Alfa Romeo 8C Spider: 3 vozy pro český trh, cena 5,45 milionu Kč (za kus)
Tvary budou tentokrát opěvovány nejen zaslepenými milovníky všeho italského. Ideální silueta, uhrančivá příď s perfektně naladěnou kombinací agresivity, tradičních poznávacích znaků výrobce a jižanské elegance. Záď, která svou geniální jednoduchostí oslovuje snad každého. Výkony hodné slavnějšího příbuzného s trojzubcem ve znaku...
Alfa Romeo 8C Spider je poháněna vidlicovým osmiválcem 4691 cm3 V90°. Nejvyšší výkon se vyšplhá k 330 kW při 7000 min-1, točivý moment vrcholí 480 Nm ve 4750 min-1 a nejvyšší otáčky motoru se zřejmě vyšplhají až k 7500 min-1. Šestistupňová robotizovaná převodovka, podobná té z Maserati a Ferrari, bude pracovat v režimech Manual-Regular, Manual-Sporty, Automatic-Regular, Automatic-Sporty a Icemode. Uspořádání hnacího ústrojí transaxle zachovává optimální rozložení hmot mezi nápravy, když motor zůstává vpředu, převodovka s nápravovým diferenciálem se zvýšenou svorností vzadu a to celé je spojeno dlouhým a tuhým tubulárním prvkem odolným na ohyb vedoucím uprostřed vozu.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je podle Alfy Romeo otázkou 4,4 s, nejvyšší rychlost činí 290 km/h.
Keramické brzdy Brembo schopné zastavit Spider ze 100 km/h na 33 metrech mají vpředu kotouče o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Alfa Romeo 8C Spider stojí na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny, která jsou obuta do pneumatik 245/35 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu.
Český trh se dočká 3 exemplářů z celkových 500 vyrobených kusů. Cena se pohybuje kolem 211.000 Euro (cca 5.450.000,-Kč), 8C Spider je tedy nejdražší Alfou Romeo všech dob.