Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

Michal Fokt Michal Fokt 29. 1. 2002 • 22:36
28
Zobrazit náhledy (28)
Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo
Tak má konečně pořádný motor i jiná Alfa, než postarší GTV. Automobilka Alfa Romeo se nejspíš už zanedlouho zbaví "motorového komplexu". Její nové automobily mají s ohledem na kategorie, v nichž operují, velmi atraktivní design i vyspělé podvozky, ale...

Jediným opravdu sportovním zástupcem značky Alfa Romeo tak byl dosud pouze typ GTV a jeho otevřená verze Spider. Časy se však mění, a po jejich bok se zařadí také sedan a kombi 156, pod jejichž kapotami se objeví vidlicový šestiválec 3,2 l s výkonem 184 kW.

Alfu GTA nebude od obou karosářských provedeních sedan a Sportwagon zrovna lehké odlišit. Neomračují totiž mohutnými křídly, ale nesou pouze decentní spoiler na předním nárazníku, nepříliš masivní prahové nástavce a nově tvarovaný zadní nárazník.

Interiér dostal v souladu se zaměřením vozů nová kožená sedadla, která mají kromě výrazného profilování a stavitelné bederní opěrky vpředu také vizuální náznak lepšího bočního vedení i u těch zadních. Pracoviště řidiče mělo již u řadových alf dostatečný sportovní náboj, který byl u "gé-té-áček" umocněn ještě odvrtávanými hliníkovými pedály a opěrou pro levou nohu. Volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy byly také obšity kůží. Monotónní čerň přístrojové desky oživilo obložení hliníkem na středovém panelu i v okolí kulisy řazení šestistupňové převodovky s přímým řazením a stále poněkud dlouhou pákou. Toto ústrojí bude možné na přání nahradit samočinným Selespeed, které umožňuje i řazení tlačítky pod volantem po vzoru formule 1.

Hlavní předmětem úprav stávajících „stopadasátšestek" však byl podvozek. Ten konstruktéři vyztužili a osadili sportovními tlumiči a pružinami, byla také změněna geometrie přední nápravy a posíleny zkrutné stabilizátory. Sedmnáctipalcová kola o rozměru 225/45 také dostala větší a účinnější kotoučové brzdy Brembo. Masivní výkon i točivý moment vozu bude kromě ABS a EBD krotit také systém kontroly trakce ASR. K lepšímu pocitu kontroly vozu také přispěje strmější řízení s menším počtem otáček mezi krajními polohami.

Jak bylo již na počátku řečeno, pohonnou jednotkou obou vozů GTA bude šestiválec 3,2 l s výkonem rovných 250 koní, tedy 184 kW při 6200/min. Točivý moment motoru vrcholí solidní hodnotou 300 N. m při 4800/min a takto vybavené vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dokáží jet rychlostí až 250 km/h. Z uvedených hodnot je zřejmé, že u italské značky netouží po automobilovém extremismu – připomeňme totiž, že špičku mezi sportovními vozy střední třídy tvoří BMW M3, které ze stejného zdvihového objemu 3,2 l dokázalo dostat 252 kW. Kombinovaná spotřeba u sedanu s oběma převodovkami a Sportwagonu s mechanickou činí shodně 12,1 l na 100 km, kombi se selespeedem spotřebuje o 0,2 l na 100 km paliva více.

Vozy Alfa Romeo 156 GTA by neměly být jedinými sportovně orientovanými modely současné, nové éry v historii značky. Již v tomto roce se totiž očekává představení vozu Alfa 147 GTA, takže jedinou řadou, které bude dynamická verze chybět, bude noblesní 166.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku