Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX: Přes 550 koní a devítistupňová dvouspojka

Michal Fokt Michal Fokt 13. 1. 2015 • 06:14
31
92
Zobrazit náhledy (31)
Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX
Honda představila produkční verzi svého nového supersportu NSX. Hybrid se čtyřmi motory vypadá výrazně drsněji, než původní koncept.

Honda v roce 2011 oficiálně potvrdila, že má v úmyslu postavit další supersportovní vůz a už v lednu 2012 představila poprvé jeho koncept, jenž dával poměrně jasnou představu o jeho podobě. O rok později se to potvrdilo - evoluce konceptu byla pouze kosmetická a poprvé se ukázal také jeho interiér. Bylo tedy otázkou, jestli vlastně ještě NSX může něčím překvapit.

Jak vidno - může. Zatímco běžně platí, že sériová verze mnohdy i výrazně ubere z agresivity původního konceptu, NSX to vzalo přesně za opačný konec a působí mnohem dravěji, než pečlivě učesané studie. Příď dostala nové světlomety, masku chladiče, nárazník karbonový splitter a kapota pořádné výdechy. Ty doplňují ještě průduchy v předních blatnících.

Výrazně se zvětšily i nasávací otvory, vedoucí k motoru, kvůli kterým přibyly na bocích prolisy, zmohutněly prahy, zvětšilo se zadní křídlo a zcela nový je i zadní nárazník. V jeho spodní části dnes nesmí chybět difuzor, v jehož středu jsou vyvedeny čtyři koncovky výfuku. Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl a je tedy téměř identický s Ferrari 458 Italia, s nímž bude chtít změřit síly.

Srdcem vozu je uprostřed podélně uložený šestiválec, přeplňovaný dvěma turby, zkombinovaný prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky s elektromotorem. Tento agregát roztáčí zadní kola o rozměru 295/30 R 20, zatímco přední kola s obutím 245/30 R 19 uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách. Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně mamutí točivý moment. Sílu agregátu krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech.

V interiéru byl sice víceméně zachován tvar původních sedadel, moderně pojatá palubní deska je však úplně nová. Bohužel zmizel karbon, zato se nešetřilo na kůži a ...stříbrném plastu. Kromě displeje na středovém panelu se nachází obrazovka i v kapličce před řidičem, pod volantem jsou kovová pádla a prostřednictvím ovladače ve spodní části středového panelu lze mimo jiné ovládat Integrated Dynamic System, jenž umožňuje zvolit různé režimy hybridního systému i zbytku vozu v rámci režimů Quiet, Sport, Sport+ a Track. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Související články

Témata
Avatar - TeeJay
14. 1. 2015 17:21
Re: Tleskejme, je to tady
Jenže fór je právě v tom, že jsou absurdně rychlé za pomovi elektriky. Určitě by se tyhle značky postaraly o to, aby byly bývaly i bez ní, ale to, že se top značky rozhodly (a BMW vlastně taky, i když je to jiná liga) u top modelu pro hybrid naznačuje, že to je to, co teď táhne nebo se alespoň předpokládá, že táhnout bude, v nejhorším případě se zařídí, aby to táhlo. >:D

Poměry v diskuzích na téma GT-R neznám, jen komentuji vlastní zkušenost. Že to je jízdně neschopné jsem ovšem neřekl, jen je to lehce za očekáváním. ;-)
Avatar - white label
14. 1. 2015 16:55
Re: Něžný hejt
Na Stelviu ještě nemají troleje pro Priusy a spol. ? ;-)
14. 1. 2015 16:09
Re: Tleskejme, je to tady
P1, LF, 918 se prodavaji, jezto jsou proste absurdne rychle, bez ohledu na elektriku, nebo ne.
Tesla je uplne jina kategorie.
A napsat o GT-R, ze ma tragickou kvalitu jizdy, ze je vlastne ve skutecnosti jizden neschopne a ze nema tip top interier se tu nenosi, bacha abys nemusel nosit cedulku "Je suis TJ" >:D
14. 1. 2015 15:59
Re: Něžný hejt
Tak Prius na Stelviu je opravdu extrem :yes:
Avatar - TeeJay
14. 1. 2015 15:37
Re: Tleskejme, je to tady
Jo, to je opravdu otázka. Ale vzhledem k úspěchu P1, LaFerrari a vlastně i 918 Spyder nebo třeba i blbé Tesly asi zajímá.

Nissan GT-R? Ten je rychlejší než Ferrari jen když je za volantem Tochio Suzuki a kolem něj tým inženýrů. Četl jsem spousty srovnávacích testů a realita je (minimálně na okruhu) zjevně trošku jiná. Navíc GT-R není exotický supersport, má interiér kvalitativně na úrovni Juku a tragickou kvalitu jízdy. Takové auto opravdu zákazníky superaut nezajímá, bez ohledu na to, jak je rychlé. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku