Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AC Schnitzer proměnil BMW i8 v policejní speciál pro kampaň Tune it! Safe!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
BMW i8 známe v policejních barvách i z českých silnic a dálnic, ale tento exemplář pro kampaň Tune it! Safe! upozorňuje na to, že jen opravdu profesionální a funkční tuning má smysl.

V rámci kampaně Tune it! Safe!, za níž stojí Spolkové ministerstvo dopravy, německá policie, VDAT (Asociace německých automobilových tunerů) a Messe Essen (pořadatel známých tuningových srazů Messe Essen Motor Show) jsou již od roku 2005 představovány speciálně upravené automobily, které mají poukázat na problematiku nelegálního a nekvalitního tuningu, plagiátorství a bezpečnostních rizik s tím spojených.

Bezpečnostní kampaň má tedy nabádat milovníky tuningu a stylingu, aby své miláčky ladili (nebo nechávali ladit) s ohledem na bezpečnost. Důvodem pro vznik této aktivity se před více než deseti lety stalo nezanedbatelné procento dopravních nehod, které zavinili a často se stali i jejich oběťmi nadšenci v neodborně upravených vozech.

Nejnovějším čtyřkolovým zástupcem kampaně Tune it! Safe! se letos stalo BMW i8 v úpravě od společnosti AC Schnitzer, které se podobně jako jeho předchůdci veřejnosti poprvé představilo v rámci Essen Motor Show, jejíž brány jsou pro veřejnost otevřeny od 1. do 9. prosince letošního roku.

BMW i8 pro kampaň Tune it! Safe! v úpravě společnosti AC Schnitzer se vedle policejních barev, které doplňují majáky a výstražná světla samozřejmě pyšní řadou stylových a zároveň funkčních doplňků.

Karoserie kupé nese sadu aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, jimž vévodí přítlačné křídlo na zádi a třídílný difuzor pod ní. Pozornost si v případě exteriéru zaslouží i snížení světlé výšky o 20 mm za pomoci sportovních pružin a 21palcová kola AC1, snižující údajně hmotnost každého kola zhruba o 4,4 kg. Interiér vozu je vylepšen za pomoci prvků z hliníkové slitiny, z níž jsou mimo jiné vyrobeny pedály i pádla řazení pod volantem.

V případě techniky se ovšem žádné změny neodehrávají a BMW i8 je i nadále vybaveno plug-in hybridním pohonným systémem. Ten v sobě spojuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec BMW TwinPower Turbo o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 320 N.m, roztáčející zadní kola, a elektromotor s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 250 N.m, který pohání přední kola. Tyto hodnoty umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s, zatímco maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)