Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia a Stelvio se nedočkají hybridů, přeskočí rovnou na elektřinu

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 11. 2022 • 16:09
55
18
Zobrazit náhledy (55)
Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio

Místo mild a plug-in hybridních pohonů nakonec dvojice luxusních vozů vsadí rovnou na čistě elektrický pohon. Ale až s příští generací.

Alfa Romeo odstartovala svou elektrifikaci modelem Tonale, od kterého má velká očekávání. Když však představila modernizované modely Giulia a Stelvio, které dosud táhly prodeje, o elektrifikaci nepadlo ani slovo. Vysvětlení pak v rozhovoru pro australský magazín Car Expert nabídl Daniel Guzzafame, produktové šéf značky.

Guzzafame v rozhovoru prozradil, že automobilka nemá v plánu dvojici luxusních modelů elektrifikovat. Důvodem je jejich platforma Giorgio, jejíž přestavba pro zabudování plug-in hybridního pohonného ústrojí by byla příliš nákladná.

Video se připravuje ...

Mild-hybridní elektrifikace, například za použití 48V systému, by sice technicky byla možná, přesto ji však značka při faceliftu nevyužila. Redukce emisí CO2 by totiž byla příliš nízká, než aby ospravedlnila zvýšené náklady a tedy i vyšší prodejní cenu.

Právě emise přitom začínají pro modely Stelvio a Giulia představovat stále větší problém. A to především na území Evropy. Na některých trzích jsou totiž zaváděny speciální daně pro vozy s vyššími emisemi CO2. Vyšší náklady pak odrazují zákazníky od jejich pořízení.

Na některé trhy dnes nemůžete dodávat vozy s emisemi CO2 přes 200 g/km. Lidé by je nekupovali,“ prozradil Guzzafame. V rozhovoru přitom zmínil například Francii, kde se oba modely dostávají kvůli dodatečnému zdanění do pozice, kdy si za ně lidé nechtějí připlácet.

Oba modely tak přeskočí fázi hybridizace a s příští generací už velmi pravděpodobně nabídnou jen čistě elektrický pohon. Ostatně značka Alfa Romeo již v minulosti naznačila, že chce na většině trhů Evropy, Severní Ameriky a Číny nabízet od roku 2027 už jen elektromobily. Mateřská společnost Stellantis pak plánuje skončit se spalovacími motory v Evropě do konce desetiletí.

Doporučujeme

Témata
Avatar - speedfred
28. 11. 2022 08:13
Re: Re: Máte posledních pár let, petrolheadi...
….že ho to furt baví😀😀😀. Hlavne Giu a Ste už mali mať nástupcov a nie len mizerný FL.
25. 11. 2022 23:02
Re: Re: Máte posledních pár let, petrolheadi...
.... on si to musel napsat, chapu to....
25. 11. 2022 20:31
Re: Re: Máte posledních pár let, petrolheadi...
Giulii Veloce určitě manuál nechybí. . . Je jízdně dokonalá
Avatar - del42sa
25. 11. 2022 18:27
Re: Bohužel
"Fiat a Lancia sice podlehly "korejské tsunami""

Fiat a Lancia podlehly především díky Marchionneho neschopnosti rozdělit financování koncernu tak, aby to nebylo na úkor ostatních značek. Jednak se mu nepodařilo vzkřísit Alfu Romeo v nějakém rozumném časovém období. Giulia i další modely přišly zkrátka pozdě a některé plánované modely AR nepřišly vůbec.

Navíc ty peníze které investovali do Alfy byly na úkor těchto značek. Jako první šla do kopru Lancia a Fiat dnes už v EU jen živoří a Alfa je nejspíš bude velice brzy následovat....
25. 11. 2022 18:06
Re: Máte posledních pár let, petrolheadi...
Zapomněl si ovšem, že k petroheadské nirváně Giulii chybí jedna zásadní "maličkost": tři pedály a manuální převodovka... :-O :-( :no:
P.S. Snad ještě nepochopitelnější je absence motorizace, kombinující podstatně ostřejší verzi dvoulitrového čtyřválce s 280 k a pohon jen zadní nápravy. Přitom automobilce by tato verze šetřila flotilové emise CO2 a zákazníkům cenu, hmotnost i spotřebu..Byla ale k mání jen velice krátce (pod označením Q2) a jen na vybraných trzích, v ČR vůbec .... :-O