Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AC Schnitzer proměnil BMW i8 v policejní speciál pro kampaň Tune it! Safe!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 12. 2018
21
Zobrazit náhledy (21)
AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8 AC Schnitzer BMW i8
BMW i8 známe v policejních barvách i z českých silnic a dálnic, ale tento exemplář pro kampaň Tune it! Safe! upozorňuje na to, že jen opravdu profesionální a funkční tuning má smysl.

V rámci kampaně Tune it! Safe!, za níž stojí Spolkové ministerstvo dopravy, německá policie, VDAT (Asociace německých automobilových tunerů) a Messe Essen (pořadatel známých tuningových srazů Messe Essen Motor Show) jsou již od roku 2005 představovány speciálně upravené automobily, které mají poukázat na problematiku nelegálního a nekvalitního tuningu, plagiátorství a bezpečnostních rizik s tím spojených.

Bezpečnostní kampaň má tedy nabádat milovníky tuningu a stylingu, aby své miláčky ladili (nebo nechávali ladit) s ohledem na bezpečnost. Důvodem pro vznik této aktivity se před více než deseti lety stalo nezanedbatelné procento dopravních nehod, které zavinili a často se stali i jejich oběťmi nadšenci v neodborně upravených vozech.

Nejnovějším čtyřkolovým zástupcem kampaně Tune it! Safe! se letos stalo BMW i8 v úpravě od společnosti AC Schnitzer, které se podobně jako jeho předchůdci veřejnosti poprvé představilo v rámci Essen Motor Show, jejíž brány jsou pro veřejnost otevřeny od 1. do 9. prosince letošního roku.

BMW i8 pro kampaň Tune it! Safe! v úpravě společnosti AC Schnitzer se vedle policejních barev, které doplňují majáky a výstražná světla samozřejmě pyšní řadou stylových a zároveň funkčních doplňků.

Karoserie kupé nese sadu aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, jimž vévodí přítlačné křídlo na zádi a třídílný difuzor pod ní. Pozornost si v případě exteriéru zaslouží i snížení světlé výšky o 20 mm za pomoci sportovních pružin a 21palcová kola AC1, snižující údajně hmotnost každého kola zhruba o 4,4 kg. Interiér vozu je vylepšen za pomoci prvků z hliníkové slitiny, z níž jsou mimo jiné vyrobeny pedály i pádla řazení pod volantem.

V případě techniky se ovšem žádné změny neodehrávají a BMW i8 je i nadále vybaveno plug-in hybridním pohonným systémem. Ten v sobě spojuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec BMW TwinPower Turbo o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 320 N.m, roztáčející zadní kola, a elektromotor s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 250 N.m, který pohání přední kola. Tyto hodnoty umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s, zatímco maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku