Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Testy letních pneumatik (4. díl): rozměr 225/45 R17 W/Y

Kamil Kýr
Diskuze (13)
Německý nezávislý autoklub ADAC pravidelně zveřejňuje hodnocení nejprodávanějších pneumatik na německém trhu. Čtvrtý díl obsahuje výsledky testů letních pneumatik o rozměru 225/45 R17 W/Y provedených v roce 2006.

S čerstvými výsledky testů letních pneumatik jste se mohli seznámit v prvním a druhém díle tohoto seriálu. Ovšem pro komplexní pohled na nabídku a kvality výrobků pneumatikářských firem jsme se rozhodli připojit další dva využívané rozměry, takže předkládáme výsledky loňského testu letních pneumatik. Testované modely jsou totiž stále aktuální, drtivou většinu z nich lze na českém trhu stále zakoupit. Po rozměru 185/60 R14 H, uvedeném minule, tedy máte možnost porovnat pneumatiky o rozměru 225/45 R17 W/Y.

Pneu o rozměru 225/45 R17 W/Y (do rychlosti až 300 km/h) využívají sportovně založené automobily. Přehled nabízí srovnání celkem 15 vzorků, z nichž nejlépe dopadly modely Bridgestone Potenza RE050A a Pirelli P Zero Nero. Oba vynikají zejména v jízdních vlastnostech na mokru. Nejhůře dopadla pneumatika Nokian Z. Menším plusem pro ni může být to, že i když se umístila na posledním místě, nebyla ADACem označena titulem „nedoporučujeme“.

Nutno také podotknout, že oproti letošnímu testování a obecně menším rozměrům mají tyto pneumatiky přísněji posazené hranice známek.

Meze udělených známek (2006)
podmínky/doporučenízvláště doporučujemedoporučujemedoporučujeme s výhradaminedoporučujeme
za sucha1,82,53,15,5
za mokra22,535,5
při vysokých rychlostechobstálobstálobstál s výhradamineobstál
opotřebení2,53,54,55,5
celková známka2,32,84,35,5

Testování se skládalo z podtestů na různých površích a za různých podmínek. Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: vlastnosti na suchu – 20 % (jízdní stabilita – 35 %, ovládání – 35 %, brzdění – 30 %), vlastnosti za mokra – 40 % (brzdění – 30 %, ovládání – 30 %, aquaplaning – 10 %, aquaplaning v zatáčce – 20 %, jízda v kruhu – 10 %), celkový komfort – 10 % (hluk uvnitř – 50 %, hluk venku – 50 %), valivý odpor – 10 %, opotřebování – 20 %.

ADAC test letních pneumatik 225/45 R17 W/Y
modelcelkové hodnocenícena v EURsuchomokrokomfortvalivý odporopotřebování
Bridgestone Potenza RE050A***145-2101,11,82,23,32
Pirelli Pzero Nero***141-1861,31,92,13,32,2
Michelin Pilot Sport PS2**153-19212,22,32,71,5
Continental SportContact 3**139-1851,12,22,42,72
BFGoodrich G-Force Profiler**130-1721,22,42,831,9
Goodyear Eagle F1**125-1781,32,32,23,32,3
Dunlop Sport Maxx**135-1781,52,32,232,4
Vredestein Ultrac**124-17721,93,332,5
Uniroyal Rainsport**115-1661,72,32,72,72,7
Kumho Ecsta KU19**111-1371,72,42,132,9
Hankook Ventus Prime K105**99-1311,62,42,533,1
Fulda Carat Exelero**111-1672,42,423,32,7
Semperit Direction Sport*112-1672,12,62,82,71,6
Maloya Futura Sport W*104-1292,82,22,93,32,5
Nokian Z*130-1651,82,82,92,72,7

Legenda k hodnocení ADAC:

*** zvláště doporučujeme

** doporučujeme

* doporučujeme s výhradami

- nedoporučujeme

Kamil Kýr
Diskuze (13)
8. 4. 2007 18:35
Pirelli RULEZ
Ve vsech kategoriich se pneumatiky Pirelli umistily nejhure na druhem miste. Potvrzuje to dlouhodoby trend, kdy Pirelli plati za nejlepsi gumy na trhu. Michelin ma mozna hezke reklamy, vtipneho maskota, je v F1, dodava gumy na raketoplany... To je ovsem nekomu, kdo jezdi v normalnim aute, v zasade uplne jedno :-!
8. 4. 2007 17:05
Re: SUPERBEJK
Musej jí slušet :yes:
8. 4. 2007 14:59
SUPERBEJK
225... na správné káře... to už je takovej... superbejk. Na galuskách holt prostě jezdívají jiní... Délku tu nerozebírejme, ale v autosvětě na šířce gumy teda setsakra záleží. Mít kolo osazený správnou gumou, to je předpoklad úspěchu. Obráceně ovšem to platí také... vždyť, to je známá pravda - kolo dělá auto. P.S. Někdo má "dojezdový" na všech čtyřech... >:-[]