Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Adria Twin Supreme 640 SGX – Tohle není obyčejný obytňák

Martin Machala Martin Machala 1. 7. 2019
51
19
Zobrazit náhledy (51)
Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX

Vypadá jako normální dodávka, jenom trochu barevná. Twin Supreme od Adrie umí ale pořádně překvapit.

V nabídce slovinského výrobce jde o jeden z nejmenších a nejdostupnějších obytňáků, v podstatě je to „jen“ klasická dodávka napěchovaná obytnou výbavou. Z toho vyplývá několik pozitiv – cenu jsem už zmínil, pak tady máme „osobnější“ jízdní vlastnosti (manévrovatelnost, dynamika, spotřeba paliva), celkem jasná jsou i negativa. V porovnání s většími obytňáky se v Twin Supreme zkrátka žije na menším prostoru.

I tak jsem ale koukal, co všechno dokázala Adria dovnitř nacpat. Však se mrkněte na fotky, vybavení nábytkem, kuchyňkou se sporákem i lednicí, toaletou a sprchovým koutem, to všechno odpovídá a připomíná daleko větší obytná auta. Jasně, místa je opravdu malinko, ve sprše jsem se cítil stísněně i já, ta je ale velmi vtipně vyřešená. Sprchový kout se objeví až po odklopení stěny s umyvadlem, čímž si zároveň přehradíte toaletu. Měli jsme natočit video se Simčou, jak to funguje…

Adria Twin Supreme 640 SGX zvládne převést až čtveřici cestujících, dva z nich si však budou muset hledat nocleh mimo obytňák. Možná, při troše snahy, by se na plnohodnotném lůžku vyspali i tři (třeba rodiče s capartem), stoprocentní pohodlí je to však jenom pro dva. V prostoru nad postelí samozřejmě nechybí vestavěné skříňky, nejrůznějších odkládacích možností je po autě roztroušeno… Těžko spočítat!

Postel je tedy pohodlná a zároveň kouzelná. Ona totiž umí jezdit nahoru a dolů! Elektrické ovládání není samoúčelné, umožňuje zvětšit úložný prostor pod lůžkem. Všimněte si poctivé nerezové podlahy a kotvících lišt, všechno je připraveno na instalaci ideálně motorky. Na vývoji obytňáku spolupracovala Adria přímo s KTM a jednostopé využití vidím jako ideální. 

Vyrazíte na závody, s postelí v poloze nahoře, s motorkou pod ní, na okruhu motorku šoupnete pod stan, postel dolů, spinkáte si a pak zase hurá domů. Na posteli sice můžete spát v jakékoliv její poloze, takže se lze uskrovnit a noc přečkat se stropem v těsné blízkosti hlavy a s jízdními koly pod lůžkem. Značka ideál to ale úplně není, závodění s motorkou svědčí Twin Supreme víc.

Emise a kopcový držák

Testovaný výrazně oranžový kousek si polepšil o výkonnější verzi fiaťáckého čtyřválce s objemem 2,3 litru, v techničáku měl tedy zapsáno 110 kW. Připravte si sice necelých padesát tisíc, ale opravdu si je připravte. I silnější verze nafťáku je totiž vyloženě neduživá, nejspíš kvůli konverzi na nejnovější emisní normy. V poslední době bohužel dost rozšířený neduh – motory, které dříve úžasně jely, najednou působí přidušeně. V porovnání s dříve testovanými obytňáky jsem si tedy lepších dynamických parametrů rozhodně neužíval, podřazovat jsem musel i do nepatrných stoupání. Alespoň že předpoklad nižší spotřeby naplněn byl, přes deset litrů jsem se dostal jenom na dálnici. Klídeček za volantem přinese průměry i pod devět.

Adria Twin Supreme 640 SGX Adria Twin Supreme 640 SGX

Rozhodně si však nepřiplácejte za asistent rozjíždění do kopce. Váže se ke stabilizaci - i tu bych u dodávky oželel, a stojí dvanáct tisíc. Hůř nastavený hill holder jsem opravdu nezažil, tohle se Fiatu hodně nepovedlo. Bylo to jako se rozjíždět se zataženou ručkou, kterou z ničeho nic někdo uvolní zrovna ve chvíli, kdy máte už skoro plný plyn. Takhle jsem neposkakoval od doby, kdy jsem se jako dítě pokoušel o plynulý rozjezd s naší Škodou 105. 

Jinak na vás ale žádné „obytné“ záludnosti nečekají, s Adrií Twin Supreme 640 SGX se nepřekvapivě jezdí jako s každou jinou dodávkou. 

Rozumná cena

Předpoklad nižší ceny oranžová adria naplnila, základní provedení přijde na 1.082.079 Kč, vyfešákovaný konkrétní kus pak na 1.311.515 Kč bez daně. Za necelých 1,6 milionu i s daní tak máte bydlík pro dva s naprosto plnohodnotnou a dostačující obytnou výbavou. Na ty motorkářské závody tak můžete vzít i holku. 

Nejlevnější verze modelu 1.082.079 Kč bez DPH (Adria Twin Supreme 640 SGX)
Testovaný vůz s výbavou 1.311.515 Kč bez DPH (Adria Twin Supreme 640 SGX)

Plusy

  • Pro dva plnohodnotný obytný komfort
  • Díky polohovatelné posteli praktický úložný prostor
  • Přijatelná cena
  • Rozumná spotřeba paliva

Minusy

  • Neduživý motor
  • Špatně nastavený asistent rozjíždění do kopce

Související články

Témata
Adria Twin Supreme 640 SGX
Cena základní sestavy 1 082 079 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EBD, rezervní kolo s nosičem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zesílené auto kempové pneumatiky, nádrž pohonných hmot 90l, elektricky ovládaná, tónovaná okna v kabině, nastavitelná sedadla v kabině, otočná, čalounění stejné jako v obytné části, trip komputer, airbag řidiče, zatemnění čelního okna kabiny roletou, zatemnění bočních oken kabiny roletkami, příprava pro 2 x 5 kg plynové lahve, střešní okno Remi Top 900x600 mm v obytném prostoru, střešní okno 400x400mm nad zadním lůžkem, střešní ventilace VECAM 11cm na WC, panoramatické okno nad kabinou, elektrický nášlapný schod do nástavby, dvojitá podlaha v obytné části, postel s laťovým roštem a pružinovou matrací, prodloužení stolu, venkovní držák stolu, dekorativní polštáře 4ks – Sophisticated classic, dekor nábytku Onyx Textil Baxter, lednice 90 l kompresorová, plynový vařič se 2 hořáky a krytem, integrovaný dřez s krytem, otočné chemické WC s pasivní ventilací, sprcha s otočnou stěnou, ponorné čerpadlo, odpadní nádrž 70l, nádrž na čistou vodu 100l, stropní a bodové osvětlení LED, osvětlení markýzy LED, vyhřívaný zavazadlový prostor, regulátor plynu Truma Mono Control CS 30 mbar, topení Webasto AIR TOP EVO 40 s bojlerem Whale, příprava pro instalaci TV, příprava pro instalaci couvací kamery. Kč
Cena testované sestavy 1 311 515 Kč
Výbava testované sestavy 2.3 MTJ/110 kW (44.496 Kč), Fiat VAN Comfort paket - příprava pro rádio + kryty spodní části sedadel (6.826 Kč), Comfort paket 2 - automatická klimatizace, airbag spolujezdce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, chromové doplňky kapličky přístrojů (58.752 Kč), Paket Lux - LED denní svícení, černá přední mřížka + zatmavené přední světlomety, plastový kryt pod předním nárazníkem, dekor palubní desky Techno (15.552 Kč), ESP včetně asistentu rozjezdu do kopce (12.096 Kč), hliníková 16" kola (14.256 Kč), multifunkční volant (2.808 Kč), volant a rukojeť řadicí páky potažené kůží (5.227 Kč), metalický lak karoserie (12.874 Kč), příplatková výbava ADRIA: zadní parkovací senzory (2.592 Kč), lakovaný pření nárazník - oranžová 505 (5.616 Kč), barevný paket nástavby - oranžová 505 (9.072 Kč), moskytiéra vstupních dveří do obytného prostoru (10.800 Kč), ambientní LED osvětlení po obvodu vozu (2.376 Kč), kožené čalounění - Leather Chester (26.093 Kč), příplatkové příslušenství: markýza Thule 3,7m (32.894 Kč), multimediální jednotka Macrom M-DL6000 s navigačním softwarem IGO Primo Truck (15.890 Kč), parkovací kamera Alpine (9.314 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2287
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 152
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 6.5 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 3037 / 463
Rozměr pneu: 225/75 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 6363
b) šířka (mm): 2050
c) výška (mm): 2595
d) rozvor (mm): 4035
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1790
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: PORNO, SEX a TENIS!
| 2. 7. 2019
Ským se bavíš ? Ty nefunguješ na pul... :P :D
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: PORNO, SEX a TENIS!
| 2. 7. 2019
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
drží úhel
Re: Re: Re: Na ty motorkářské závody tak můžete vzít i holku
| 2. 7. 2019
:yes: :D znalec sa pozná
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: PORNO, SEX a TENIS!
| 2. 7. 2019
To se shodne v tom neni problém = ale problém je v tý redakci. A viz všechny machi(avelli)ho reakce po nasazení absolutně nedodělaný horší platformy = neni šance

Vyřešila by to zase personální obměna redakce = což neni moc reálný. A tohle TOHLE je jejich úroveň
Re: Re: Re: PORNO, SEX a TENIS!
| 2. 7. 2019
Sport5 už vysílal, ČTSport zřejmě tento týden. Aspoň nějaká osvěta ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku