Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura Integra s osmiválcovým motorem 8,2 litru je z poloviny Cadillacem Eldorado

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Acura Integra, v Evropě známá jako Honda Integra, je ve verzi Type-R jednou z nejlépe ovladatelných „předokolek“ všech dob. Jenže tahle má osmiválec uložený uprostřed!

Osmiválcový motor je zcela běžný u supersportů či coby pohon luxusních limuzín nejvyšší třídy, nikoliv však v kupé kompaktní třídy. Vrcholnou motorizací sériové Integry popisované druhé generace s přídomkem Type-R je točivý čtyřválec o objemu 1,8 litru a výkonu 140 kW. Jedná se o agregát B18A, který je dodnes jedním z nejvýkonnějších nepřeplňovaných motorů co týče měrného (litrového) výkonu, který činí v tomto případě přes 100 koní.

Trochu jiná Integra

Jenže jak se zdá, meze úpravců aut neznají hranic. Integra, kterou vidíte na fotkách, byla vyrobena v roce 1999 a nyní je na prodej za 27.995 dolarů, tedy přibližně za necelých 700.000 korun. Pod mírně rozšířenou karoserií, což je patrné zejména v zadní části, se ukrývá osmiválec, uložený podélně před zadní poháněnou nápravou. Jak se sem ale vešel?

Tvůrci museli z vozu vyndat zadní lavici, a to včetně obložení střechy. A dále patřičně upravit či přesněji zesílit zadní partie podlahové plošiny. Poté sem byl vsazen ocelový pomocný rám z Cadillacu Eldorado ze začátku 70. let, který celé poháněcí ústrojí nese. Motor, osmiválec GM této speciální Integry, má objem 8,2 litru.

Agregát využívá k přípravě směsi karburátor, konkrétně 950 CFM, ale navíc je ještě vybaven přeplňováním hned dvěma turbodmychadly o průměru 65 mm. Jde o docela unikum, neboť sériových automobilů, v nichž spojili konstruktéři dvě turbodmychadla s karburátorem, nebylo v historii mnoho. Napadá nás snad jen Maserati Biturbo z roku 1980... Turbodmychadla navíc stlačují vzduch přes chladiče stlačeného vzduchu, kdy každé turbo má vlastní. Vzhledem k tomu, že se chladiče nacházejí v podstatě v kabině, hned za předními sedadly, musejí být ofukovány ventilátorem.

Ze zmíněného Eldorada pochází také převodovka. Tou je třístupňová samočinná skříň GM Turbo Hydramatic 425, schopná zvládnout tak velký momentový potenciál tohoto osmiválce. Trochu úsměvně ale působí rozměrný volič převodovky ve tvaru písmenem „T“. Spolu s několika přídavnými ukazateli jde o jediný prvek, který není v kabině téhle Integry sériový.

Vpředu kufr nehledejte

Tím, že má tahle Integra motor s převodovkou místo zadní lavice a tedy i zavazadelníku, nabízí se otázka, co je pod přední kapotou. Kdo očekává zavazadlový prostor, bude překvapen. Celý prostor mezi podběhy, kde je u normální Integry motor, vyplňuje palivová nádrž. Na původním místě tak zůstal pouze vodní chladič a samozřejmě brzdová hydraulika včetně podtlakového posilovače.

Jaké jsou jízdní vlastnosti tohoto podivného křížence amerického korábu a původně sportovně střiženého kupé Hondy? Dle dostupných údajů to nikterak slavné není. Motor je totiž velmi těžký, stejně jako pomocný rám. K tomu navíc dostala Integra z Cadillacu také jeho zadní nápravu, což asi mluví za vše. V zásadě je tak tohle auto dobré leda tak pro jízdu v přímém směru.

Tomáš Dusil
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - lamal
29. 10. 2018 20:38
fuj
fuuj