Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

777 Hypercar se vymyká snad všem pravidlům. Monzu proletí za 93 vteřin!

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Novodobý dinosaurus je bez jakékoliv elektrické pomoci projektem, na jehož realizaci se vyplatí počkat.

Nově založená společnost 777 Motors z Itálie, jejíž vlastníkem a zakladatelem je Andrea Levy, urputně pracuje na prvním modelu 777 Hypercar. Již z názvu modelu lze snadno usoudit, že tohle bude hračka na okruh. Hypercar vzniká ve spolupráci s Dallarou, motory Gibson a designovou společností Umberto Palermo Design.

Okruhový speciál byl představen již na podzim minulého roku. Nové rendery ukazují, jak bude hypercar vypadat v reálné podobě. Design navrhl Umberto Palermo, který měl poněkud volné ruce, jelikož vůz není určen pro provoz na silnici ani pro jakoukoliv závodní sérii. 

Přítlak 2,1 tuny při 370 km/h

Palermo nasadil agresivní aerodynamiku s velkým zadním křídlem, ploutví, předním splitterem a zadním difuzorem s řadou větracích otvorů po celé karoserii Hypercaru 777, díky kterým generuje přítlak 2,1 tuny při rychlosti 370 km/h. Dallara je zodpovědná za karbonový monokok schválený automobilovou federací FIA.

Speciál je poháněn uprostřed uloženým atmosféricky plněným osmiválcem o objemu 4,5 litru vyvinutým britskou společností Gibson Technology, který mimochodem v roce 2022 vyhrál vytrvalostní šestihodinový závod FIA WEC na okruhu v Monze. Motor běží na syntetické palivo a bez jakékoliv elektrické pomoci dosahuje výkonu 544 kW (740 k) při 9000 otáčkách za minutu. 

Společnost se nechala slyšet, že o přítomnosti hybridní jednotky ani neuvažuje. Důvodem je udržení nízké hmotnosti hypercaru, která nyní činí fantastických 900 kilogramů. Brzdy, odpružení a převodovka jsou vyrobeny ze závodních komponent a pomáhají příčnému zrychlení 3,5 až 4 g. 

Aby byli budoucí majitelé modelu 777 Hypercar schopni vůz na trati uřídit, chystá společnost specializované technické a fyzické školení včetně jízd na simulátoru. 

7 kusů za 7 milionů eur

Produkce je symbolicky nastavená na 7 kusů, přičemž každý z nich bude člena exkluzivního klubu majitelů stát 7 milionů eur (165,6 milionů korun). Zajímavostí je, že každý ze 7 exemplářů zůstane vždy na okruhu v Monze, kde má firma sídlo. 

Video se připravuje ...

Podle simulací zvládne 777 Hypercar slavný okruh za 1 minutu a 33 vteřin. Za nejlepším kvalifikačním kolem z minulé Velké ceny Itálie F1 v roce 2022, kterého dosáhl Charles Leclerc s Ferrari, zaostává pouze o 13 sekund. 

První dodávky zákazníkům jsou očekávány v průběhu roku 2025. I přesto, že si zákazníci nebudou moci vůz odvézt na jiný okruh, mohou s ním okruh v Monze navštívit, kdykoliv budou chtít a zrovna bude volný. 

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
26. 6. 2023 11:59
Podle simulací.
Aha...