Abarth 695 Edizione Maserati: Další ostrá pětistovka
Co je Abarth, ví dneska každé malé dítě. Maserati znají také všichni. A Mille Miglia? Jistě, Tisíc mil italských, závod o délce 1.600 km, konaný v letech 1927-1957. A za běžného provozu! Vytrvalostní závod historických automobilů Mille Miglia Storica se poprvé uskutečnil o dvacet let později, druhý ročník (1982) se už jel jako silniční jízda pravidelnosti. Tento formát vydržel až do současnosti.
O „Mille“ pro historiky nám nyní jde, protože nová omezená série Abarthu 695 byla přichystána právě kvůli této akci. Když může koncern Fiat propojit štíra se vzpínajícím se koníkem, proč by jej nesvázal také s trojzubcem boha Neptuna, který má ve znaku Maserati? ?„Cinquecento“ je stylovka, obzvláště ve verzi 500C s plátěnou střechou.
Abarth 695 Edizione Maserati jde ale ještě trochu dál. Auto je lakováno ve vínové barvě Bordeaux Pontevecchio, zmíněná střecha je pak šedá. Interiér je kapitola sama pro sebe. Najdeme v něm karbonové doplňky, sedadla čalouněná kůží v pískovém odstínu, kožený je i volant, ale černý s béžovým prošíváním. Pedály pro změnu pokrývá hliník. Přístroje nesou značku Jaeger a audio od JBL má výkon 400 W. Na malé autíčko to úplně stačí.
Technika je stejná s ostatními verzemi modelu 695. Pod kapotou tedy vrčí, prská a píská šestnáctiventilový přeplňovaný čtyřválec 1,4 T-Jet se 132 kW (180 k) spojený s elektromechanickou pětistupňovou převodovkou Abarth Competizione. Ta má manuální i samočinný režim a řadí se pádly pod volantem. Výfukový systém se dvěma koncovkami byl naladěn tak, aby po překročení 3.000 otáček vydával skutečně působivý zvuk. Vůz jezdí na sedmnáctipalcových kolech Neptune obutých do pneumatik rozměru 205/40 R17.
Novinka bude k vidění na Piazza della Loggia v Brescii. Vznikne jen ve 499 kopiích. Cenu si nechávají u Abarthu zatím pro sebe. Žádná levná legrace to ale určitě nebude.