Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A tenhle Volkswagen ID. znáte? Unyx se nápadně podobá španělské novince

Ondřej Šámal
Diskuze (11)

Další z rodiny elektrických volkswagenů má podobu atraktivního crossoveru, který jako by z oka vypadl nové Cupře Tavascan. A není divu. Oba vozy se totiž vyrábějí ve stejné fabrice v Číně.

Na evropském trhu Volkswagen hned pětici elektromobilů z rodiny ID. (a k tomu ještě karosářské deriváty ID.7 Tourer a ID. Buzz s prodlouženým rozvorem). Na čínském trhu můžete narazit ještě na SUV ID.6, ke kterému se nově přidává další model, který spolu s buzzem neponese číselné pojmenování.

Volkswagen ID. Unyx se představil již na přelomu dubna a května na autosalonu v Pekingu, evropským médiím ovšem jeho existence unikla. Atraktivně tvarovaný crossover je první vlaštovkou nové modelové řady ID.UX, která zahrne pět elektromobilů pro čínský trh.

I méně znalý fanoušek aut ve Volkswagenu ID. Unyx na první pohled pozná nedávno představenou Cupru Tavascan, s kterou jsme se již svezli. Oba elektromobily tudíž spojuje platforma MEB a nabídka pohonů. Na vrcholu bude stát čtyřkolka s dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 250 kilowattů, které doplní zadokolka s jednou elektrickou jednotkou vzadu. V tavascanu i dalších koncernových modelech dává 210 kilowattů, Volkswagen ID. Unyx si ovšem bude muset vystačit se slabším provedením se 170 kW, jež najdeme také u zmíněného výkonnějšího modelu.

Video se připravuje ...

Oba sesterské crossovery se na první pohled liší jen minimálně. Volkswagen má trochu jiná přední světla, nárazník a koncové světlomety s odlišnou grafikou. ID. Unyx se bude vyrábět po boku Cupry Tavascan v čínské továrně podniku Volkswagen Anhui ve městě Che-fej, který představuje joint-venture Volkswagenu a automobilky JAC. Společný podnik byl založen v roce 2017, přičemž o tři roky později Němci od Číňanů odkoupili část podílu a zvýšili své zapojení z 50 na 75 %.

Zatímco Cupra Tavascan se na čínském trhu prodávat nebude, Volkswagen ID. Unyx je naopak určen primárně pro druhou nejlidnatější zemi světa. Oba sourozenci si proto do zelí lézt nebudou. Vůz je navíc výsledkem strategie, která se zaměřuje na lokální produkci elektromobilů výhradně pro Čínu.

V jejím rámci Němci v blízké budoucnosti představí novou platformu China Electrical Architecture (CEA), kterou vyvíjejí s automobilkou Xpeng a kterou dostanou dva plánované modely. Volkswagen si od této architektury v porovnání s MEB slibuje o 40 % nižší výrobní náklady. Právě vysoká cena je jedním z hlavích faktorů, proč zahraniční elektromobily s těmi domácími na čínském trhu zatím prohrávají.

Ondřej Šámal
Diskuze (11)

Doporučujeme

24. 6. 2024 16:22
Re: Ako moc to myslíme v EU vážne?
Ne, nebudu. To raději budu jezdit 30letou zachovalou ojetinou. :-)
24. 6. 2024 15:58
Re: Ako moc to myslíme v EU vážne?
Budes mit pocitace a budes je mit drahy
24. 6. 2024 11:07
Re: Ako moc to myslíme v EU vážne?
Já si ale chci kupovat normální auta, ne počítače na kolech! :-O
24. 6. 2024 09:16
Re: Ako moc to myslíme v EU vážne?
Clo je správny krok na ako takú ochranu európskeho automobilového priemyslu. Ale pokial automobilky nezvládnu transofrmáciu z výrobcov áut na technologické (softwarové) firmy, tak ani clo nepomôže.
24. 6. 2024 08:53
Re: Ako moc to myslíme v EU vážne?
A proto na to dame clo, aby to v evrope nikdy levny nebylo.
My tady v evrope zadny levny auta trpet nebudem! :-!