TEST Adria Compact Plus SL – Něco mezi. Pro dva ale luxus!
Nikdy by mě nenapadlo, že se do obytných aut tak nadchnu. Jsem všechno jenom ne táborákový typ, v kempu jsem byl naposled jako malý fotbalista na soustředění, ale tohle je láska. Loni jsem si obytňáky vyzkoušel prvně, strašně si je zamiloval a letos pokračuju.
Jak jste možná pochopili, Adrii Compact Plus SL jsem využil jako dočasné útočiště na závodech Octavia Cupu na Red Bull Ringu. A byla to neskutečná pohoda… Okruh zapadlý v alpském údolí, všude okolo hory, hypermoderní tribuna do téhle idylky nakonec zvláště zapadala.
Na chvilku si odskočím ještě k samotnému Red Bull Ringu. Nic podobného jsem nikdy neviděl. Ne že bych závodní tratě obrážel každý víkend, na několika jsem však už byl, zázemí rakouského okruhu ale nemá obdoby. Výlet si můžete udělat vlastně jenom tak, ani nemusíte nutně vyrazit za konkrétními závody, za návštěvu určitě stojí už jenom jakési malé Red Bull muzeum v hlavní tribuně (samozřejmě nechybí fan shop). A pak je tu tisíc a jedna možností motoristického vyžití – čtyřkolky, škola jízdy s KTM X-Bow, motoškola, spolujízda v rallyeovém speciálu (Škoda Fabia S2000), v závoďáku z Nascaru… Záleží „jenom“ na tom, kolik jste si vzali na výlet peněz.
A zase hezky zpátky k Adrie Compact Plus SL. Ono vůbec není těžké najít v obytňácích zalíbení, i když jste podobně zpohodlnělí jako já. Komfort moderních obytných vozů je totiž naprosto srovnatelný s dobře vybaveným apartmánem, interiéry navíc bývají vyloženě útulné. V případě Compactu Plus SL je tedy vnitřek trochu menší, pro dva ale naprosto dostačuje.
Jako dodávka
Když jsem loni testoval integrovaný typ Adria Sonic Axess 1600 SL, menší změnu řidičských návyků to přece jenom chtělo. Za prvé vnější rozměry – délka skoro sedm metrů a hlavně šířka 2320 mm, to už je takový minibus. Problematický může být třeba i nájezd ke stojanu u menší benzinky, na parkování je samozřejmě potřeba odpovídající mezera. Životní nutností jsou pak parkovací senzory (minimálně ty zadní), nejlépe kamera. Ani jedním prvkem loňský sonic vybaven nebyl… Atypický a ne zrovna ideální byl také výhled z obytňáku, zejména přední část vozu se hodně špatně odhadovala, integrovaná karoserie končila kdesi daleko vepředu za hlubokou přístrojovou deskou.
Compact Plus SL byl nepoměrně… Dodávkovější. Zadní část sice notně přečuhuje a celková délka 6,6 metru taky není úplně zanedbatelná, zadní parkovací senzory však tentokrát nechyběly. A díky tomu, že v přední části je to vlastně normální ducato, dalo se s compactem jezdit vlastně úplně… Normálně. Jako s jenom trošku větší dodávkou. Zatímco v sonicu jsem si musel dávat pozor i na krajnice, tady bylo všechno v pohodě.
Podobně jako u dříve testovaného sonicu je pak neskutečně obrovský zavazadlový megaprostor v zadní části auta. Možná trochu překvapí, že na jeho obsluhu potřebujete zvláštní klíček, vůbec by mi nevadilo odemykat kufr klíčkem od zapalování. Dovnitř se pak ovšem vejde všechno myslitelné – klidně několik kol (ani rozmontovávat je nemusíte), zahradní nábytek nebo i skútr.
A proti sonicu, který byl hmotný už sám o sobě, toho můžete přibalit o dost víc. Už jsem zmínil, že sonic byl o půl tuny těžší, dostal se skoro na tři. A to už pak do tří a půl tunového limitu moc nezbývá. A když si vás pak takhle třeba v Německu vyčíhá policie a hezky převáží…
Proti sonicu mi možná trochu chyběly nožky v zadní části obytňáku. Sice se obsluhují manuálně, a když na ně zapomenete a rozjede se s nimi, škoda se počítá v tisícovkách. Zase ale takto zafixovaný obytňák nehoupe. S neukotveným autem je každý pohyb na posteli hodně cítit.
Cena? Už přijatelnější!
Opravdu to není úplně levný špás, tahle obytná auta. Při pohledu na perfektně zpracovaný a útulný interiér se ani není co divit. Každopádně, i s příplatkovou výbavou (třeba prosklené dveře do nástavby s moskytiérou a odpadkovým košem, boční okna s roletkami, TV držák…) se pohybujete kolem 1,7 milionu korun. Testovaný konkrétní kousek je už lehce jetý, na svém kontě má zhruba deset tisíc a v Karavanech Sedlčany vám ho prodají za nějakých 1,2 milionu. A to už zní docela hezky.
Nebo si můžete Adrii Compact Plus SL půjčit, v hlavní sezóně vás den vyjde zhruba na tři a půl tisíce, od poloviny září do půlky června zaplatíte o pět stovek míň.
Testovaný vůz s výbavou | 1.718.130 Kč (Adria Compact Plus SL) |
Plusy
- Kompaktnější rozměry, jízda jako s běžnou dodávkou
- Pro dva plnohodnotný komfort
- Přijatelná spotřeba (do deseti litrů)
Minusy
- Užší interiér