na třetím místě s 31 body je R Burns, který má ještě reálnou šanci M. Grönholma ohrozit. Náročná trať vedoucí horskými cestami a úzkou silnící se spadaným listím a jehličím dokáže vytvořit velmi kluzkou trať. Jakékoliv zaváhání na této trati znamená konec soutěže nebo minimální možnost úspěchu. Pravděpodobnost deště je vysoká a v loňském ročníku zbrzdila stíhací jízdu S. Loebla. Bez zajímavosti nejsou ani zákulisní boje. C. McRae který nemá ještě podepsanou smlouvou na rok 2003, byl na návštěvě u konkurenčního týmu Citroen. Podle prozatímních neoficiálních zpráv by se měli dohodnout na sezónu 2003. Jediná potíž bude v komunikaci mezi C. McRaem a francouzským týmem. C. Sainz se vyjádřil v podobném duchu, že pokud by dostal konkurence schopný speciál, přešel by jinam. Paradoxně je ve hře tedy Citroen a Ford, a jasno bude až před RAC Rally. Marlboro ukončilo dlouhodobou spolupráci s týmem Mitsubishi, a podepsalo smlouvu s týmem Peugeot. To však paradoxně přineslo problémy úřadujícímu mistru R. Burnsovi, který má za jednoho ze sponzorů firmu, která zbrojí proti kouření. V ohrožení je také Kyperská rally, kterou by podle zpráv měla už v příštím roce nahradit Turecká rally, také by jsme měli v příštím roce zaznamenat termínové posuny jednotlivých soutěží, jedná se především o rally Safari. Jedinou jistotou je, že příští ročník bude začínat v Monte Carlu a končit na RAC v Anglii.

Pokud se vyplní papírové předpoklady, měl by vyhrát asfaltový specialista G. Panizzi. Ten je sice ještě handicapován svým narychlo doléčeným zraněním, ale dokonale zná místní trať a pokud ho nepostihnou technické problémy, nebo nebude na něj vyvíjen tlak dalších jezdců, nemělo by mu nic stát v cestě za třetím vítězstvím v této soutěži. Boj o druhé místo bude zajímavý. Získat body do MS se bude snažit i R. Burns, ten však v posledních třech ročnících soutěž nedokončil, ale v podobné soutěži rally Catalunya letos sváděl do poslední RZ velký boj s G. Panizzi, C. McRae dokončil soutěž až šestý!

Vzhledem k vývoji letošního Šampionátu by mohl M. Grönholm jet na jistotu, bodovat a zvyšovat bodový rozdíl. Pravdou je, že pravděpodobně se mu podaří získat při jeho formě druhý titul MS. Horkým favoritem bude G. Panizzi, ale překvapit může i R. Burns, který již v letošním roce dokázal že mu tento typ rally není cizí. Jezdci týmu Ford mají jasno, snížit bodovou ztrátu v týmech se jim asi nepodaří, C. McRae se pokusí dohnat bodovou ztrátu na vedoucího M. Grönholma (18 bodů), ale to by vyšlo pouze za předpokladu že by M. Grönholma postihli technické potíže. V loni tu C. McRae rezignoval a dojel na osmém nebodovaném místě, když po první RZ byl až třináctý a na časy kdy tu vyhrál může zatím pouze vzpomínat. C. Sainz by tu mohl bodovat. V posledních ročnících tu byl úspěšný, a mohl by dokončit soutěž okolo 4-6 místa. Dařit by se mohlo i M. Martinovi, který se neustále zlepšuje a mohl by opět dojet na bodované pozici. Subaru posílilo o třetího jezdce a tak po Německu pojedou opět tři vozy. T. Mäkinen pojede na body, vytáhnout se bude chtít P. Solberg, kterému se v poslední době daří dojíždět v bodované šestce. Velkou neznámou bude Rakouský jezdec A. Mörtl a jeho umístění v první patnácte bude velkým úspěchem, když premiéra v Německé rally mu nevyšla. K. Eriksson a T. Gardemeister pojedou na body do celkového Šampionátu značek, pravděpodobně do bodování jezdců nezasáhnou. Třetí jezdec Škody R. Kresta by mohl překvapit a umístění v první patnáctce by mohlo znamenat velký úspěch. Zajímavý souboj o body do MS značek bude mezi Škodou a Mitsubishi. Patrné zlepšení předvedl F. Delecour v Německu, A. McRae sice odstoupil pro poruchu turba, ale mohli by bodovat do seriálu značek. Rychle doléčený A. Schwarz bude velkou neznámou, pokud celou soutěž vydrží jet s nasazením, tak vyhraje sám nad sebou a umístění v první desítce bude malou senzací. F. Loix tu v roce 1999 uspěl s vozem Mitsubishi a pokud by vydržela spolehlivost vozů Hyundai, mohl by se umístit v první osmičce a mohl by dokonce bodovat do soutěže týmů. Podle neoficiálních zpráv by se na startu měl objevit i S. Loeb, který by měl startovat s vozem Citroen, ale pouze s tovární podporou. Překvapit mohoui tradičně domácí jezdci.

Umístění továrních jezdců za poslední tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny "týmové trojky")

TEAM PEUGEOT TOTAL

Richard Burns (1)

  •        

  • 1999 odstoupil pro poruchu převodovky Subaru Impreza WRC
  •        

  • 2000 odstupuje pro havárii Subaru Impreza WRC P2000
  •        

  • 2001 odstupuje pro havárii Subaru Impreza WRC S 44

Marcus Grönholm (2)

  •        

  • 1999 dojel na 8 místě Peugeot 206 WRC
  •        

  • 2000 dojel na 4 místě Peugeot 206 WRC
  •        

  • 2001 dojel na 7 místě Peugeot 206 WRC

Harri Rovanperä (3)

  •        

  • 1999 dokončil na 16 místě Seat Cordoba WRC E2
  •        

  • 2000 není angažován pro MS
  •        

  • 2001 dokončil na 11 místě Peugeot 206 WRC

FORD MOTOR COMPANY LTD

Carlos Sainz (4)

  •        

  • 1999 odstupuje pro havárii Toyota Corolla WRC
  •        

  • 2000 dokončil na 5 místě Ford Focus WRC
  •        

  • 2001 dokončil na 4 místě Ford Focus WRC

Colin McRae (5)

  •        

  • 1999 odstupuje pro havárii Ford Focus WRC
  •        

  • 2000 dokončil na 6 místě Ford Focus WRC
  •        

  • 2001 dokončil na 8 místě Ford Focus RS WRC

Markko Märtin (6)

  •        

  • 1999 nedokončil pro havárii Toyota Corolla WRC
  •        

  • 2000 nedokončil pro havárii Toyota Corolla WRC
  •        

  • 2001 nedokončil pro havárii Subaru Impreza WRC S44

MARLBORO MITSUBISHI RALLIART

Francois Delecour (7)

  •        

  • 1999 odstoupil pro poruchu elektriky Peugeot 206 WRC
  •        

  • 2000 dokončil na 2 místě Peugeot 206 WRC
  •        

  • 2001 dokončil na 6 místě Peugeot 206 WRC

Alister McRae (8)

  •        

  • 1999 odstupuje pro havárii Hyundai Coupe Kit Car E2
  •        

  • 2000 dokončil na 16 místě Hyundai Accent WRC
  •        

  • 2001 odstoupil pro poruchu brzd Hyundai Accent WRC E2

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

Tommi Mäkinen (10)

  •        

  • 1999 vítězí s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI
  •        

  • 2000 dokončil na 3 místě Mitsubishi Lancer Evo VI
  •        

  • 2001 nedokončil pro havárii Mitsubishi Lancer WRC

Petter Solberg (11)

  •        

  • 1999 dokončil na 27 místě Ford Focus WRC
  •        

  • 2000 dokončil na 9 místě Subaru Impreza WRC P2000
  •        

  • 2001 dokončil na 9 místě Subaru Impreza WRC S44

Achim Mörtl (12)

  •        

  • 1999 není angažován pro MS
  •        

  • 2000 není angažován pro MS
  •        

  • 2001 není angažován pro MS

ŠKODA MOTORSPORT

Kenneth Eriksson (14)

  •        

  • 1999 odstoupil pro havárii Hyundai Coupe Kit Car E2
  •        

  • 2000 dokončil na 45 místě Hyundai Accent WRC
  •        

  • 2001 není angažován pro MS

Toni Gardemeister (15)

  •        

  • 1999 odstupuje pro poruchu motoru Seat Cordoba WRC E2
  •        

  • 2000 odstupuje pro poruchu turba Seat Cordoba WRC E3
  •        

  • 2001 není angažován pro MS

Roman Kresta (16)

  •        

  • 1999 není angažován pro MS
  •        

  • 2000 není angažován pro MS
  •        

  • 2001 odstupuje pro poruchu motoru Škoda Octavia WRC

HYUNDAI CASTROL WORLD RALLY TEAM

Armin Schwarz (17)

  •        

  • 1999 odstoupil pro zničený závěs kola Škoda Octavia WRC
  •        

  • 2000 dokončil na 12 místě Škoda Octavia WRC E2
  •        

  • 2001 odstoupil pro poruchu alternátoru Škoda Octavia WRC E2

Freddy Loix (18)

  •        

  • 1999 dokončil na 4 místě Mitsubishi Carisma GT
  •        

  • 2000 dokončil na 8 místě Mitsubishi Carisma GT
  •        

  • 2001 dokončil na 12 místě Mitsubishi Lancer WRC

AUTOMOBILES CITROEN

Jesus Puras (20)

  •        

  • 1999 odstupuje pro poruchu spojky Citroen Xsara Kit Car
  •        

  • 2000 dokončil na 35 místě (A6 3.)
  •        

  • 2001 odstoupil pro havárii Citroen Xsara WRC

Sebastian Loeb (21)

  •        

  • 1999 dokončil na 21 místě (A6 1.) Citroen Saxo Kit Car
  •        

  • 2000 dokončil na 10 místě Toyota Corolla WRC
  •        

  • 2001 dojel na 2 místě Citroen Xsara WRC

Philipe Bugalski (22)

  •        

  • 1999 odstoupil pro havárii Citroen Xsara Kit Car
  •        

  • 2000 odstoupil pro poruchu převodového stupně Citroen Saxo Kit Car
  •        

  • 2001 odstupuje pro havárii Citroen Xsara WRC
redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)