Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura ILX: Facelift a nová technika pro luxusní Civic

Michal Fokt
Diskuze (12)
Odpovědí japonské Acury na kompaktní sedany Mercedesu a Audi je výrazně modernizovaná verze modelu ILX s řadou vizuálních i technických změn.

Kompaktní sedan Acura ILX, technicky odvozený od aktuálního modelu Honda Civic 4D, byl až donedávna na americkém trhu vcelku osamocený, jeho jedinou konkurencí byl Buick Verano, vloni však přibyli dva silní soupeři v podobě Mercedesu CLA a Audi A3, a Japonci nyní v rámci modelového roku 2016 reagují důkladným faceliftem pro druhou polovinu modelového cyklu ILX.

Omlazené ILX dostalo nové přední LED světlomety Jewel Eye, větší masku chladiče s pozměněnou lamelou, nesoucí logo automobilky, jiný je také přední a zadní nárazník, optika zadních svítilen a design 17" kol. Nabídku také obohacuje sportovnější verze A-SPEC, která přidává 18" ráfky, křidélko na víko kufru, nástavce prahů, mlhovky, černé čalounění stopu a sloupků a sedadla v kombinaci semiše a kůže.

Samotný interiér pak u všech verzí dostává upravený středový panel s dotykovou obrazovkou infotainmentového systému a nové přístroje v kapličce. Nechybí pochopitelně žádný z nejnovějších asistenčních prvků, které má Honda k dispozici, k těm nejdůležitějším změnám se ale teprve dostáváme.

Acura radikálně ořezala nabídku verzí o ty, které se prodávaly v zanedbatelném množství, tedy hybrid 1.5 IMA a verzi 2.4 se šestistupňovým manuálem ...a tu zbývající radikálně změnila. Původní dvoulitr s pětistupňovým automatem nahrazuje nový přímovstřikový čtyřválec 2.4 i-VTEC Earth Dreams o výkonu 150 kW při 6800 otáčkách a s točivým momentem 244 Nm při 3600/min. To je o 52 koní a 54 Nm více, než měla automatová verze ILX dosud. Ani památky ovšem není po 5AT, k motoru je připojena zbrusu nová osmistupňová dvouspojková převodovka s hydrodynamickým měničem, ILX tedy disponuje stejnou technikou jako nedávno představený midsize sedan Acura TLX.

Japonská prémiová značka slibuje dramatické zlepšení dynamiky, čemuž se není co divit a současně s tím zapracovala i na jízdních vlastnostech a řízení, které vylepšují jak změny na šasi a nově naladěné pérování, tak tužší karoserie. Současně má ILX více izolačních materiálů a silnější skla oken, takže kabina nabídne i lepší odhlučnění a kvalitu jízdy.

Michal Fokt
Diskuze (12)
25. 11. 2014 21:41
Re: hmmm II.
Mňa teraz budú hlavne zaujímať ceny, keďže u dílerov je nové TLX, ktoré je oveľa väčšie auto a ceny štartujú na 30 tisícUSD. Doterajšie ILX bolo v naj výbave za 30 a nebolo tam prakticky nič extra -preto sa ani nepredávalo. terajšie vylepšené bude musieť mať cenovku nastavenú ešte nižšie, inak po ňom nikto nesiahne, ak za prakticky tú istú cenu dostane oveľa väčšie a luxusnejšie auto tej samej značky.
Avatar - TeeJay
25. 11. 2014 09:21
Re: hmmm II.
ILX určitě nezlevní, byla by to chyba, určitě lepší krok je zapracovat na vylepšení.

Ony ty změny nebyly jen v interiéru, ILX má od Civicu poměrně výrazně odlišnou i karoserii, ale jak píšeš, technických změn asi bylo málo. ILX prostě bylo, jako předface Civic, obětí vývoje v době ekonomické krize a opatrného přístupu. je dobře, že si uvědomili, že tudy cesta v prémiové třídě nevede.
24. 11. 2014 16:54
Re: acura
V USA nabízí 2,4 i v Civicu.
24. 11. 2014 16:09
Re: hmmm II.
A co ti měl na to odpovědět? Že je to tam ze srandy?
Avatar - rimow11
24. 11. 2014 09:58
acura
s tou 2,4 :yes: