Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C dostala vzhled ve stylu slavné Alfy Romeo Stradale 33

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 22. 1. 2019
15
2
Zobrazit náhledy (15)
Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola Alfa Romeo Nivola
Sporťák 4C od Alfy Romeo může vypadat jako jeho slavný předchůdce z 60. let Stradale 33. O tvarovou retuši se postarala firma Ugur Sahin Design.

Jméno Ugur Sahin Design zní sice turecky, avšak společnost zabývající se designovými modifikacemi aut sídlí v Holandsku. Její zatím poslední kreací jsou tvarové retuše krásné Alfy Romeo 4C. Možná si řeknete, že tenhle úžasný vůz žádné změny nepotřebuje, Ugur Sahin Design je však odlišného názoru.

Holanďané vzali navíc celou věc důkladně. Místo aby vymýšleli nějaké nesmyslné kreace, raději se nechali inspirovat ve slavné minulosti milánské automobilky a vytvořili ze 4C moderní interpretaci vozu Stradale 33. Dodnes úžasného auta, pod jehož design se v roce 1967 podepsal Ital Franco Scaglione. Aby své dílo ještě podtrhli, použili jméno Nivola, což byla přezdívka legendárního italského závodníka Tazia Nuvolariho. Tento muž dlouhých 30 let závodil na dvou i čtyřech kolech. Nejvíce je ovšem spjat právě s Alfou Romeo, pro níž získal tituly jak v závodě Targa Florio, tak i stejně slavné Mille Miglia a také v závodě 24 hodin v LeMans.

Zpět k holandské kreaci. Vývoj vozu Alfa Romeo Nivola začal poté, co představitelé holandské firmy navštívili v loňském roce Concourse´d Elegance v americkém Pebble Beach v Monterey v Kalifornii. Právě tady je okouzlila originální Alfa Romeo Stradale 33.

Model 4C vyhovoval také svoji technikou a koncepcí. Stejně jako Stradale 33 má i tato Alfa Romeo motor uložený před zadní nápravou (byť napříč), zatímco Stradale 33 jej má usazený podélně. Model 4C dále vyhovoval rovněž svými drobnými rozměry. A samozřejmě příznivou hmotností.

Vůz Nivola využívá rámový podvozek modelu 4C, který kombinuje kompozitní materiály se slitinami hliníku. Co je ale nové, jsou krycí panely karoserie, což je asi nejvíce patrné z prodloužené zadní části vozu. Holanďané na jejich výrobu použili kompozity i hliníkové slitiny. Alfa Romeo 4C byla dosud vyrobena v přibližně 1700 exemplářích, přičemž se vyrábí letos již šestým rokem. Nabízená je ve verzi 4C s karoserii kupé a dále jako 4C Spider.

Foto: Ugur Sahin Design

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

no...
Mr.Murphy
| 22. 1. 2019
.... nevypadá to až tak zle, akorát ten zadek mi přijde trošku těžkopádný.... Jinak autor článku píše že se prodalo 1700ks, to číslo je nesmysl.... jen v Evropě to bylo mnohem víc, viz: [odkaz] Pravda, o kasovní trhák se ani tak nejedná.... ;-)
Avatar - Magister
Paráda
Magister
| 22. 1. 2019
Retro a vypadá to super!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku