Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Adria Compact Plus SL – Něco mezi. Pro dva ale luxus!

Martin Machala
Diskuze (10)
Model Compact Plus SL patří k tomu menšímu, co slovinská Adria mezi obytňáky nabízí. Pro dva je to však skoro luxus.

Nikdy by mě nenapadlo, že se do obytných aut tak nadchnu. Jsem všechno jenom ne táborákový typ, v kempu jsem byl naposled jako malý fotbalista na soustředění, ale tohle je láska. Loni jsem si obytňáky vyzkoušel prvně, strašně si je zamiloval a letos pokračuju.

Jak jste možná pochopili, Adrii Compact Plus SL jsem využil jako dočasné útočiště na závodech Octavia Cupu na Red Bull Ringu. A byla to neskutečná pohoda… Okruh zapadlý v alpském údolí, všude okolo hory, hypermoderní tribuna do téhle idylky nakonec zvláště zapadala.

Na chvilku si odskočím ještě k samotnému Red Bull Ringu. Nic podobného jsem nikdy neviděl. Ne že bych závodní tratě obrážel každý víkend, na několika jsem však už byl, zázemí rakouského okruhu ale nemá obdoby. Výlet si můžete udělat vlastně jenom tak, ani nemusíte nutně vyrazit za konkrétními závody, za návštěvu určitě stojí už jenom jakési malé Red Bull muzeum v hlavní tribuně (samozřejmě nechybí fan shop). A pak je tu tisíc a jedna možností motoristického vyžití – čtyřkolky, škola jízdy s KTM X-Bow, motoškola, spolujízda v rallyeovém speciálu (Škoda Fabia S2000), v závoďáku z Nascaru… Záleží „jenom“ na tom, kolik jste si vzali na výlet peněz.

A zase hezky zpátky k Adrie Compact Plus SL. Ono vůbec není těžké najít v obytňácích zalíbení, i když jste podobně zpohodlnělí jako já. Komfort moderních obytných vozů je totiž naprosto srovnatelný s dobře vybaveným apartmánem, interiéry navíc bývají vyloženě útulné. V případě Compactu Plus SL je tedy vnitřek trochu menší, pro dva ale naprosto dostačuje.

Jako dodávka

Když jsem loni testoval integrovaný typ Adria Sonic Axess 1600 SL, menší změnu řidičských návyků to přece jenom chtělo. Za prvé vnější rozměry – délka skoro sedm metrů a hlavně šířka 2320 mm, to už je takový minibus. Problematický může být třeba i nájezd ke stojanu u menší benzinky, na parkování je samozřejmě potřeba odpovídající mezera. Životní nutností jsou pak parkovací senzory (minimálně ty zadní), nejlépe kamera. Ani jedním prvkem loňský sonic vybaven nebyl… Atypický a ne zrovna ideální byl také výhled z obytňáku, zejména přední část vozu se hodně špatně odhadovala, integrovaná karoserie končila kdesi daleko vepředu za hlubokou přístrojovou deskou.

Compact Plus SL byl nepoměrně… Dodávkovější. Zadní část sice notně přečuhuje a celková délka 6,6 metru taky není úplně zanedbatelná, zadní parkovací senzory však tentokrát nechyběly. A díky tomu, že v přední části je to vlastně normální ducato, dalo se s compactem jezdit vlastně úplně… Normálně. Jako s jenom trošku větší dodávkou. Zatímco v sonicu jsem si musel dávat pozor i na krajnice, tady bylo všechno v pohodě.

Podobně jako u dříve testovaného sonicu je pak neskutečně obrovský zavazadlový megaprostor v zadní části auta. Možná trochu překvapí, že na jeho obsluhu potřebujete zvláštní klíček, vůbec by mi nevadilo odemykat kufr klíčkem od zapalování. Dovnitř se pak ovšem vejde všechno myslitelné – klidně několik kol (ani rozmontovávat je nemusíte), zahradní nábytek nebo i skútr.

A proti sonicu, který byl hmotný už sám o sobě, toho můžete přibalit o dost víc. Už jsem zmínil, že sonic byl o půl tuny těžší, dostal se skoro na tři. A to už pak do tří a půl tunového limitu moc nezbývá. A když si vás pak takhle třeba v Německu vyčíhá policie a hezky převáží…

Proti sonicu mi možná trochu chyběly nožky v zadní části obytňáku. Sice se obsluhují manuálně, a když na ně zapomenete a rozjede se s nimi, škoda se počítá v tisícovkách. Zase ale takto zafixovaný obytňák nehoupe. S neukotveným autem je každý pohyb na posteli hodně cítit.

Cena? Už přijatelnější!

Opravdu to není úplně levný špás, tahle obytná auta. Při pohledu na perfektně zpracovaný a útulný interiér se ani není co divit. Každopádně, i s příplatkovou výbavou (třeba prosklené dveře do nástavby s moskytiérou a odpadkovým košem, boční okna s roletkami, TV držák…) se pohybujete kolem 1,7 milionu korun. Testovaný konkrétní kousek je už lehce jetý, na svém kontě má zhruba deset tisíc a v Karavanech Sedlčany vám ho prodají za nějakých 1,2 milionu. A to už zní docela hezky.

Nebo si můžete Adrii Compact Plus SL půjčit, v hlavní sezóně vás den vyjde zhruba na tři a půl tisíce, od poloviny září do půlky června zaplatíte o pět stovek míň.

Testovaný vůz s výbavou1.718.130 Kč (Adria Compact Plus SL)

Plusy

  • Kompaktnější rozměry, jízda jako s běžnou dodávkou
  • Pro dva plnohodnotný komfort
  • Přijatelná spotřeba (do deseti litrů)

Minusy

  • Užší interiér

Martin Machala
Diskuze (10)
Adria Compact Plus SL
Cena základní sestavy 1 718 130 Kč
Výbava základní sestavy ABS, EBD, opravná sada na pneumatiky Fix&Go, lakovaný přední nárazník – bílá, lakovaný přední nárazník – stříbrná metalíza, tmavě šedá metalíza, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní mlhová světla, halogenové denní svícení, zesílené autokempové pneumatiky, třetí postel v zadní části (pouze SL), elektricky ovládaná, tónovaná okna v kabině, nastavitelná sedadla v kabině, otočná, originální čalounění Fiat, nádrž pohonných hmot 90 l, palubní počítač “Trip“, airbag řidiče, stínidla proti slunci - řidič a spolujezdec, roleta na předním okně kabiny, závěsy na bočních oknech kabiny, vstupní dveře do nástavby plné (bez okna), okna Polyvision Aero s rámem a roletkou, příprava pro 1x 11kg plynové lahve, střešní okno 700x500 mm v obytném prostoru, střešní okno 700x500 mm v ložnici, střešní okno 400x400 cm v koupelně, panoramatické okno v kabině řidiče, integrovaný schod do nástavby, izolovaný, integrovaný schod do nástavby, izolovaný a osvětlený, třetí lůžko vzadu (pouze SL), třetí brzdové světlo, dvojitá podlaha v obyt. Části, postel s laťovým roštem a matrací ze speciální pěny, prodloužení stolu, vchodová klika s LED nasvícením, dekor nábytku MALAGACHERRY, čalounění RICA FUMO, lednice 100 l, plynový vařič se 3 hořáky, el. zapalováním, skleněným krytem a nerez dřezem, digestoř, otočné, chemické WC s elektrickou pumpou, sprchový kout s pevnými dveřmi, odpadní nádrž 85 l, izolovaná, s přídavným ohřevem, ponorné čerpadlo s tlakovým ventilem, nádrž na pitnou vodu 140 l (pouze u SL), osvětlení markýzy LED, stropní a bodové osvětlení LED, topení Truma Combi 4 s bojlerem, regulátor plynu Truma MonoControl CS 30 mbar, vytápěná garáž pod zadním dvojlůžkem, TV skříňka, couvací čidlo, příprava pro instalaci TV, větší kryty kol, příprava pro instalaci satelitu, příprava pro instalaci solárních panelů, příprava pro instalaci 3. nástavbové baterie, příprava pro instalaci klimatizace v kabině, příprava pro instalaci couvací kamery. Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy Příprava na rádio s anténou v pravém zadním zpětném zrcátku a reproduktory kryty spodní části sedadel, manuální klimatizace, el. zrcátka – vyhřívaná, airbag spolujezdce, tempomat, ESP, metalická barva, přední mřížka černá + tmavé pozadí světlometů, litá kola 15", LED denní svícení, Plnohodnotné rezervní kolo s držákem Příprava pro 2 x 11kg plynovou lahev. Dveře do nástavby prosklené, s moskytiérou, košem a centrálním zamykáním, šířka 500mm, boční okna kabiny zatemněné roletkami, TV držák, barevný paket - IRON GREY 691, textil MEXICO, ISOFIX zadních sedaček. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2287
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1800
Provozní vlastnosti
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2552 / 766
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 6620
b) šířka (mm): 2120
c) výška (mm): 2780
d) rozvor (mm): 3450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Avatar - vabis
4. 6. 2018 11:03
zivot se ma uzit
Ano, s SL jsem se neco najezdil, ale byl to Mercedes >:D ... Obytna auta bez horni mega alkovny jsou sikovna, at ze Sprinteru nebo Ducata. Nejlepsi na tom je, kdyz se vyskrabete se svym off roadem delsi, ale zato horsi cestou na vrchol a tam obytnak a za volantem pani v duchodovem veku. >:D
Avatar - honzaHK
29. 5. 2018 14:13
Re: Grammar nazi in action...
TGreat má pravdu, "ale" zde působí jako částice ve větě jednoduché, obdobné užití zní "To je ale překvapení!". Redakce má větu správně. Vámi navrhovaná varianta s čárkou působí jako pěst na oko.
29. 5. 2018 11:11
Re: Grammar nazi in action...
Tu si bezne tykame!!!
29. 5. 2018 08:10
Re: Grammar nazi in action...
Minimálně s těmi uvozovkami pravdu mám. A „Grammar nazi“ se užívá pro lidi jako Vy celkem běžně. Ovšem uráží-li Vás to, máte právo být uražený. A zatím jsme si nepotykali...
28. 5. 2018 19:50
Re: Gramatika- základní škola!
Tady si tykáme ;) Máš pravdu, je to zvláštní titulek. Nicméně pana Machalu lze kritizovat jistě za mnohé, pravopis nebo vůbec psaný projev to ale podle mě určitě není.