Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

Tomáš Zajíček
Diskuze (40)

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Až za dlouhé tři roky po představení sedanu 156, přišla na trh verze kombi označená výstižným názvem "Sportwagon". Musím však uznat, že design se povedl. Jde snad o nejkrásnější kombi na trhu. Problém však je, že krása se málokdy snoubí s praktičností. To konečně potvrzuje i Sportwagon neuvěřitelně malým objemem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 360 l (pro srovnání Octavia Combi má 548 l). Pohled do něj tento parametr jen potvrzuje - je opravdu malý. Malý však nemusí znamenat také nepraktický. Přístup do něj i jeho variabilita jsou na výborné úrovni. Navíc má po stranách malé, uzavíratelné schránky na drobné předměty. Dále je možné oddělit zavazadlový prostor od cestujících praktickou roletkou. Výborně je navržen stěrač okna pátých dveří, který stírá přibližně 80% plochy, což u konkurence nebývá běžné.

Interiér se samozřejmě v přední části neliší od sedanu. Elegantní menší tříramenný volat seřiditelný v obou osách dobře padne do ruky. Posilovač řízení má dostatečný účinek, ve vyšších rychlostech snad až příliš velký. Přístrojová deska má sportovní nádech díky oddělení jednotlivých "budíků". Slícování plastů je dobré, ale při jízdě po nerovnostech se z některých částí interiéru ozývají pazvuky. Příjemný posez poskytují přední sedačky s dobrým bočním vedením. Vzadu je nad hlavou dostatek místa s prostorem pro nohy je to však horší. Pozoruhodná je naměřená hodnota šířky interiéru (vzadu), která má hodnotu rovných 1500 mm, což je jedna z nejlepších hodnot, co jsme kdy naměřili.

Dvouapůllitrový vidlicový šestiválec je nejsilnější pohonnou jednotkou určenou pro Alfu 156. Hned na začátku musím říci, že se předvedl v tom nejlepším světle. Jeho zvuk je zajímavě naladěn. Do čtyřech tisíc otáček má zvuk "normálního šestiválce", tedy kultivovaný a relativně uhlazený. Po překonání hranice 4000 ot/min se zvuk zcela změní. Jakoby šlo o hodně vytočený "syčící" čtyřválec s ohromnou silou.

Výhodou tohoto motoru je, že poskytuje výborný tah a výkon prakticky od volnoběžných otáček až do sedmi tisíc otáček za minutu, kdy přijde na řadu omezovač. Kvality pohonné jednotky navíc podporuje přímo řazená šestistupňová převodovka. Výhodou šestky je samozřejmě omezení otáček například při dlouhé jízdě po dálnici.

Průměrná spotřeba je dle normy 11,4 l/100 km, ale v praxi jsme se i díky častému využití výkonu motoru dostali na hodnotu 12,7 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V extrémních situacích je Sportwagon nedotáčivý. Brzdy jsou dostatečně dimenzovány a jejich časté využívání nemá na jejich účinnost velký vliv.

Cena Sportwagonu 2,5 V6 začíná na 949 tisících, testovaný kus by díky příplatkové výbavě za 1.024.300 Kč.

Sportwagon rozhodně není klasický "kombíkem", kterým se vozí cement na stavbu nebo lednička z obchodu. Sportwagon má totiž zcela jiné kouzlo, které osloví skupinu zákazníků, kteří sice chtějí praktický automobil typu kombi, ale zároveň se nechtějí vzdát své touhy mít krásný automobil. A to vše jim nabízí Alfa 156 Sportwagon.

Tomáš Zajíček
Diskuze (40)
Cena základní sestavy 949 000 Kč
Výbava základní sestavy 4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu Kč
Cena testované sestavy 1 032 500 Kč
Výbava testované sestavy + loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2492
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 5000 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.2 / 8.6 / 11.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1180
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 495
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1498
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
26. 7. 2021 17:56
Re: Re: Re: technická: 1 mio v roce 1999
Taky mám svoji 2.0 T.S. ještě v Euro 2 ! :-) :yes:
26. 7. 2021 10:53
Re: To je spíše úvod než test
Recenze bude, ale jedná se o současné rodinné auto, vzdálené od 156 světelné roky. ;-)
Avatar - fOE
26. 7. 2021 10:50
Re: Zlate 90 roky
A znovu se ukazuje, ze kam topper radi, tam muj zajem veru nesmeruje.

Pry "zlate 90 roky". Za me co do designu nejhorsi obdobi. Cas, kdy i takove ikony jako Porsche, ktere dokazalo zprasit svou 911, nebo ford s mustangem, pripadne i ta nejhnusnejsi 3er historie, e36... vsechno z devadesatek. Svet se zacala vracet do normalu az s s blizicim se mileniem.
26. 7. 2021 10:10
Re: Re: Re: technická: 1 mio v roce 1999
Já vím. Neboj měli v 98 úplně novou ještě euro2 114kw. Samozřejmě čtyřválce jsou lehčí na čumák ale i tak když si to porovnal s E46 tak ta prostě fungovala lépe. Nicméně charizma to mělo o tom žádná. . .
26. 7. 2021 09:49
Re: To je spíše úvod než test
tys nedávno pořídil jiný vůz - který tyto kvality zajisté má? bude recenze? každopádně zrovna S-Fred manuál má:)