Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aktualizováno: Je to tady! Nový Mercedes E je venku!

Martin Machala
Diskuze (129)
Mělo se sice oficiálně představit až za pár dnů, zbrusu nové éčko se ale ukázalo už teď.

Mercedes nás dlouho napínal, s novinkou dělal drahoty, postupně uvolňoval informace o technice, pozval nás na prohlídku interiéru... V Praze jsme pak pravidelně mohli vídat zamaskované prototypy. Design karoserie si ale v Německu zatím nechávali pro sebe.

Jenže, tak dlouho se chodí se džbánem… Až unikne kompletní sada oficiálních snímků. Že bychom ale byli nějak zvlášť překvapeni, to nemůžeme říct. Vzhled karoserie snad už nemůže být předvídatelnější, Mercedes přišel s další evolucí designu vlajkové třídy S. S neluxusnějším Mercedesem jsme si pletli třídu C a teď bude hrozit záměna i s novinkou, třídou E.

Interiér už známe, také zde bychom však po originálních nápadech pátrali marně. Znovu vidíme hlavně třídu S, popřípadě menší céčko. Digitální obrazovka před řidičem s úhlopříčkou 31,2 cm bude dodávána za příplatek, základem bude konvenční dvojice budíků se 17,8cm displejem mezi nimi.

Technika má však překonat snad i vrcholnou „es-klasse“. Mercedes zdůrazňuje hlavně svého autopilota, do jaké míry bude opravdu plně autonomní, teprve uvidíme. Nové éčko by však samostatně mělo zvládnout změnit jízdní pruh! Mercedes nezapomíná ani na dálkově ovládané parkování, jako klíč budeme využívat rovněž mobilní telefon.

Nabídku motorů rozběhne přeplňovaný dvoulitrový benzin s výkonem 135 kW a nová dvoulitrová nafta disponující 143 kW. Později se objeví také plug-in hybrid, Mercedes se ale nevykašle ani na šestiválce, s třílitrovým benzinem se určitě počítá. Stejně tak s novým devítistupňovým automatem, pohonem všech čtyř kol nebo vzduchovým odpružením.

Základem auta je platforma MRA s poháněnou zadní nápravou, která je známá z céčka a eska. Nové éčko je podle dostupných informací dlouhé 4.923 mm (mezigeneračně +43 mm), rozvor činí 2.939 mm (+65 mm). Karoserie se pak chlubí nízkým koeficientem aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,23.

Tolik základní informace, další a podrobnější budeme průběžně doplňovat!

Martin Machala
Diskuze (129)
6. 1. 2016 23:38
Re: Xerox
Mně se ten design obecně líbí taky, ale nevím, jestli ohodnotím nové E pozitivně, až ho potkám, protože si nejsem vůbec jistý tím, že ho poznám. Ze předu téměř není šance, vzadu se naštěstí od dua C+S liší zadní světla, ale je to na odlišení v provozu dost ?
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2016 14:17
Re: Vstříc asijskému (ne)vkusu
Těsně vedle ;-)
Avatar - blake26
6. 1. 2016 13:16
E coupe
podla mna treba pockat na E coupe to sa nam bude pacit mozno viac ale ked pozeram na to co sa udialo s E sedan tak coupe bude jednoducho opat C+S design co je samozrejme krasny dizajn len si niesom isty ci to chcem vidiet po treti krat ? ... vseobecne dizajn e-klasse som povazoval vzdy za specialny u MB odlisoval jednotlive triedy a clovek vzdy vedel ze ide e klasa teraz s tymto modelom to je jednoducho hadanka na ulici.... s kamosom budeme z dialky typovat ci ide C E alebo S a ten kto prehra dostane za ucho .... >:-[]
6. 1. 2016 09:16
Stejný vzhled
Ach jo, dost že Audi jsou všechny skoro stejné, BMW 3, 5, 7 velmi podobné, to už i Mercedesy musí být stejné? :-(
Ne že by nebyly pěkné, ale když si někdo koupí exkluzivní S, nechce aby o polovinu levnější auto vypadalo skoro úplně stejně...
5. 1. 2016 22:22
Re: MERCEDES E je šunt, MERCEDES E 2018 je E-lektro
Kharliku tak na Slovensku sa dockala uz TESLA ai rap-ikoveho songu od Suverena ;-)
[odkaz]